[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:11

HT gefeliciteerd

Janouk Herr Anton moet op kleuren cursus rood echt rechts en niet onderdoor/ overheen. Maar een mooie foto. Filmpjes zijn zo handig om terug te kijken wat er gebeurde.

Biancacoo lekker bankje gemaakt zal je veel plezier van hebben van de zomer.

Vhu weer plezier in het bakwerk

Baudyh druk met de dames altijd weer spannend of het lukt.

Griep weg maar nog hoestbuien en gauw moe.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:52

Marga nog goed uitzieken dan !! Hoop dat je je snel weer fit voelt !
Baudyh, gecondoleerd, sterkte.... :(:) dat is moeilijk zo'n lief mens te moeten missen.
Hoop dat cassio en meys mooi drachtig worden.
En wat een genot Novastar in de wei..
Ik zag hier een geweldig bont veulen met enorm lange benen zo lekker spelen in de wei <3 zo gaaf om te zien.

Zag een mooi fototopic van janouk.
Verder rustig hier.. iedereen genieten van 't zonnetje ? {:}

Vanmorgen in 't bos getraind samen met kootje rondje rennen.. ~~}> heb t weer volgehouden.. :oo

VanHuisUit

Berichten: 6690
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:56

Ja lekker weer he. Goed zeg dat je zo aan het hardlopen bent +:)+ heerlijk he dat jonge spul in de wei kan daar ook enorm van genieten. Buren van waar Fred op stal staat hebben ook een veulen, zo'n mooi ding <3 en al die lammetjes en hier en daar kalveren <3

Hoop dat het afscheid mooi wat Baudyh sterkte :(:)
Mag je jezelf inplannen vwb de operatie of krijg je een oproep?

Kan er flink inhakken Marga zo'n lange griep, bleh ...

Hier afgelopen twee dagen soort van langs Fred 'gevlogen', snel mesten, eruit gooien, weer naar binnen en verder. Maar morgen heb ik weer ff echt tijd voor hem :o

Verder hier dus druk druk druk, manlief komt ergens midden in de nacht terug van bijna 5 weken Korea eindelijk weer thuis.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:12

Vhu. Fijn man weer veilig thuis !!
En lekker relaxen met Fred vandaag.
Belker hoe gaat het met je,...?

Ik heb zojuist een "nieuwe" oude keuken overgenomen... hahaha... word vast helemaal mooi !! M'n keuken is nu 2 kastjes van 40 jaar oud plus een oven... dus ruimte naast keuken wordt keuken..nieuwe klus... hoop dat t mooi wordt !!
Spannend..en veel werk..maar lukt me vast.

baudyh

Berichten: 4300
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:24

@vhu ik heb al een datum 28 mei. Helaas moest de arts eerst op vakantie maar dan ik nog wel mooi alles regelen.

Leuk bianca een oude,nieuwe keuken.

Hier flink last van mijn pols. Lastig. Gewoon met kleine dingen. Groenbak aan de weg. Geen idee wat gerrit er in gestopt had. Maar mega zwaar. Dat vind hij dan niet leuk. Maar weer paracetamolletje

Belker

Berichten: 15371
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:48

Klinkt weer als een pittige. Erbouwing Biancacoo. En je zo handig?

Hier gaat het. Gister zonder zadel op Sav gestapt. Nu verga ik van de pijn. Ach het was het waard.

Afbeelding
Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6690
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:43

Sav <3 top paard sterkte jij :* :(:)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:24

Belker *\o/* <3 wat een toppaard is Sav !! En de hond erbij, braaaaaaf !! _/-\o_

:+ ja...ben best handig..man vind klussen een ramp... ik vind t heerlijk..fijne hobby !! Maar probeer zo weinig mogelijk nieuw te kopen...alles 2e handsjes en hergebruik..dat beperkt de keus....maar een geluk mensen doen echt de meest prachtige keukens weg...bizar hoor...

Belker

Berichten: 15371
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:47

Dat is Jones, Jones is idd erg zoet en geniet net zo van de paarden als wij. Sav is idd een topper.

Trouwens, ee gaan binnenkort langere lamonstokken halen en dan gaan we eind april het mennen weer oppakken *\o/*

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:42

Jones is gaaf !! Heerlijk dier. Wat een fijn vooruitzicht straks weer koetsen met Sav !!
Tine druk op school ? Zijn de stucadoors al klaar ? Mooi geworden ?

Fijne vrijdag allemaal en alvast een mooi weekend toegewenst.

VanHuisUit

Berichten: 6690
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:26

Nou zeg dat wel wat een heerlijk vooruitzicht. Daar bij jullie is het zo mooi mennen en rijden Belker. Lekker op de wagen en genieten!
Gisteren weer erg lekker gereden met Fred, hij had zowaar voor het eerst een mooi schuimmondje <3

Zou echt mega druk weekend hebben met ook nog een praktijkdag maar dat heb ik maar afgezegd. Is niet verplicht en wat getraind word is toch iets wat je als je dat gaat doen toch nog apart getoetst moet worden in de organisatie, krijg je dan toch nog aparte training voor dus ik laat het maar even aan me voorbij gaan. Dat mega drukke was niet helemaal de bedoeling maar het B&B is soort van ge-explodeerd afgelopen weken }:0

Zo nu straks eerst een flink eind lopen met de honden en genieten van het heerlijke weer!

Iedereen hele fijne dag gewenst {:} :wave:

Pipskadilly
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:51

Hai :)

Ik denk dat wij ons hier nu ook wel mogen melden, met onze gloednieuwe aanspanning!
Mijn zusje (op de bok) en ik hebben afgelopen maand ons menbewijs gehaald, omdat wij graag op een verantwoorde manier de laatste stap in het beleren van onze pony wilden maken, namelijk het voor de kar knopen ;)

Onze pony heet Pip, ookwel pipskadilly genoemd, omdat we altijd zo lachen om de belachelijk lange namen die paarden soms hebben (waaronder ook ons eigen paard), en we onze pony niet tekort wilden doen. Ze is een enthousiaste Welsh A van 6 jaar oud, die nog even haar vetjes eraf moet trainen...

Afgelopen zaterdag zijn we wezen tuigpassen en zijn we op dit mooie tuig van RBC uitgekomen. Een vrij nieuw merk geloof ik, en dat merk je ook aan de maatvoering, sommige onderdelen kloppen niet helemaal (strengen waar ik 6 gaatjes in bij heb moeten knippen, culeron 2, rugriem 4). Wel heel erg mooi, kunstof, en verschrikkelijk stevig, kreeg de gatentang er niet normaal doorheen :')

Gister hebben we Pip voor de derde keer ingespannen. En wat vindt ze het leuk!

Plaatje bij het praatje (met een klein beetje privacy voor zusje en papa :P ):

Afbeelding

Ik hoop dat we veel van jullie kunnen leren, en dat het vooral heel gezellig mag worden/blijven ;)

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:17

Welkom hier en wat een knapperd is pip

VanHuisUit

Berichten: 6690
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 08:54

Welkom! Een Welshje en ook nog een schimmeltje <3 heel veel fijne kilometers gewend!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:05

Welkom , leuk paardje is Pip.
Veel menplezier.

M'n keuken is er...alles losse onderdelen...dus heb wat te doen, maar wel degelijke keuken en moooi <3

Belker

Berichten: 15371
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 14:07

Welkom. Leuk dier idd. Is ze schimmel of valk?

Fijn Biancacoo. Maak je voor en na foto?

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 14:26

Succes met klussen bianca.

Welkom Pipskadilly. Heel veel menplezier.

Mijn meisje komt volgende week op ijzers. Dan kunnen we ook weer lekker fanatiek aan de gang na haar hoefzweer.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 14:48

Belker,...ja zal ik doen..hahaha...

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:25

Bianca lekker aan het klussen. En inderdaad even voor en na foto's maken.
Assie heeft weer plannen met haar diva.
Welkom Pip
VHU heeft het druk met B&B maar toch tijd voor knappe Fred
Belker, heerlijke foto's en menplannen
Baudy, heeft helaas flinke pijn. Dan toch maar goed dat je operatie op de planning hebt staan.

Verder weet ik het even niet meer. Hier is het weer vreselijk druk en komende week wordt het nog erger, dus besloten om vanmiddag thuis te blijven om te slapen.
Ik vond dat wel een moeilijke keuze, want we gingen voor de 2e keer naar een pony om uit te proberen. (Dankzij Assie ;-) ) Deze keer is zoonlief er meteen zelf opgestapt om los te rijden. En hij is blijven zitten bij het springen. Eerst was het plan dat zijn springjuf er eerst op zou stappen om te springen, maar hij zat er zo vol vertrouwen op, dat juf er niet op mocht hahaha. De verkopers zorgen ervoor dat onze knappe hengst komende week klinisch en rontg. gekeurd wordt en dan halen we hem volgend weekend op. Oftewel, nog meer werk komende week, want er moet een stal klaargemaakt en de wei moet opgesplitst worden.
Weet niet of ik vorige keer al een foto heb geplaatst van Castle Rock, maar dit is hem. Het is een 9- jarige NRPS goedgekeurde dekhengst, Z springen en M1 dressuur. Zooooo blij dat zoonlief er zo fijn mee durft te rijden.
Afbeelding


Morgen heb ik met Sam mijn debuut in de Z vaardigheid. Ik vind het wel heel spannend eigenlijk, maar goed, we zien het gewoon wel. Heb van de week wel met Rembrand nog even de dressuurproeven van Sam geoefend, maar dat rijdt toch wel heel anders. Ook al is hij nu denk 2 jaar met pensioen, hij kan alles nog (en beter dan Sam ;-) )

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:19

Wat gaaf dat Castle rock zo goed beviel. Ik heb hem alleen gezien op de NRPS-show hoor, dus zoveel heb ik er niet mee te maken ;) . Ik duim dat hij wordt goedgekeurd. Gaan jullie hem hengst houden?
Succes met je debuut morgen. Zoveel anders is de Z-vaardigheid toch niet dan de M? Gewoon iets strakker sturen :+

Ik zie nu dat ik gewoon op een aantal mensen niet gereageerd heb. Sorry!
Baudyh beterschap met je arm. Wel balen dat je nog zo lang moet wachten op de operatie. Maar misschien ook fijn dat je dan nog aan het idee kunt wennen.
Belker ga je gewoon 'zo' weer beginnen met Savannah of ga je nog met haar naar menschool?
VHU heeft het (gelukkig) superdruk met de B&B. Geniet van het lekkere weer met de honden en Fred. Heb je nog last van dat schuldgevoel omdat je Fred aanhoudt of ben je daar inmiddels helemaal overheen? (Ik hoop het laatste :) )
Marga is nog wat moe. Hopelijk snel weer fit. He is veel te lekker weer om ziek binnen te moeten zitten.

Vergeet ik nu nog iemand := ?

Belker

Berichten: 15371
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:25

Assie, ik ga zo beginnen met haar. In de bak en na wat opbouwwerk met slepen.

Wat gaaf Tine. Toen wij DC kochten stond hij bij du Bois. Hoe groot is hij nu?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:07

Belker, hij is 1.47, dus mooi bovenin de D
Assie, jij hebt ons erop gewezen ;-). Hij stond nog niet officieel te koop. Wij gaan hem castreren. Het is de bedoeling dat we hem zondag ophalen, maandag naar kliniek brengen, zodat hij dinsdag onder het mes gaat. En dan maar hopen dat dat allemaal goed gaat, blijft toch spannend met oudere hengst. We hebben Sam hier nog rondlopen (= merrie) en voor die ene keer per jaar dat er misschien vraag naar hem is, wil ik hem niet alleen hebben staan. Straks kan hij gewoon lekker in de kudde. Met een hengst moet je altijd op blijven letten, en ik werk in ieder geval 3 dagen en ik vrees dat ik vanaf half mei fulltime aan de slag zal moeten, dus dan is dat helemaal niet handig. Hij blijft uiteraard de eerste 6/7 weken nog wel apart staan, omdat hij dan nog vruchtbaar kan zijn, maar daarna gewoon bij de rest.

Pipskadilly
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:09

Wat een lieve complimentjes over ons pipje. <3 Het is ook echt een lieverd, is bijvoorbeeld ook nergens langer dan 3 seconden bang voor, daarna slaat het om in nieuwsgierigheid. In tegenstelling tot ons paard, waardoor ik van de week bijna ondersteboven gelopen werd omdat ze bang was voor twee fietsers, terwijl fietsers dus echt nóóit een probleem zijn.

Heerlijk beestje is Pip dus, fijn om als eerste eigen menpony te hebben/beleren :)

Pipskadilly
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:12

Belker schreef:
Welkom. Leuk dier idd. Is ze schimmel of valk?

Pip is een schimmeltje met als levensdoel om er nóóit wit uit te zien. Dit weet mevrouw te bereiken door in zand of poep te gaan rollen. Echt leuk :')

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:01

Tine gaaf, hij ziet er heel mooi uit... ik zou kiezen voor een week of 9 apart..uit ervaring op m'n werk is dat een veiligere periode voor wachten... al een veulentje is natuurlijk geweldig.
Mooie maat.

Regen hier..ben me aan 't voorbereiden om te gaan hardlopen....