Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

SuSEQ schreef:Na een tijdje word je het wel gewoon om je zweep vast te houden... Het is een beetje zoals je handen dragen ipv laten rusten op je knieën - dat is ook even lastig.
Ik heb mijn zweep altijd vast - mocht ik die in de koker zetten, dan zit die mij in de weg met het rijden. Bovendien ben je hopeloos te laat als je hem nog moet pakken als er iets fout gaat. Verder prefereer ik een lange zweep met korte slag omdat zo de slag niet in de weg zit en je met de zweep kunt "duwen". Ik heb een Fleck van (denk ik) 1,80m.
Groeten, SuSEQ
BlackDevils schreef:Als je hem rechtop houdt is je handhouding en nageeflijkheid niet goed meer en je moet inderdaad zonder te hoeven reiken bij het schoftje kunnen komen.
) Maar om te ontlasten zette ik m' n hand (ik heb tegenwordig een fijne zweep. Of ook niet meer want ponylief is er van de week op gaan staan) vroeger wel even rechtop, dan had ik de minste weerstand. BlackDevils schreef:Als je hen bovenaan het handvat vast houdt scheelt ook al een heel eind. Het is inderdaad ook een kwestie van gewenning.
Als je hem rechtop houdt is je handhouding en nageeflijkheid niet goed meer en je moet inderdaad zonder te hoeven reiken bij het schoftje kunnen komen.
Fijne lichte betaalbare zwepen zijn weinig in de handel.
Ik had een Hongaar op P&K met lekkere zweepjes maar die was er dit jaar ook niet. Gelukkig heb ik er nog een paar op voorraad.
En ik zou de zweepkoker dan toch maar vrij houden voor de zweep want als je het in geval van nood ver moet pakken ben je te laat.
ardo_iggy schreef:Toevallig stond hij er wel.
Je hebt gewoon niet goed gezocht.
BlackDevils schreef:We zijn wel 3 x op en neer gelopen om hem te zoeken maar daar hadden we hem niet verwacht...