Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
stef schreef:mijn instr had een hackney en ik heb vroeger 2 hackney's gegroomd.....
Vind ze gewéldig! (kleine maat dan, grote maat heb ik niks mee)
(draven, dat wel)Citaat:Het is de bedoeling dat ik mijn rijvergunning ga halen op de 21e in Ermelo. En dan dit jaar ga starten met Hackneys. Ik vind het wel een hele uitdaging, het is knap een stijltje leerwerk. Maar ik kom er wel.
Lijkt me wel heel apart om deze kant van het paardesport gebeuren eens te gaan uitproberen!
Steefjevos schreef:Citaat:Het is de bedoeling dat ik mijn rijvergunning ga halen op de 21e in Ermelo. En dan dit jaar ga starten met Hackneys. Ik vind het wel een hele uitdaging, het is knap een stijltje leerwerk. Maar ik kom er wel.
Lijkt me wel heel apart om deze kant van het paardesport gebeuren eens te gaan uitproberen!
Daaruit haal ik dat je een verandering doormaakt, je gaat iets anders doen. Dus daarop vraag ik: hoezo die omschakeling?![]()
Het showgebeuren voor de kar? Heb ik hier wel een aantal keer gezien op het Concours in Blaricum, toen het nog bestond en heb het ook gezien bij Paard & Koets. Geweldig!!
Ga je met Hackney's rijden van iemand anders die daar al ervaring mee heeft? Prachtige kans!
0ojannekeo0 schreef:Leuk dat je ook gaat rijden! Welk gebied rijd je omdat je concurentie van Maaike word?
Ik ben een tijdje een grote maat mee gaan trainen. Nu overgestapt op tuigers.
) en een competitie pony. Iets teveel pony's, aangezien we er maar 3 op de vrachtwagen kunnen zetten.
Maar wel in iedere rubriek iets.
Neonlight schreef:Ik denk niet dat we echt concurentie van elkaar worden dit jaar, aangezien ik voornamelijk wedstrijden bij Zuid rijdt. Hoewel Gerard daar wel vaak aanwezig is om te kijken trouwens.
Verder rijd ik alleen kleine maatjes, grote maat doen wij niet aan. Ook dit jaar alleen maar damesnummer, good old Michael gaat nu echt met pensioen voor het enkelspan, hij zal alleen nog maar in het tweespan ingezet gaan worden. De bedoeling is dat ik dit jaar met Reedhill's Dancing Queen ga rijden. Is een ereklasse pony. Verder hebben we nog een grote limiet pony, een kleine limieter waar ik het niet mee zie zitten (goeie voor te laten dekken dit jaar) en een competitie pony. Iets teveel pony's, aangezien we er maar 3 op de vrachtwagen kunnen zetten.
Maar wel in iedere rubriek iets.
![]()
Misschien zal ik dit jaar ook nog wel een keertje achter de grote limietpony kruipen in een gewone rubriek, maar dat zal uitzondering zijn. Heb in ieder geval geen startkaart voor dit jaar aangevraagd.

Sieppus schreef:0ojannekeo0 schreef:Leuk dat je ook gaat rijden! Welk gebied rijd je omdat je concurentie van Maaike word?
Ik ben een tijdje een grote maat mee gaan trainen. Nu overgestapt op tuigers.
Maaike vertelde me dat er niet zo heel erg veel Hackney rijders aanwezig zijn hier op bokt. Zo doende.
Nou wat bevalt je beter een tuiger of een hackney.
Ik wil eerst even een paar wedstrijden mee gaan om te kijken, en dan ga ik als het goed gaat met trainen een grote maat merrie en een kleine maat hengst uitbrengen!!
Zelf uit een gewone merrie toppers kunnen fokken, goedgekeurde dekhengst, en dan ook nog de beschikking hebben over een aantal tophackney's, ik heb gruwelijk veel geluk daarmee en ben de eigenaar ook zeer dankbaar, voor zijn hackney's, maar ook hij maakt het mogelijk dat ik mijn merrie kan houden, want ze staat daar.
Myca schreef:Ik heb een kleine maat Hackney-merrie gehad. Echt en geweldige pony, nergens bang voor, ongelovelijk uithoudingsvermogen, werkwillend en betrouwbaar. Je had alleen wel twee man nodig om haar in te spannen want alleen al bij het zien van het concourswagentje werd ze heet. Als we langs de weg reden moest er iemand mee, halthouden bleef lastig. Maar landbouwverkeer, houtsnipperaars, windmolens en al dat soort 'enge' dingen was ze totaal niet bang voor. Ze heeft bij mij 2 veulentjes gehad, ook op dat vlak niets anders dan lof. Als ik ooit weer ga mennen neem ik beslist weer en Hackney.