[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:58

Ik moet ook weer mestonderzoek doen. Ik zet ze dan allemaal op stal. Stomme is alleen: altijd gaan ze gelijk mesten zodra ze op stal staan. Altijd..... behalve als ze moeten mesten.

Vanmorgen met Rembrand naar de hei geweest. Hij had 3 dagen niet gelopen en vond blijkbaar ineens alles eng. Sprong in galop ineens opzij vanwege een heel gevaarlijke boomstam die op het pad lag. Pfff lag ik er toch bijna naast.

Nog steeds (al ruim 2 weken nu) hoofdpijn. Je zou er simpel van worden -O- -O-

Vanmorgen had zoonlief de eerste 2 uur uitval van school, dus hij heeft toen alvast Sam gereden. Op maandag is hij altijd pas laat thuis, dus meestal doe ik de ponys dan , maar nu kon hij mooi zelf een doen. Rocky krijgt even een dagje vrij, die is de afgelopen dagen zo flink aan het werk gezet (oke, daar vroeg hij ook wel om hihi).
Sportpredikaat van Sam is onderweg *\o/*

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:27

happytime schreef:
belker:denk dat je iemand anders bedoeld..heb geen ponys die afspenen wel 2 drachtig :j
vandaag een apart klusje: mestonderzoek mest verzamelen,erg handig als ze met 3 in 1 loopstal staan,julia longerenen kom terug...mest....ff bij jane en sun onder de staart gekeken van wie het was(sun dus)dat ik sun ging longeren gingen jane en julia tegelijk mesten....zucht! sun vastgebonden en snel met de zakjes richting de hopen(julia plast altijd over jane haar mest heen was ff hollen)
wat gedoe maar gelukt _/-\o_


Als je gezellig de mestmonsters meeneemt jaar mij, kan je zelf het onderzoek doen en wormeneieren tellen. Ik heb alle apparatuur zelf en doe het onderzoek zelf

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:48

Poep-inspectie-party ipv tupperware oid ik heb beeld _O-

Zo ff twee hele vieze moddertinkertjes onder handen genomen zien er nu weer keurig uit *D

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:51

@Belker dat is erg zuur als je er zoveel op zou moeten inleveren :(:) en wat heerlijk dat je het vooruitzicht hebt van de rit met de IJslander +:)+ ik vind het erg knap van je dat je er toch weer op bent gaan zitten.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:59

Meys afspenen was hier. Die is rustig nu. Loopt bij Ted in de wei inmiddels. Heeft die ook weer gezelschap.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:00

Ja leuk mestkleien en bekijken bij janouk,en tine....ik heb van 9 uur tot 11uur moeten wachten tot er gescheten werd...alle hoofdstellen ingevet,wat snoeiwerk gedaan en ondertussen ponybillen in de gaten houden ^)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:50

Handig dat je dat zelf kunt controleren Janouk.
Belker...rot is dat,...meteen zoveel inleveren bij verkoop van de wagen..ijsco les lijkt me helemaal leuk !
Vanmorgen lekker 11 km gewandeld.. heerlijk in het bos..

Fijne dag allemaal.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:49

11 km zo dat is veel _/-\o_
Hier net 32 km gefietst :D

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:18

Had zaterdag de appelstap 10km meegelopen.. en nu dus op zoek naar een volgende doel..
Alleen moet mijn tempo misschien nog omhoog..maar dat is een dingetje..ben al blij dat ik dit nu kan :)) slow but steady..
Wauw vhu, 32km..op de fiets _/-\o_

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:39

Pfff wat een gedoe. Mijn ketel maakt rare geluiden. Dus gisteren is er een monteur langs geweest. Die weet niet zeker wat het probleem is, kunnen 2 verschillende dingen zijn. Uiteraard beide prijzig. Misschien beter om nieuwe ketel te onderzoeken, dus vandaag een adviseur op de stoep. Bij nieuwe ketel moet er van alles verbouwd gaan worden, want ze vinden dat afvoerkanaal dan vervangen moet worden. Maar dat zit er nog helemaal niet zo lang. Dus maar gebeld voor afspraak om in ieder geval huidige ketel te repareren (moet toch warm water en verwarming hebben, en nieuwe ketel is er dus nog niet zomaar). Komt morgen eerst weer iemand langs om te kijken welke onderdelen dan vervangen moeten worden, dan moet dat besteld en dan weer nieuwe afspraak om het daadwerkelijk te vervangen. En iedere afspraak is tussen 8 en 13 uur. Oftewel, ik kan al dagen niets -O- -O- -O- -O- -O-

Verder blijkt het toch wel erg lastig voor zoonlief om naast school en huiswerk 2 ponys te trainen. Hij heeft gelijk al zoveel huiswerk en is moe uit school, dus weinig puf. Normaal gesproken probeer ik op zijn lange schooldagen dan in ieder geval 1 pony beweging te geven, maar ja, met deze handige afspraken waar je geen zicht hebt op tijden, is dat ook weer lastig. Als ik dan net Sam bijv heb in gespannen en ze komen eraan.....

Bleh, wat een gedoe. En het kost uiteraard allemaal bijzonder veel geld weer.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 17:45

VO is heel wat anders dan basisonderwijs Tine, helemaal als hij naar het VWO gaat da's toch wel serieus allemaal... Bij onze zoon is hockey eraf gegaan uiteindelijk (pas in HAVO 4 maar goed, het ging echt niet meer). Hij moest 2x trainen (1.5 uur) en op zaterdag wedstrijd (meestal hele zaterdag weg), dat kostte te veel tijd. Dan ook nog elke dag half uur a uur gitaarspelen en muzieklessen plus af en toe optreden...
En nu is dat nog een kind wat vrijwel nooit huiswerk heeft gemaakt :') dus als je er wel een hebt die serieus is dan kan ik me voorstellen dat het erg veel is, één pony serieus is al veel laat staan twee... bij zoonlief werd het gewoon te veel naast regulier school. Kind was vorig jaar compleet afgedraaid :(:) en bij tijden doodmoe.
Plus dat ze in de periode die nu gaat komen ontzettend groeien, dat kost ook energie.

Maar goed als Sam verkocht is is er 'nog maar' één, dat scheelt weer toch :)

Waardeloos met de cv ketel ... gedoe is dat toch altijd he. Mijn afwasmachines zijn allebei stuk :oo vorige week die van ons zelf en die van de B&B is al poosje stuk. Dus er moet een monteur langskomen maar heb gewoon geen zin om het te regelen erg he. Was zelfs liever af dan dat gezeur...

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:02

Ik wil heel graag een nieuwe cv en heb ook een nette offerte binnen maar er komen eerst 2 hele grote uitgaven. Gelukkig doet de ketel het nog.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:33

Hier nu sinds 2 jaar een nieuwe cv ketel..erg blij mee..maar heb installateur nodig voor omleggen gas en schoonmaken cv...dat schiet niet op..ze hebben het simpelweg veel te druk. -O-

Tine..het lijkt me best een omschakeling als de kids naar VO gaan qua huiswerk enzo.. hier nog basis en nu al gedoe met rekenhuiswerk wat hij moeilijk vind..dus ik zie als een berg tegen het VO op...
Succes met balans vinden...

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:48

Dat met die ketels is wel iets wat je beter in de zomer/najaar kunt regelen... als je midden in de winter zonder komt te zitten is het leed niet te overzien (ik spreek uit ervaring :7 )....

Toen we het huis kochten waar we nu wonen was alle electrische apparatuur dus ook ketels stuk. Echt bizar. Dus we hebben alles nieuw laten installeren zoals we zelf wilden en ook alle bedrading laten vervangen. Zo dat was een heidens karwei en een enorme kostenpost. Maar het is wel fijn als je precies weet wat je hebt en waar en hoe het ligt }:0

Huiswerk was bij zoonlief op basisonderwijs ook altijd al drama, hij maakte het zelden uit zichzelf en vaak wisten we nergens van :o op een of andere manier heeft hij het toen toch gered :\ nu ook t/m HAVO 3, maar H4 is hij echt enorm onderuit gegaan. We hebben dat eigenlijk ook maar laten gebeuren. Nog wel wat aan huiswerkbegeleiding gedaan maar ze moeten toch op een gegeven moment op eigen kracht het gaan doen en ervaren als ze het niet doen dat er consequenties aan vast zitten. Beter op het VO dan straks als ze een (verkeerde...)studie hebben gekozen denk ik dan.
En voor jongens is het zowiezo lastiger het huidige onderwijssysteem....
Dus Tine, veel succes :(:) er komen nog lastige jaren ...

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:40

Zag net foto's van jouw prachtige wagen Belker, wat is het een schitterende uitvoering.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 07:10

http://www.topsportnoord.nl/toplink/wat ... ntscholen/

Als Patrick verder wil in de sport, heb je topsport scholen, waar de roosters aangepast worden en huiswerk ook. Daar zijn dan wel speciale voorwaarden voor.

Zelf vind ik twee ponys trainen voor mezelf teveel op 1 dag. Ik doe er eentje per dag intensief en wissel af per dag. Dat werkt voor mij goed, want dan hebben ze een hersteldag.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:35

Volgens mij moet je dan A of B kader jeugd zijn.

Vanochtend werd ik opgewacht zo schattig.
Afbeelding
Geeft veel voldoening. Belker zou dat iets voor je zijn op vrijblijvende basis afhankelijk van je energie paardje verzorgen?

Pipskadilly
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-04-18

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:57

Ik durf bijna niet meer te posten, voel me beetje schuldig dat ik zo lang niet meegekletst heb, maar ben in de vakantie zó druk geweest met rijlessen, werken, paarden, familie en feestjes dat ik elke dag blij ben als ik weer in mn bedje lag :')

Maandag begint ook mijn studie weer, en komt er eindelijk weer een beeje routine in mijn leven. Daar doe ik het heel goed op hahaha.

Hier zijn we nog steeds druk bezig met het opbouwen van rijden met Lumia (paard). We zitten deze week aan dagelijks 25 minuten stappen onder het zadel, volgende week zitten we dan op de 30 min en mogen er kleine stukjes gedraaft worden op de rechte lijn. De pees lijkt verder nog steeds rustig dus dat is goed nieuws, maar geen garantie voor de toekomst...

Pipje gaat lekker voor de kar, ze loopt er nu ook hartstikke lekker ontspannen bij, helemaal leuk
Aandachtspuntje blijft haar rechterbocht. Linkerbocht gaat super, hoofd mooi naar links en het lichaam volgt, ze kruist ook niet meer op die bocht, dus dat hebben we goed verholpen. De rechterbocht is daarentegen weer hele andere koek. Dan draait ze haar lichaam ook alsof ze een linkerbocht gaat maken, kijkt naar links, loopt ze met haar lichaam helemaal tegen het rechterlamoen aan en gaat ze met de benen kruisend naar rechts. Erg knap trucje, maar niet bepaald wat wij voor ogen hadden. _O- Nu dachten we dat het misschien aan haar lenigheid lag dus hebben we meer aandacht gelegd op de vrijheidsdressuur en rekken en strekken enzo, ook veel met de longe en de dubbele longe geoefend, maar die rechterbocht.... het blijft een dingetje. Iemand tips?

Vhu, altijd leuk als je door je paardje opgewacht wordt, dan doe je blijkbaar toch iets goed hahaha ;)

En ja, huiswerk en tijd... Het is lastig op het VO tine. Onregelmatige roosters, uurtjes die uitvallen, opeens een klap extra huiswerk erbij... Het is vaak van te voren onvoorspelbaar hoeveel tijd je gaat overhouden. Hier ook, zusje en ik hebben dan ook nog allebei een bijbaantje, ik denk dat we gemiddeld elke dag 1 paard trainen. Soms een dag allebei niet, soms een dag allebei wel, soms is er maar tijd voor 1. So be it. Moet ik wel zeggen dat wij gewoon lekker recreëren :P dus wij trainen niet voor wedstrijden, dat scheelt een heleboel druk natuurlijk.
2 pony's lijkt me voor Patrick heel veel naast school en huiswerk. Hou hem goed in de gaten. Ik ben veel hulpmentor geweest als ouderejaars, en die bruggertjes krijgen het zwaar te verduren, heb ze regelmatig huilend bij me gehad van de stress. Het is ook allemaal zo spannend :j

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:39

Vandaag geen bijleespost.
Mestmonsters doe ik niet aan , moet zo wie zo ontwormen ook voor horzels. Vlak voor onze vakantie zag ik dat die snert horzels weer eitjes op de benen aan het leggen waren, dus ze hebben gegarandeerd van die dingen opgelikt.
Als je zo lang weg bent geweest is er altijd veel te doen in en rond huis. vandaar weinig reactie gegeven, was gewoon moe elke avond.
Met poeze beest lijkt het goed te gaan maar zijn tong heeft nog wel steeds een rode rand.

Pips mischien een osteopaat naar Pip laten kijken mischien zit er ergens wat geblokkerd of vast.

Met ons Pep weer aan het lessen in 2span hij geeft goed aan als het genoeg is ( 20 min), hij begint dan te disselen of te duwen m.a.w. het pootje begint dan op te spelen. De bocht links om is ook een beetje een dingetje want dan moet dat (zere) pootje eronder. Maar hij loopt geen pas kreupel.

Hier worden de shetten om de dag voor de kar gezet, mijn haf heeft meer vrij dagen.

CV gelukkig geen problemen mee, wel laten wij elk jaar onderhoud doen dit voorkomt veel ellende.

Tine dan maar even minder trainen voor zoonlief want er komt zoveel op ze af als ze naar het VO gaan.

VHU knappe tinker, je doet het goed, lekker wat knuffelen en poetsen als je tijd hebt.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:52

altijd bijleespost is ook niet nodig hoor marga, leuk iets van je te lezen..
ook van pips, soms ben je gewoon druk genoeg.
wat waardeloos dat pip toch last lijkt te hebben van het been en zich een kant om vast zet, ik herken het wel... duim voor je dat het snel verbeterd.
kat die wel goed gaat gelukkig, ontwormen deed ik ook regelmatig, nu met de honden ook, net als inenten, dat doen we gewoon elk jaar.

hier best harde wind..maar valt reuze mee.. wel te warm naar mn zin...wil graag met de honden gaan trainen, dat gaat nu even niet...ook de honden willen zo graag, maar verder dan wandelen in het bos komt het nu even niet, maar dat is ook genieten, fijne dag allemaaaaaaal

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:59

Oh... Zoek voor zoon hier spaarzegels van jumbo voor max verstappen auto... Vorige keer ook al mislukt... Nu lijkt het ons weer niet te gaan lukken..mocht iemand een hebben liggen... Ik betaal postzegel...

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:12

He wat jammer hier alleen AH zegels, geen Jumbo -O-
@Pips fijn dat het goed gaat en ik ga mee met het advies om er een keer een osteo naar te laten kijken :j
@Marga druk bezig! Dat gedoe met spat is lastig he.
@Biancacoo geen vallende takken gevaar? Het regende hier vanochtend haast takken ... was best beetje spannend. Moet zo weer honden uitlaten en hier zijn overal bomen langs de singel/straat, vind het niet zo'n succes zo -O-

Vanavond etentje voor 2 vertrekkende collega's, zijn de collega's die mij destijds de kans hebben gegeven dit werk te gaan doen ben hun eeuwig dankbaar en vind het erg jammer dat ze weggaan...

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:16

Vanmorgen was er weinig wind..idd vhu..doodeng die bomen..hier zit de letterzetter in de sparren dus die gaan allemaal dood... En gaan vallen... Beetje eng idd.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:46

Bianca, mocht t echt niet lukken, stuur dan maar een pb met je adres.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:03

<3 ips.. je bent geweldig..maar ik geloof dat het al gelukt is..en ik maandag genoeg puntjes binnen krijg.