Bij de stal waar ik rij hebben ze een kwaaie halingerfokmerrie. Ze is ongeveer 10 jaar en een erg goeie fokmerrie, met veel eerste premie's en een goed nageslacht. Lang lang geleden en iets minder lang geleden hebben een tweetal mensen al geprobeert haar te trainen... Ze vertoond namelijk (vooral tegenover vrouwen) erg asociaal gedrag: trappen, bijten, dreigen. Lang lang geleden dacht het eerste mens dat hij dat er wel uit kreeg met de zweep. Het tweede mens was een eind normaler maar tegen de tijd dat zij begon had de merrie dus al een kronkel in haar hoofd (?)
. Inmiddels wordt er al een aantal jaren niets meer gedaan met haar. In de weide is ze erg onderdanig en krijgt ze nu en dan slaags van de andere moedermerries. Hier is dan ook naar mijn idee de opening om weer te trainen met haar (nabootsen dominate merrie). Ik heb haar namelijk laatst gepoetst en ze stond helemaal te genieten. Haar onderlip begon te trillen, haar kont ontspande en de oortjes waren helemaal relaxt.
. Nu wil ik haar gaan trainen en ik zit zelf aan Join - up te denken. De eigenaar is allang blij dat ik dat wil doen, maar ik hoor graag nog wat suggesties
.Graag serieuse reacties, geen betweterij of afkraakerij graag
.

.
.
....
, weg aandacht... Ging ze bij het hek staan, tja, nog wel geprobeert maar verloren zaak en toen maar weer gepakt en naar haar veulen gebracht, kon ze die troosten
. Maar de eerste kennismaking is goed verlopen
.
. Maar dat geldt voor alles met paardrijden toch?