Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Kleding en harnachement
• De veiligheidshelm (EN 1384) wordt verplicht tijdens de vaardigheidsproef.
jf91 schreef:Zo als ik uit de reglementsveranderingen opmaak is de bodyprotector nog niet verplicht bij de nationale wedstrijden. Aangezien dit in de FEI reglementen staat. Internationaal zal het dus wel verplicht zijn.
Verder viel me op in het KNHS reglement dat het vanaf volgend jaar verplicht is een helm te dragen tijdens de vaardigheidsproef.
Even een quote uit het reglement.Citaat:Kleding en harnachement
• De veiligheidshelm (EN 1384) wordt verplicht tijdens de vaardigheidsproef.
Dat vond ik wel een opvallende verandering in het reglement.
JoyCiej007 schreef:Dan moet je ten eerste al een startkaart hebbenhe wat jammer....
oké vanuit veiligheidsoogpunt kan ik het natuurlijk wel snappen, maar toch ben ik van mening dat dressuur en vaardigheid nu eenmaal in nette stijl gereden moeten worden, en daarbij hoort imo ook een chique hoedje...
Divine schreef:Zelf (nog) geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat sommige grooms graag zo'n ding aan hebben. Op dit moment zijn er ook al genoeg te vinden die ze al wel dragen. Er is een combinatie die in het paars/lichtpaars rijdt, in Wierden waren ze er ook bij.
Die van Rodney Powell zijn in vele kleuren te krijgen. Canter kan ze ook leveren:
http://www.canter-equipment.nl/bodyprotectors.html
Op Paard&Koets heb ik er 1 aangehad met van die blokjes, die vormen zich beter naar je lichaam (voor vrouwen niet geheel onbelangrijk) dan zo'n traditionele. Maar dan nog: heel comfortabel is het niet. Aan de andere kant: ik kom dan wel klemvast in mijn bokkussen te zitten
.
De cap tijdens de vaardigheid: ik vind het jammer voor het plaatje, nette kleding en dan zo'n helm, maar ook in de vaardigheid kun je omslaan dus dat die regel er is gekomen is niet geheel onlogisch (al had het van mij niet gehoeven). Tzt zal men ook gaan verplichten om em in de dressuur al te dragen, alles in het kader van veiligheid.....
jouke_h schreef:Bodyprotectors, airbagvesten, losbreeksystemen....ben benieuwd wat het allemaal wordt straks...en wat verplicht gaat worden
patrick76 schreef:Volgens de regelement wijzigingen is het in klasse 4 dadelijk verplicht voor menners en grooms om een bodyprotector te dragen. We zitten er al een tijdje over te denken om ze voor onszelf, ookal starten we niet op dat niveau, aan te schaffen. Hebben jullie (al) ervaringen met deze dingen? Waar kun je ze kopen en zijn ze er in verschillende, leuke opvallende kleuren te verkrijgen?