Tessebes schreef:Ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen. Beter wat langer niet aangespannen rijden dan straks een paard met een trauma, omdat ie de kar op z'n hakken heeft gekregen.
volledig mee eens
toen onze merrie een jaar of 4 was, mocht ze nog niet bereden w omdat ze rugproblemen had, werden aangeraden haar te laten oefenen voor een karretje..wij d'r mee naar 'experts' want totaaaaal geen ervaring met mennen, lieten haar lopen voor zo'n kar zonder remmen, alles ging goed ('t is een flinke die van ons
)voor een hele tijd
tot op een keer 't geregend had en ze wat treuzelde met stoppen, konden 't karretje ni tegenhouden doordat er geen rem opzat
dus ze stond vrij dicht bij de weg die ze moest oversteken,
komt daar juist een gek aan met een vrachtwagen waarvan de flappen van los zaten...kreeg ze natuurlijk zo'n flap knal tegen haar hoofdje(als 't mis gaat ,dan gaat 't goed mis) en wat denk kiepert de hele boel uit't karretje en weg was ze...gelukkig is haar liefde voor eten groter dan de schrik en ze verdween in een veldje om haar angst weg te eten, niks aan de hand tja wij wat geschaaft...sindsdien is ze wel als de dood voor rode vrachtwagens (waardoor ik sceptisch sta tegenover het feit dat paarden geen kleuren zouden kunnen zien) enfin we hebben toen echt geluk gehad, 't had veel erger kunnen aflopen...ben nog boos op mezelf maar tja wist er ni veel van en dacht die mensen weten dat wel beter, nou ze wisten d'r een hoop van maar toch...nu denk ik twee keren na en probeer ik mezelf wat beter te informeren...
Enfin wil maar zeggen mijn advies: doe het niet
Wij hebben geluk gehad maar moest er niet aan denken dat ik haar was kwijtgeraakt...