Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Ik vind het voor de koets echt belangrijk een vechtertje ervoor te hebben, eentje die niet opgeeft...
VanHuisUit schreef:Citaat:Ik vind het voor de koets echt belangrijk een vechtertje ervoor te hebben, eentje die niet opgeeft...
Hou ik ook van maar wat jij beschrijft als vechtertje is niet 'mijn' vechtertje. Ik heb er ongelovelijk hekel aan als ze door de rem heen willen trekken, daar moeten ze gewoon respect voor hebben. Maar ik vind het heerlijk als ze goed voorwaarts zijn en lekker door willen lopen / altijd willen blijven 'gaan', ook als het zwaarder wordt / is. Volgens mij bedoelen we denk ik hetzelfde
![]()
Adil18 schreef:Ten derde kijk in graag naar hoe het paard zich algemeen in de schaar beweegt. Je kunt een paard veel leren dus het speelt geen hoofdrol, maar ik kijk er toch naar (dus neemt het paard ook in de schaar zonder problemen stelling aan, kijk maar eens hoeveel paarden dat niet doen...)
F_Orumster schreef:Adil18 schreef:Ten derde kijk in graag naar hoe het paard zich algemeen in de schaar beweegt. Je kunt een paard veel leren dus het speelt geen hoofdrol, maar ik kijk er toch naar (dus neemt het paard ook in de schaar zonder problemen stelling aan, kijk maar eens hoeveel paarden dat niet doen...)
Wat is dat? Ik ben een leek wat mennen betreft, maar mag ik zo nieuwsgierig zijn?
F_Orumster schreef:hoe het paard zich in de schaar beweegt?
F_Orumster schreef:Foto verduidelijkt het al helemaal, maar je tekst was ook al helder hoor!
Thnx, vind het wel leuk om te lezen wat er meer komt kijken bij mennen.
Nu ik dit snap, kan ik op bed
Citaat:Of ze nou door de rem trekken of niet, een paard hoor je sowieso niet af te remmen met de rem. Is ook logisch, want juist door te remmen creëer je meer druk op de borst en een echt koetspaard (in mijn ogen dan) gaat (en moet!) dan nog meer trekken.
VanHuisUit schreef:Citaat:maar er zijn er ook die stil gaan staan en kijken wat er nu eigenlijk zo eng is.
en dat mogen ze voor de wagen dus niet zomaar doen want dan botsen er mensen tegen je aan, gaat je wagen scharen e.d. of je moet altijd alleen rijden en niet op de openbare weg![]()
Veel plezier morgen!