Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
suikermeisje schreef:Goed bezig hoor. Idd omdat je een leek in het gebied van mennen bent iemand die er echt verstand van heeft. Ook zou je ergens als je het echt leuk lijkt te vinden je koetsiersbewijs halen. Leer je optuigen, theorie over je paard, wagen en tuig.
Het karretje hoeft niet duur te zijn, maar kijk wel het liefst naar 1 met een rem goede wielen en geen verrot hout, want dat blijft nooit lang goed gaan. Een beetje degelijk karretje is wel fijn.
lange lijnen is een goed begin, als je zelf vaker longeert dan kun je ook gewoon eerst met dubbele longe proberen.
ook kun je vast bij jezelf bedenken: leert de pony makkelijk/braaf. Slaat die/bokt die, want dit is bij mennen altijd erg vervelend en vrij gevaarlijk en zelf zou ik er dan niet aan beginnen.
ik zag in je profiel dat je problemen hebt met je rug, probeer dan een stoel op je kar te hebben die wel geveerd is, scheeld een hoop rugpijn, die stoelen kun je ook nog los kopen geloof ik, dus dat zal niet direct een erg probleem zijn.
Probeer als je een tuig koopt wel een kwaliteit, want je wil natuurlijk geen ongelukken
Cavalia schreef:ik beleer tuigpaarden voor mij werk. we beginnen eerst altijd met longeren, kracht en conditie maar ook vooral super goed reageert op stem. natuurlijk ook een hoofdstel om en een schoftje met eventuele staart riem. als dit allemaal goed gaat, gaan wij nde grote bak mennen, aan de lange lijnen, we lopen er zelf achter. als dat helemaal voor mekaar is, dan voor de band zodat ze leert om wat te slepen en uiteindelijk voor de kar. voor dat je langs de weg gaat mischien eerst goed om het een zonder kar aan de lange lijnen te doen. weet niet in hoe verre je paardje verkeersmak is? zou zonde zijn als t mis ging. succes!!!
Cheetahfan schreef:Even nog op mijn vorige reactie.
Dit zijn dus mensen die dachten dat ze het zelf wel konden
http://www.youtube.com/watch?v=dbKPnNLyDfA&feature=fvsr
Aan het eind loopt het dus echt uit de hand...
Cheetahfan schreef:Even nog op mijn vorige reactie.
Dit zijn dus mensen die dachten dat ze het zelf wel konden
http://www.youtube.com/watch?v=dbKPnNLyDfA&feature=fvsr
Aan het eind loopt het dus echt uit de hand...