[AR] Hackneys

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sieppus

Hackneys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 19:25

Wie heeft er hier Hackneys voor zijn of haar kar?

sumic

Re: Hackneys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:47

Niet meer, wel altijd gehad. Ik heb lang gereden met enkelspan en dubbelspan hackney kleine maat. we reden recreatief dressuur/vaardigheid wedstrijdjes en deden ook vaak mee aan de 'wilde' marathonwedstrijden. Zowel outdoor als indoor. Heerlijke harde werkers waren het!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 17:29

Het is de bedoeling dat ik mijn rijvergunning ga halen op de 21e in Ermelo. En dan dit jaar ga starten met Hackneys. Ik vind het wel een hele uitdaging, het is knap een stijltje leerwerk. Maar ik kom er wel.
Lijkt me wel heel apart om deze kant van het paardesport gebeuren eens te gaan uitproberen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:36

mijn instr had een hackney en ik heb vroeger 2 hackney's gegroomd.....
Vind ze gewéldig! (kleine maat dan, grote maat heb ik niks mee)

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 17:38

stef schreef:
mijn instr had een hackney en ik heb vroeger 2 hackney's gegroomd.....
Vind ze gewéldig! (kleine maat dan, grote maat heb ik niks mee)

Ik vind de grote maat eigelijk wel erg leuk. Sinds vroige week ben ik werkzaam op een stal waar ze hackneys houden. Heel erg leuk, ze zijn pittiger dan ik dacht! En er komen veulentjes aan, eens zien hoe dat allemaal gaat! (uiteraard plaats ik tzt foto's!!!)
Van de Friezen naar de Hackneys....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:16

naja, ik heb zowiezo niks met grote paarden, misschien ligt het daar aan ;)

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 18:46

stef schreef:
naja, ik heb zowiezo niks met grote paarden, misschien ligt het daar aan ;)

Haha, waarschijnlijk wel!!!
Ik vind ze wel leuk, en vooral imposant als ze voor de kar lopen.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:58

Wij zijn een halfjaar in het bezit geweest van een 15-jarige Hackney merrie, kleine maat. Geweldig dier, wel beetje kopschuw. Ze had ook de neiging om te bijten en trappen, maar dat kwam omdat ze nogal als een prinsesje was behandeld bij haar vorige thuis. Nadat ze weer haar plek had geleerd, was ze fijn om mee om te gaan.
En lópen, heerlijk! We gingen ook met haar lekker over bospaadjes, ze kon hard! 8-) (draven, dat wel)

Waarom de omschakeling?

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 18:09

Welke omschakeling?
Tja, ik ben ook verkocht. Vind het een heerlijk ras. Vriendelijk,pit en lopen...
Vanaf dit jaar ga ik mee doen met het showgebeuren. Lijkt me wel heel erg gaaf!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:48

Citaat:
Het is de bedoeling dat ik mijn rijvergunning ga halen op de 21e in Ermelo. En dan dit jaar ga starten met Hackneys. Ik vind het wel een hele uitdaging, het is knap een stijltje leerwerk. Maar ik kom er wel.
Lijkt me wel heel apart om deze kant van het paardesport gebeuren eens te gaan uitproberen!

Daaruit haal ik dat je een verandering doormaakt, je gaat iets anders doen. Dus daarop vraag ik: hoezo die omschakeling? :P
Het showgebeuren voor de kar? Heb ik hier wel een aantal keer gezien op het Concours in Blaricum, toen het nog bestond en heb het ook gezien bij Paard & Koets. Geweldig!!
Ga je met Hackney's rijden van iemand anders die daar al ervaring mee heeft? Prachtige kans!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 21:36

Steefjevos schreef:
Citaat:

Daaruit haal ik dat je een verandering doormaakt, je gaat iets anders doen. Dus daarop vraag ik: hoezo die omschakeling? :P
Het showgebeuren voor de kar? Heb ik hier wel een aantal keer gezien op het Concours in Blaricum, toen het nog bestond en heb het ook gezien bij Paard & Koets. Geweldig!!
Ga je met Hackney's rijden van iemand anders die daar al ervaring mee heeft? Prachtige kans!

Ik ga voor iemand rijden die meerdere hackneys heeft. Als het goed is met een merrie grote maat en een hengstje kleine maat.
Het is jammer dat het zulk slecht weer is, ik kan zo niet trainen.
Ik heb de omschakeling moeten maken , omdat mijn vorige werkgeefster ermee gestopt is.
En deze aanbieding kreeg ik, dus kon ik uiteraad niet laten schieten! Het lijkt me zo ontzettend tof om mee te gaan rijden op shows.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:06

Wat gaaf! Met allebei ga je voor de showwagen rijden?
Wel foto's maken als het weer wat beter is hoor!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 13:46

Steefjevos schreef:
Wat gaaf! Met allebei ga je voor de showwagen rijden?
Wel foto's maken als het weer wat beter is hoor!

Jaja, dat ga ik ook zeker doen. Neonlight en ik worden zelfs en beetje concurentie..... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:23

Leuk dat je ook gaat rijden! Welk gebied rijd je omdat je concurentie van Maaike word?

Ik ben een tijdje een grote maat mee gaan trainen. Nu overgestapt op tuigers.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:29

0ojannekeo0 schreef:

En, bevalt t?
En maakt het veel verschil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:42

Mijn ervaring tot nu toe is heel positief. Heb met een heel goede merrie de eerste keren mogen rijden.
Morgen ga ik er eentje onder het zadel rijden. Ben erg benieuwd!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 11:15

0ojannekeo0 schreef:
Leuk dat je ook gaat rijden! Welk gebied rijd je omdat je concurentie van Maaike word?

Maaike vertelde me dat er niet zo heel erg veel Hackney rijders aanwezig zijn hier op bokt. Zo doende.
Nou wat bevalt je beter een tuiger of een hackney.
Ik wil eerst even een paar wedstrijden mee gaan om te kijken, en dan ga ik als het goed gaat met trainen een grote maat merrie en een kleine maat hengst uitbrengen!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:34

Ik denk niet dat we echt concurentie van elkaar worden dit jaar, aangezien ik voornamelijk wedstrijden bij Zuid rijdt. Hoewel Gerard daar wel vaak aanwezig is om te kijken trouwens.
Verder rijd ik alleen kleine maatjes, grote maat doen wij niet aan. Ook dit jaar alleen maar damesnummer, good old Michael gaat nu echt met pensioen voor het enkelspan, hij zal alleen nog maar in het tweespan ingezet gaan worden. De bedoeling is dat ik dit jaar met Reedhill's Dancing Queen ga rijden. Is een ereklasse pony. Verder hebben we nog een grote limiet pony, een kleine limieter waar ik het niet mee zie zitten (goeie voor te laten dekken dit jaar :+ ) en een competitie pony. Iets teveel pony's, aangezien we er maar 3 op de vrachtwagen kunnen zetten. :+ Maar wel in iedere rubriek iets. :D
Misschien zal ik dit jaar ook nog wel een keertje achter de grote limietpony kruipen in een gewone rubriek, maar dat zal uitzondering zijn. Heb in ieder geval geen startkaart voor dit jaar aangevraagd.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 15:53

Neonlight schreef:
Ik denk niet dat we echt concurentie van elkaar worden dit jaar, aangezien ik voornamelijk wedstrijden bij Zuid rijdt. Hoewel Gerard daar wel vaak aanwezig is om te kijken trouwens.
Verder rijd ik alleen kleine maatjes, grote maat doen wij niet aan. Ook dit jaar alleen maar damesnummer, good old Michael gaat nu echt met pensioen voor het enkelspan, hij zal alleen nog maar in het tweespan ingezet gaan worden. De bedoeling is dat ik dit jaar met Reedhill's Dancing Queen ga rijden. Is een ereklasse pony. Verder hebben we nog een grote limiet pony, een kleine limieter waar ik het niet mee zie zitten (goeie voor te laten dekken dit jaar :+ ) en een competitie pony. Iets teveel pony's, aangezien we er maar 3 op de vrachtwagen kunnen zetten. :+ Maar wel in iedere rubriek iets. :D
Misschien zal ik dit jaar ook nog wel een keertje achter de grote limietpony kruipen in een gewone rubriek, maar dat zal uitzondering zijn. Heb in ieder geval geen startkaart voor dit jaar aangevraagd.

Ponies genoeg!!! Ik moet nog wel een startkaart aanvragen. Ben je zaterdag dan ook in Ambt delden?
Ik ga er wel even een kijkje nemen, even een indruk op doen wat ik al dan niet kan verwachten dit jaar!!
Ik heb trouwens even een foto gemaakt van het eerste veulen van dit jaar. De moeder was meer dan een week over haar uitgrekende datum.
Heemhoeves Prince Charlie
Afbeelding
Een heel klein dondertje, met een geweldig lieve mama

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:21

Wie is de papa?

Ik ga niet naar Ambt-Delden toe. Ga nog naar genoeg wedstrijden in de loop van het seizoen. Ga er maar van profiteren dat vriendlief toch moet werken en ik dan mooi mijn eigen hengst een bezoek kan gaan brengen. In het seizoen komen mijn eigen beestjes toch al wat aandacht van mij te kort, dus even voor het seizoen nog profiteren. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:26

Sieppus schreef:
0ojannekeo0 schreef:

Maaike vertelde me dat er niet zo heel erg veel Hackney rijders aanwezig zijn hier op bokt. Zo doende.
Nou wat bevalt je beter een tuiger of een hackney.
Ik wil eerst even een paar wedstrijden mee gaan om te kijken, en dan ga ik als het goed gaat met trainen een grote maat merrie en een kleine maat hengst uitbrengen!!

Ik heb liever een tuiger. Het karakter past beter bij me denk ik.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 19:30

Ik zou zo niet weten wie de papa is. Zal het morgen ff vragen.
Het is een leuke pittige meneer.
Ik kom ook altijd minimaal 8 uur per dag tekort als ik alles wil doen wat op mijn planning staat. ;)
Je hebt maar geluk met zulke ontzettend leuke paardjes!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:44

Ik ben een gezegend persoon, dat weet ik maar al te goed. :j Zelf uit een gewone merrie toppers kunnen fokken, goedgekeurde dekhengst, en dan ook nog de beschikking hebben over een aantal tophackney's, ik heb gruwelijk veel geluk daarmee en ben de eigenaar ook zeer dankbaar, voor zijn hackney's, maar ook hij maakt het mogelijk dat ik mijn merrie kan houden, want ze staat daar. :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:02

Ik heb een kleine maat Hackney-merrie gehad. Echt en geweldige pony, nergens bang voor, ongelovelijk uithoudingsvermogen, werkwillend en betrouwbaar. Je had alleen wel twee man nodig om haar in te spannen want alleen al bij het zien van het concourswagentje werd ze heet. Als we langs de weg reden moest er iemand mee, halthouden bleef lastig. Maar landbouwverkeer, houtsnipperaars, windmolens en al dat soort 'enge' dingen was ze totaal niet bang voor. Ze heeft bij mij 2 veulentjes gehad, ook op dat vlak niets anders dan lof. Als ik ooit weer ga mennen neem ik beslist weer en Hackney.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:45

Myca schreef:
Ik heb een kleine maat Hackney-merrie gehad. Echt en geweldige pony, nergens bang voor, ongelovelijk uithoudingsvermogen, werkwillend en betrouwbaar. Je had alleen wel twee man nodig om haar in te spannen want alleen al bij het zien van het concourswagentje werd ze heet. Als we langs de weg reden moest er iemand mee, halthouden bleef lastig. Maar landbouwverkeer, houtsnipperaars, windmolens en al dat soort 'enge' dingen was ze totaal niet bang voor. Ze heeft bij mij 2 veulentjes gehad, ook op dat vlak niets anders dan lof. Als ik ooit weer ga mennen neem ik beslist weer en Hackney.

Zelfde bij die van ons! Debiel, ze wilde nérgens stilstaan maar al denderde er een vrachtwagen voorbij met flapperend plastic, gewoon lekker doormarcheren. Heerlijk! Hoewel het soms wel lastig was, want ík mocht eraf en daarna weer op de weer bewegende kar springen bij een kruispunt :P