[AR] het is tijd voor hoedjes wie rijd er mee>?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sasika

het is tijd voor hoedjes wie rijd er mee>?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 22:57

Het ouderwetse beeld met de prachtige hoeden, zie ik steeds weer verschijnen. Nou was ik wel benieuwd welke bokkers hun dressuur of andere gelegenheden met een mooie hoed rijden. -:)

Waar heb je je hoed vandaan? waarom gekozen voor een hoed? En waarom dit type/kleur?

barst maar los, foto's zij natuurlijk welkom! *D :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:38

Had even geen foto die duidelijker was, maar hoop dat het zo een beetje te zien is:
Afbeelding

Hoed heb ik voor een zeer gunstige prijs paar jaar geleden op de kop kunnen tikken bij een hoedenkraam tijdens de jaarlijkse internationale menwedstrijd in Beekbergen. Hij is donkerbruin, past zoals je ziet precies bij mijn outfit en heeft aan de zijkant een mooie, sierlijke bloem/corsage. Daarvoor reed ik met de 'hoed' die mijn groom op de foto draagt. Geen gezicht dus :+
Eigenlijk zoek ik nog een leuk en betaalbaar(!) hoedje voor m'n groom; vind het leuk als alles een mooi geheel vormt.

Wel is 't voor mij erg moeilijk, dat gedoe met hoeden. Heb nogal een klein hoofdje, kindermaat :Y) Alle hoeden zijn dus te groot, als je al keuze hebt in diverse maten. Mijn moeder heeft er een touwtje aan gemaakt voor onder m'n kin, maar dat is eigenlijk ook geen gezicht en hij waait vaak alsnog af. Heb al diverse tips van mensen ontvangen, en ga daar maar eens mee aan de slag. Want het overkomt me iedere keer, vooral tijdens de vaardigheid, dat m'n hoed afwaait en dat geeft toch wat hilarische beelden. Mijn groom probeert dat zo veel mogelijk te voorkomen, door iedere keer als ik 'hoed!!!!' roep, snel een pets/duw bovenop m'n hoed te geven, zodat 'ie weer even blijft zitten.
En hier kun je dat goed zien :o :Y)
http://94.100.122.156/407300001-4073500 ... _2Ixh.jpeg

Daardoor ben ik wel eens bijna tegen een poortje aangereden, want de hoed was toen nét wat te ver naar beneden geduwd en ging over m'n ogen zitten :o

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:01

hier een cremekleurig hoedje. Ik gebruik deze in de dressuur, mits er genoeg tijd is om tussen dressuur en vaardigheid te wisselen. In de vaardigheid moet je verplicht met helm rijden. Hierdoor zie je nu ook steeds meer helmen in de dressuur. persoonlijk vind ik dat erg jammer (doe het zelf ook) Wat is er nu mooier dan in nette kleding dressuur rijden met een bijpassend hoedje?
op de foto hebben we een zomertenue aan vandaar de korte mouwen en geen jasje.
@Joyciej007 kun je in je hoed niet een zakdoek ofzoiets doen zodat de hoed strakker komt te zitten?

Afbeelding

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:23

Sumic; bedankt voor de tip, dat heeft dus ooit iemand mij eens geadviseerd. We hadden nog wat van die papieren zakdoekjes en die heb ik er stevig in/onder gedaan. Hoed zat stevig, totdat......
En toen vloog hij dus in de vaardigheid af, compleet met alle zakdoekjes, hahahaha :') _O-
Even later kwam de ringmeester me alle zakdoekjes en m'n hoed brengen :o Dat doe ik dus niet meer, alhoewel het vast een verschrikkelijk grappig gezicht was :z

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:32

Moet er best om lachen wat je typte joyce hihi.. zie het al helemaal voor me!

Zie mooie hoeden voorbij komen ik ben rustig aan ook aan het kijken wat ik zou willen. Vind dat toch wel erg moeilijk want heb normaal geen hoed of net jasje aan :P Mijn eerste wedstrijd deed ik gewoon hetzelfde als onder het zadel met cap. Oke dat staat ook niet verkeerd, maar ik vind het wel erg leuk als je dat oude van vroeger terug kan brengen bij de dressuur.

Keet

Re: het is tijd voor hoedjes wie rijd er mee>?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:44

Ik had eerst een mooie zwarte hoed en had er een grote roze bloem achterop gemaakt. Maar die bleef niet goed zitten, zelfs neit als ik hem vastzette met hoedespelden) waardoor ik mijn voorleesster tijdens de proef moest vragen mijn hoed naar beneden te trekken (kon niet afwaaien ivm de eerder genoemde spelden)
Toen kreeg ik de opmerking dat mijn hoed niet doelmatig was. Goed :+
Ander hoedje gekocht, deze kon ik vastzetten met speldjes, kan absoluut niet afwaaien. Helaas vond 1 jurylid het geen hoofddeksel/hoed. Dus heb nog maar een simpel zwart wilten hoedje in de auto gelegd voor als ik die jury weer heb :)

Wil nog wel een keer een mooiere hoed hebben, maar dat komt nog wel.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:47

Hoed niet doelmatig?! pffff :+ wat een onzin; waar zou hij dan wel goed voor zijn? Heeft 't hoedje niet als enige doel om het plaatje wat op te leuken en een nette indruk te wekken?

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:51

Wat dacht je van de zon uit je ogen te houden? :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:58

Tja, staat echt op het protecol. Denk dat hij met 'niet doelmatig' doelt op het feit dat dat ding van mijn hoofd waaide en dat het niet handig is als je voorlezer hem elke keer naar beneden moet trekken :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:14

Ik had best lol met je hoed op z'n plaats houden ;).

Ik rij met een simpel dressuur hoedje met een wit lint er omheen.
Afbeelding

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:43

Ik heb een mooie rode hoed ;) past bij mijn wagen :P

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:49

Die is gaaf Shelley! Die heb ik in het zwart op het oog :D

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:38

Shelly heeft inderdaad een mooie opvallende hoed! Maar, jullie nieuwe helmen zijn ook niet verkeerd!!

Wij reden eerder de dressuur/vaardigheid met een hoed, en zelf had ik altijd een mooie donkerbruine Stetson op, met een lichtbruin riempje er om heen.
Afbeelding

Nu we helmen op moeten in de vaardigheid, hebben we die ook al op in de dressuur. Wisselen tussendoor vind ik te omslachtig. Na lang zoeken heb ik helmen gevonden die mooi staan bij onze dressuur-outfit:
Afbeelding
Als het mooi past, vind ik het niet zo erg om de dressuur ook met een helm te rijden.

Maar, van oudsher hoort gewoon een mooie hoed :Y)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:48

Ik rijd ook wel dressuur met helm als ik meteen door kan. Weet ik dat ik tussendoor uitspan rij ik dressuur met hoedje en vaardigheid met helm.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:49

Ik geef als ik gelijk door moet mijn groom mijn tas (met regelementen, proevenboekje en beenbescherming) en daar hang ik mijn cap aan. Kan ik onderweg mijn hoedje af doen en mijn cap opdoen :)

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:32

Tja, ik rijd mendurance en oefenmarathons en dan draag je een cap, maar mij lijkt de beste plek voor betaalbare, leuke hoeden een tweedehands winkel of -markt. Hier in Amsterdam kun je bij dat soort winkels en bijvoorbeeld op de Waterloopleinmarkt teminste regelmatig allerlei hoedjes kopen voor weinig geld.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:36

Mooiste hoedjes op de VEluwe , Nunspeet en omstreken zeg maar

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:39

of in Rijssen ;).

Mary_Andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:17

Bij dressuur vind ik ook een mooie hoed horen. Ik heb een hele degelijke donkerblauwe (uit Rijssen idd)
Hij past bij mijn outfit vandaar dat ik hem heb gekocht :D Ik wilde al een poos een chique hoed, hiervoor droeg ik de hoed die mijn groom nu opheeft. Met de vaardigheid wissel ik hem in voor de cap, er staat altijd wel een fan langs de kant die de caps zolang vast wil houden :P

Afbeelding

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 17:44

Wat een prachtige hoeden zie ik voorbij komen! Ik ga binnenkort toch eens op zoek naar een mooie hoed bijpassend bij mijn wagen.

maar aan het afwaaien had ik niet eens aan gedacht! Zou dat rottig zijn als je in je proef zit!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:08

Wauw wat een mooie hoedjes komen er voorbij zeg! :j Ik rijd zelf nog met een cap in de dressuur, maar ik denk dat ik voor het volgende seizoen wel een hoed wil.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 06:51

Leuk topic, zal binnenkort eens kijken. Heb er 2 verschillende.
Beiden zwart...de 2-wieler is ook zwart en ik vind zwart mooi!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:05

Bij de V&D hebben ze ook vaak mooie hoeden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:34

Heel mooie exemplaren komen voorbij.
Geloof dat ik er ook maar eens iets aan moet gaan doen :o :D

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:47

Ik blijf stug volhouden om de dressuur met hoedje te rijden. Ik heb ze uit Uddel en dan zelf de versieringen erop gemaakt.

Afbeelding