Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Flaver schreef:als het niet vielig was werd het niet verkocht. er staat ook bij dat ik een eenpersoon kar zocht, voor alleen op weg te gaan langere ritten en dus mag het niet te zwaar zijn.
Flaver schreef:Hoi
Ik zoek een eenperson's karretje voor een shetje van 93cm.
Of weet iemand waar deze te koop zijn: http://www.rjwalsh.com.au/mini/index.htm
Alvast bedank!
Groetjes
Flaver schreef:Das pas veillig ... niet eens een rug steun dus ja wat is vielig?
Divine schreef:Een pony van 93 cm is zeker niet de kleinste om een gewone sulky (zoals hierboven van xElienx) achter te hangen. Een wagentje van 15,5 kg is veel te licht, zelfs voor een pony van maar 93 cm. Zie op de site dat dit soort wagentjes voor honden gebruikt worden, dan kan ik er nog een keer inkomen. Maar voor een pony?
Het systeem bovenop de schoft is al langer bekend, heb het zo'n 10 jaar geleden al gezien bij een Friese hengstenhouder. Het vereist een speciaal tuig, en een perfect uitgebalanceerde wagen. Een sulky die teveel steunt in de lichtogen is al een ramp voor de rug van een pony, kun je nagaan wat voor ellende het geeft als je 15,5 kg + gewicht menner (of gedeeltelijk) op de rug van een kleine pony drukt. En dat ook nog op 1 klein drukpunt.
Dit lijkt mij een waardeloos systeem, in eerste instantie door het te geringe gewicht in combinatie met een dier dat een zeker 150 kilo met weinig moeite kan verplaatsen.