[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 08:18

Gezellige avond gehad op de menclub met de traditonele oliebollenrace en daarna met zijn allen aan een grote tafel boerenkool met worst eten :Y)
En daarna mochten happytime en ik gezellig samen afwassen. We hadden een supertempo haha speedy _O- *\%/* zulke zachte handjes allebei weer

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:18

Gezellige avond Janouk, heerlijk !
En daarna afwassen _/-\o_ toppers zijn jullie !!
Tine....wat waardeloos met die strokorrels...
Hoop snel opgelost.

Vanmorgen fijne training met 2 hondjes en step gedaan..korte route van 7 km..was lekker !!

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:24

Klinkt als super gezellig Janouk & HT :Y) *\o/*
Jij ook alweer lekker eruit Biancacoo fijn. Zag prachtig zaagwerkje van jou op Facebook voorbij komen :j

Hier zo'n heerlijk rustig rommeldagje. Heb nu al mijn les activiteiten beëindigd dus heb ook geen nakijk, huiswerk, of voorbereidingswerk of wat dan ook wat nog moet gebeuren, wat een rust in mijn hoofd :D

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:12

De kaart is opgestuurd naar de man en dochter van Avaluna namens de meiden uit het mentopic hier. Hopelijk valt hij nog voor kerst op de mat en geeft het een klein beetje steun.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:22

:*

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:56

Thanks Janouk !! _/-\o_
Denk dagelijks aan haar uitspraken en lieve positieve gesprekken en berichtjes..... helaas de telefoon waar de berichtjes opstonden overleden...maar ze was altijd positief, leefde mee, genoot van foto's en verhalen ze was een fantastische moeder..en vriendin ...zoo lief, ondanks alle uitdagingen die op haar pad zijn gekomen.
Hoop dat de kaart aan haar man en dochter iets steun geeft.... het is fantastisch haar gekend te hebben <3 !!!! een groot voorbeeld voor velen.......

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:07

Top Janouk, super idee. Medemens helpen echte kerst gedachten. Mis ik tegenwoordig best wel.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:32

Was een superidee van je, Janouk! :j

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:49

Sterkte Tine voor je zoon, niet leuk dat hij zoveel pijn heeft gehad. balen dat het niet opschiet met de strokorrels.
Vervelend dat Fabels nog niet lekker loopt en de rem erop houdt.

@Baudyh: Ikke is ook knap! Super dat hij het ook zo goed oppakt!

Janouk: Goed idee van de kaart, ik kende avaluna niet maar heb haar overlijden wel meegekregen.
Klinkt als een erg gezellige avond !

VHU had een super brave Fred. Dat is fijn voor het zelfvertrouwen!

Bedankt voor de leuke reacties op mijn pony!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:16

Janouk bedankt voor de moeite!! En oliebollenrace gehad.
Bianca, ongelooflijk he, hoe positief ze altijd was.
VHU heeft rust in hoofd
Bianca heerlijk getraind

Nou, ik had de bestelling afgemeld en elders bestelling gedaan. Nu komen er wsl 2 ladingen morgen. Nou ja, kan ik voorlopig vooruit hahaha.

Wilde vandaag vroeg naar huis, maar werd toch weer half 3. Hopeloos. Maar goed, wel fijne gesprekken met collega's gehad. Er stonden dingen op de planning voor na de vakantie, waar ik niet zo blij mee was. Heb het nu toch zoals ik het wil, dus wel blij mee.

Heerlijk dat mijn ouders er nu zijn, stallen en wei waren al uitgemest toen ik thuis kwam. Nog even Fabels gelongeerd. Ben echt benieuwd of de osteopaat morgen verbetering voor elkaar kan krijgen. Zoals ze nu loopt, gaat ze echt niet voor de kar komen, dat durf ik gewoon niet. (omdraaien en weg sprinten).

Vast sushi klaar gemaakt voor morgen. Zoonlief gaat al een stuk beter, dus ik ga ervan uit dat het wel lukt om morgenavond naar kerstdiner te gaan. Hij heeft alleen vanmorgen pijnstillers nodig gehad. Zwelling is al stuk afgenomen.

Vanavond maar vroeg naar bed.... hoop ik

Nilda

Berichten: 132
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:58

Jeej wat een ontzettend gezellig druk topic hier. Veel te veel om bij te houden!

Wat zie ik een leuke foto's voorbij komen. En wat top dat iedereen in deze drukke en koude periode toch zo lekker bezig is met de paarden!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:33

Maisie is jarig Y)(^)
Gefeliciteerd , hoe gaat het met jullie en de paardjes !!
Hej Nilda, hoe is t daar met je paardje
Belker..hoe gaat t met je ? En t huis ?
Tine.fijn dat het met je zoon goed gaat !

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:28

maisie van harte **\O/**

Nilda

Berichten: 132
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:16

Van harte miasie!

Biancacoo ja goed hoor. Leer elke week weer zo veel nieuwe dingen. De pony's zijn nu meer ontspannen. De menlessen zijn wel erg waardevol. Thuis doen we lekker buitenritten.

Weten jullie toevallig of er interessante boeken over dubbelspan zijn? Ik ben altijd wel van de theoretische onderbouwing bij het leren van nieuwe dingen ‍

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 00:38

Happy birthday, Maisie

Hier net goed nieuws: de DNA testresultaten van Meneer Anton zijn binnen en hij heeft geen PSSM 1.
Pppff gelukkig maar. Rot ziekte.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 00:47

@Nilda volgens mij is er een leuk boek van Mieke van Tergouw over 2-span rijden, ben even titel kwijt maar heb het zelf zal even voor je gaan kijken.
Zo Janouk dat is een opluchting... hoe is het nu met Herr Anton?

Hier geen paard gezien vandaag, vanochtend afspraak bij mondhygienist, daarna door naar werk en pas laat thuis. Morgen maar ff zien of het lukt maar dan is het ook erg druk dus denk hooguit ff langs en voer klaarzetten of zoiets... beetje hectisch hier ivm Kerst, gasten, werk etc naja denk dat iedereen het wel druk heeft nu.

En Tine heb je nu eindelijk strokorrels?

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 01:07

Druk wat is dat. Loop nu al op mijn tandvlees....
Morgen werken 7/10 dan naar Keshya nog een keer samen rijden, 13/21 opleiding, 2200 uur thuis.
Zaterdag 6/8 werken 9/17 opleiding en dan Keshya halen. Zondag werken, zondagavond en nacht manlief heen en weer naar Uithoorn brengen omdat hij gaat draaien. Maandag 18 man op visite en tweede kerstdag werken, lekkkkkker hoor die feestdagen hihi.
En vandaag hele dag gewerkt en vanavond wezen shoppen met de kids (nou ja kids 18 & 20). Nu in bed ff paar uur slaap. Vandaar dus ff stil in t topic, lees wel t meeste mee, sorry.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 07:58

Goedemorgen

Geen idee wat druk is _O- _O- _O-

Ips volle planning
VHU ook druk

Strokorrels. Nou, omdat dinsdag de bestelling er weer niet was, deze per mail (want anders waren ze niet bereikbaar geannuleerd) en bij ander bedrijf een pallet besteld. Kreeg ik gisteren van leverancier van 1e telefoon dat ze er over half uur zouden zijn. Nou, maar goed, dat mijn ouders er zijn, want anders hadden ze toch echt voor een dichte deur gestaan. Ik kan toch niet zo maar even naar huis omdat zij besluiten ineens toch te leveren.... Chauffeur belde ook nog met de melding dat hij 2 pallets had. Ik dacht nog, wel erg toevallig dat beide ladingen door zelfde bezorgbedrijf worden geleverd. Nou.... er staan nu 3 pallets, kan voorlopig vooruit. Maar hoe dat nu moet met die 2e, die ik niet heb besteld en/of betaald.....

Janouk, wat een superfijn nieuws. Gaat het inmiddels ook al wel beter met hem?

Hier is gisteren de osteopaat geweest. Omdat zoonlief toch naar kerstdiner wilde, ben ik niet bij de behandeling geweest, want dat viel samen. Mijn vader heeft Fabels in bedwang gehouden ;-). Als het goed is, zou ze nu moeten opknappen, maar omdat ze ook dry needling heeft toegepast, mag ze nu 2 weken niets doen. 6 januari komt ze weer langs. Ik ben benieuwd. Volgende week nog weer naar de dierenarts, maar ik geloof er niets van dat het uit hoeven komt. (werd destijds door andere da ook bij Rembrand geroepen, die was gewoon verlamd...)

Maisie: van harte

Nilda, ik kan je niet helpen met tweespan. Geen idee, vind enkel al moeilijk genoeg ;-)

Zoonlief heeft gisteren toch wel iets teveel gedaan, want had 's avonds wel weer pijn.

Nou, ik ga naar school, de klas inruimen voor het kerstontbijt. Vrees dat ik bij thuiskomst instort, want mijn keel doet inmiddels ook vreselijk veel pijn, zeker bij hoestbuien.
Maar goed, vandaag hoef ik nog geen stallen te doen, want dat doet mijn vader nog voor ze weer naar huis gaan. Was wel heel fijn zo. Zoonlief goed verzorgd, stallen en wei uitgemest, hooinetten gevuld en eten op tafel. Wat een luxe!!!

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:03

Tine goed gepland, had je jou ouders niet een paar dagen langer kunnen boeken tot over de kerst? of is het dan toch zo, visite en vis blijven 2 dagen fris.
Gekheid maar sterkte met jou zere keel, het lijkt te heersen ook hier soort gelijke klachten.
Je hebt in ieder geval genoeg strokorrels.

Janouk fijn dat Herr Anton die rot ziekte niet heeft. Knapt hij wel al weer op?

IPS en VHU zijn ook druk druk.

Nilda ik ken alleen het boek menpaard in opleiding. Maar nieuwe dingen kan je het best in enkelspan leren en dan in tweespan dan snapppen ze wat je van ze vraagt. En verder km maken, lessen doe je al.
Misschien het boek voor tweespan koetsiersbewijs.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:47

Opluchting Janouk !!... voelt Anton zich al beter ? Zag dat jullie superduo wel weer samen voor de koets stonden , heerlijk !!.
2-spannen..idd km-ers en lessen..komt vast goed..oefening baart kunst !
Tweespanrijden van Mieke van Tergouw is echt een fijn boek *D

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:53

Nou, gaat hier niet zo goed. Vreselijk zere keel, kan amper slikken. Net 1,5 uur geslapen. Vrees dat ik toch echt ziek wordt nu. Maar goed, manlief komt vanavond weer thuis, dus die mag mijn taken de komende dagen gaan doen. Mijn ouders wonen zelf helaas te ver weg en hadden ook weer hun eigen verplichtingen. Ben al lang blij dat ze dit hebben gedaan. Ze zijn al in de 70 en eigenlijk geen paardenmensen, dus sowieso al blij dat ze dit allemaal kunnen doen voor me.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:20

Afbeelding

Antwoord op de vraag hoe gaat het met Meneer Anton weet ik niet. Hij eet en drinkt goed, mest goed. Maar hij is mat, niet fit en kribbig soms. Uitgebreide Bloeduitslagen zijn goed. Maag scopie liet kleine beginnende ontstekingen zien. Hij is Anton niet.

Maar na 1 maand volledige rust, nu rustig in tweespan opgepakt 3 x 30 minuten rechtuit op het harde deze week. In tweespan kan hij zich verstoppen achter Janouk als hij het even niet trekt. En Janouk vindt het zalig dat ze weer mee mag voor de koets.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:36

Lastig hoor Janouk .....
Hier een van de hondjes..niet helemaal zichzelf..bloeduitslag in orde...ontlasting ook geen gekke dingen..dus..kalm aan..en verwennen met extra sportvoer enzo..
Hoop Anton snel helemaal weer fit en in orde !!!!

Tine..hoop dat je niet ziek word.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:57

Lastig toch die dieren die iets mankeren, maar waarvan niet duidelijk wordt wat het is

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:59

Ff tussen alles door Tine sterkte met je keel! Ik ben paar weken terug echt paar dagen mijn stem kwijtgeweest en vreselijke keelpijn (geen koorts ofzo) ... hoop niet dat je dat krijgt... :(:)

Nou vandaag is alles gelukt in ieder geval... morgen maar weer zien hoe we die dag alles rond krijgen. Als morgen is geweest daalt het stof hier weer een beetje neer :+ pffff....