Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ibbel schreef:We zitten rechts omdat wij hier 'Engels' rijden, zoals de Amerikanen dat noemen. De engelse traditie heeft simpelweg gezegevierd in het aangespannen rijden.
Overigens hebben de autobussen waarmee de post wordt opgehaald en bezorgd in Zwitserland (de postbussen dus) het stuur wel degelijk rechts zitten. Omdat ze dan beter in de gaten kunnen hoe dicht ze langs de afgrond rijden. Er is dus ook iets voor te zeggen het stuur rechts te hebben. Je kunt dan beter zien hoe ver je aan de kant kunt gaan.
is. Van de post vervoer dacht ik altijd dat het was zodat de bestuurder veiliger kon uitstappen aan de stoepkant dan aan de weg kant. Hier dus weer wat geleerd gelukkig.Shadow0 schreef:BlueStar schreef:an de post vervoer dacht ik altijd dat het was zodat de bestuurder veiliger kon uitstappen aan de stoepkant dan aan de weg kant.
Ik dacht zelfs zodat ze gewoon de post in de brievenbus kunnen doen zonder uit te stappen
. Zegt zij die zelf heel erg lui is en liever niet uit haar mooie TNT-autootje stapt en hoopt dat iedereen in de toekomst zo lief is om een mooie buitenbus aan te schaffen en deze LINKS van de oprit te zetten
BlueStar schreef:@hafjelinger dan heb jij idd geen voorgevormde zitting. Midden op de kar is idd ook een fijne plaats.
Ik ga even de pony's hun avondmaal geven dus kan ik even niet reageren.
dus je kan wel degelijk een 'voorgevormde' zitting hebben zoals jij het noemt die je kan verplaatsen. Niet alle wagens zijn hiermee uitgerust 
hafjelinger schreef:Echwel, dat klopt. Met het Achenbach systeem is alles gebaseerd op het rechtsrijden, maar zou het daar nou vandaan komen? Ik denk eerder aan wat Ibbel zegt
ter attentie naar de automobilist die rijd te dicht langs rijd.
Dit natuurlijk alleen als er genoeg ruimte is om meer ruimte te geven bij passeren.