Ik vroeg me af, omdat ik het overal zie, is een onderkussentje voor het mennen een ''must''?
Ik ben nu bezig met het lange lijnen, maar het zwaardere werk straks is toch wat zwaarder
Dus daarom? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dus daarom?

Sjonniej schreef:Wat voor tuig heb je er dan opliggen Joyce?
Weinig huidjes die net zo gevoelig zijn als die van Sem-op-de-erwt, maar van zijn Van Rijs tuig heeft hij nergens, maar dan ook nergens problemen. Bij het Ideal tuig bleef ik ook altijd rommelen; singel, drukplekken op de schoft, bij de staart. Het is mij wel duidelijk geworden dat je voor dit soort huidjes gewoon moet investeren in een goed tuig. Het Ideal-tuig had ik kunnen laten vermaken en verbouwen wat ik wilde, maar had ik nooit zo goed passend gekregen als mijn huidige tuig. Mijn beschermers heb ik dus samen met het Ideal tuig in een hoek gegooid

Sjonniej schreef:Het is net als met bandages. Allemaal voor de mooi, maar je paard heeft er absoluut geen voordeel bij, maar heeft wel kans op nadelen (bv. vuil wat blijft zitten, een vouwtje erin, andere pasvorm) . Is het knappe uiterlijk voor jou dan belangrijker, ja of nee.
Vind m'n eigen tuig ook mooier zonder die onderleggers, zie je ook wat meer pony