Misschien hele domme vraag...
moet er met dressuur altijd een groom op de wagen zitten? Zie soms foto's met en soms zonder groom ernaast? Dacht dat het wel moest, maar nu weet ik het niet meer zeker.
En is het zowiezo leeftijd 5 jaar voordat je een dresuurwedstrijd kunt mennen?
sorry....ff bij KNHS gekeken en antwoord al gevonden, zal het hier toch maar even neerzetten, wie weet zijn er nog meer mensen zo blond als ik. Het kan dus bij enkelspan met en zonder groom, vandaar mijn verwarring
Citaat:
Grooms mogen bij B t/m ZZ en L t/m ZZ wedstrijden op het rijtuig meerijden, vanaf
het begin van het jaar, waarin zij de leeftijd van 12 jaar bereiken. Bij de B t/m ZZ
dressuur en L t/m ZZ vaardigheid wedstrijden is een groom op het rijtuig in de rubriek
enkelspan pony en enkelspan paard toegestaan, maar niet verplicht.
Citaat:
Bij de dressuur B t/m ZZ en de vaardigheid L t/m ZZ is bij enkelspan pony en enkelspan
paard de aanwezigheid van een groom gewenst, maar niet verplicht.
en dan de leeftijd voor dressuur dan...
Citaat:
LEEFTIJD
Voor deelname aan wedstrijden geldt dat paarden een minimum leeftijd moeten hebben van
4 jaar,
met uitzondering van de B dressuur en L vaardigheid, waarvoor een minimum leeftijd van 3
jaar geldt.
vond het al zo merkwaardig dat er 5 jaar als leeftijdsgrens zou zijn omdat paarden onder het zadel ook 4 jaar hebben. 3 jaar vind ik wel erg vroeg hoor, wist niet dat dat mocht.