Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sander_lotte schreef:Wat hij nu wel erg doet, is gewoon zijn hoofd draaien om iets eng beter te kunnen bekijken, dat zal niet meer nodig zijn als hij geen oogkleppen heeft. Ik denk dat het een beetje onvoorspelbaar is hoe een paard/pony/ezel erop zal reageren om plots zonder oogkleppen te lopen.
Het kwam over als "ik vind dat je je pony dat pleziertje moet gunnen om alles te kunnen zien", maar het is zoals je zegt: het verschilt van paard tot paard.(of tot ezel
)
(uiteindelijk komt het er toch op neer dat het hoofdstel niet past, maar toch
)
Net een hond die de staart helemaal tussen de benen heeft
)
De onderdelen zijn wel los te krijgen, maar ik weet niet of de windriem ook apart te verkrijgen is hoor... De kleppen moeten trouwens niet in een grotere maat, enkel de front- en windriem. sander_lotte schreef:@ lienepien610: bedankt voor je tip. Kan het niet mogelijk zijn om gewoon de bakstukken te wisselen? Aan de bakstukken van het menhoofdstel hangen de oogkleppen, dus kan ik dan niet gewoon de bakstukken van mijn gewoon rijhoofdstel eraan hangen? (ik weet niet of het mogelijk is, ben gewoon even "luidop" aan het denken)

Links zit de frontriem over de hele breedte van het hoofdstel, rechts win je al een paar cm per kant. En hier zie je een vrij duidelijke foto van hoe het bij mij heeft gezeten. Zo heb ik het bij mijn oude hoofdstel opgelost. Het bleef zelfs nog goed zitten, zakte niet naar beneden. Heb je alleen niets meer aan je rozetten.