[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:24

Wat leuk baudyh, een jaarling op stal.
Maak je een foto nu, en over een maand of 2 ? Voor het verschil. Ben benieuwd.
Ja..als je stoot ofzo...word je eraan herinnerd..haha...geeft niks..weet ik dat ik leef *\o/*


Tine...las over t zadel...zo...balen zeg....

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:15

Baudy heeft leuke uitdaging op stal. Ik ben ook wel benieuwd naar foto's. En Ikke maakt vorderingen
Bianca zit nog beetje in de lappenmand maar is bikkel door toch te gaan steppen.
Marga: druk aan het schoonmaken
Gem: lukt het rustig aan doen een beetje?
VHU: begonnen met nieuw werk

Man,man,man, wat voelde ik me gisteren dom. Ruim 2 uur op pad voor een crosswedstrijd, de eerste echte van zoonlief. Ruim op tijd aanwezig zodat we goed konden verkennen. Gaan we zadelen, blijkt dat ik het dressuurzadel van Fabels heb ingepakt ipv het springzadel van Sam. Grrrrr. Dus manlief gaat naar secretariaat om ons af te melden. Regelen ze zo superlief een leenzadel voor ons. Maar ja, Sam heeft nogal lastige bouw (we zijn een jaar bezig geweest om iets passends te vinden), dus het lag niet helemaal goed. Dat, in combinatie met heel veel stress en ook gewoon een stoute pony gaf ons niet het resultaat dat we voor ogen hadden (namelijk rondkomen in de cross). In het springparcours 2 weigeringen, goedkeuring door de da, dus gelukkig wel door naar de cross. Maar in de cross weigering op 1, 2, 3, en 3x op 8. Tja, dan lig je eruit. Zoonlief helemaal in tranen, ik ook , voelde me zo schuldig. Anders waren ze waarschijnlijk wel rondgekomen (je mag 4 weigeringen hebben in de cross). Straks kijkt de fysio nog even naar de rug van Sam.

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:25

Maar Tine, je hebt het ook zo druk altijd. Kan iedereen gebeuren (nou ja mij zeker !)

Wij zijn op Schiphol ☀️

VanHuisUit

Berichten: 6687
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:29

Yup.... it's all in the game en je hebt zoveel aan je hoofd :(:) wel super van de organisatie zeg dat ze een leenzadel konden verzorgen _/-\o_

Wat heerlijk Ips! Enjoy {:}

Hier vandaag ff rustig aan, dwz gasten vanochtend van ontbijtje voorzien en voor de rest ff naar de paardjes, tempo doeloe.

Fijne dag allemaal :9k

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:19

Kan gebeuren Tine :(:) hopelijk volgende keer weer fijne rit voor zoon en Sam.
Vhu lekker rustig aan.
Ips, fijne vakantie +:)+

Vanmorgen ook fijne route gedaan, met honden en zoonlief, hij vind trainen met de mtb veel leuker, ..dus..heeft een bmx helm gekregen, zo is hij goed beschermd als hij wel een keer valt..
Mijn gezicht word helemaal blauw aan 1 kant :roll:
Wil niet dat hem dat gebeurd..haha..gelukkig hebben bij bikejöring meer mensen zo'n helm.

Fijne zondag

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:29

Goeiemorgen!

Hebben jullie nog geen helmplicht in de honden-mensport, Bianca?

Tine, ik denk dat ik toch afgemeld had als mijn pony met een moeilijke rug een leenzadel zou moeten dragen. Maar ik denk dat de schade wel meevalt hoor, Patrick zal een beetje van slag geweest zijn en Sam voelt dat ongetwijfeld aan. Dus weigeringen.

Ips, heb er overheen gelezen denk ik. Waar ga je heen? Have fun! **\O/**

Ben weer thuis, vanmiddag dus lekker even op stap met vriendinnen. Open dag bij Van den Heuvel, frisse neus halen! :)

(Hee, zie opeens allemaal nieuwe smiley's!)

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:37

We stappen nu op het vliegtuig naar Tenerife voor een weekje !

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:54

Gem, op wedstrijden wel. Thuis heeft bijna niemand een helm op..ik draag altijd een normale fietshelm,.. maar als je over de kop gaat,.. beschermd dat niet je gezicht..
De meesten vinden het overdreven een bmx helm..maar wil graag dat zoon zn gezicht heel houd...en hoe sneller hoe mooier hij het vind..met 25 km door t bos... :oo een gat of tak..en daar lig je..haha
Gelukkig kon zoon kiezen uit heel veel kleuren helmen...dus vind hij hem erg stoer.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:06

Bianca, heel verstandig hoor, altijd helm op. Het gaat ook ontzettend hard, dus als je dan valt....
Ips: geniet ervan!!
Gem: we hebben het wel overwogen, maar omdat het springparcours max 2 minuten was en de cross 5, hebben we de gok genomen. Sam lijkt er niets aan overgehouden te hebben. Het zal vooral de enorme stress en concentratieverlies geweest zijn, en pony is gewoon helaas nog steeds heel regelmatig stout, terwijl ze super kan springen. We hebben al van alles geprobeerd om oorzaak te vinden, maar het is niet iets lichamelijks, het ligt niet aan zoonlief, dus tja.... Ze vindt springen wel heel leuk, dus dat is het ook niet.

Of we er ooit achterkomen... ik hoop het.

Vandaag voor het eerst het hoofdstel om bij Fabels. Van de dierenarts mocht dat vorige week vrijdag al, maar ik wilde toch even wat langer wachten. Het ging zonder problemen en de frontriem ligt mooi los van de wond. Nu hopen dat de osteopaat morgen de blokkades in lijf weet op te lossen, dan kunnen we weer rustig aan de slag.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:17

Tine, is het een idee om eens een meer ervaren crossertje een wedstrijd te laten springen met haar? Ik laat ook een ander de kastanjes uit het vuur halen, niks mis mee ;) .

Bianca, ik snap hem!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:19

Hebben we al gedaan Gem. En daar doet ze hetzelfde. We hadden gehoopt dat dat de oplossing was. Want het is makkelijker om iets aan de ruiter bij te sturen, dan een pony te leren gewoon alle hindernissen te nemen. Gisteren waren er ook weer diverse ruiters die stonden te kwijlen over de capaciteiten van de pony, dus dat is het ook echt niet.

janouk
Blogger

Berichten: 17878
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:48

Staat de pony op scherp, tine? Ik had een pony die blootvoets vaak de bodem niet vertrouwde en dan weigerde. Maar als ze rondom op een ijzertje stond en op scherp, dan sprong ze alles. Kwestie van vertrouwen hebben in de bodem.

Ips hele fijne vakantie *\o/*

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:50

Gewoon dooroefenen met zoon en Sam, Tine...
Het kan toch niet altijd 100% gaan...dit was samenloop van omstandigheden...
Het plezier van het rijden en na een misser weer goed afsluiten is toch het belangrijkste.. vertrouwen samen groeit dan vanzelf.. ze doen het al zo goed samen, superknap allemaal !

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:58

Ja, ze staat op scherp, ook bij indoor springwedstrijden. Daar zijn ze vorig jaar een keer samen onderuit gegaan.
Eerst stopte ze nooit, maar ging ze knoerthard, nu gaat het tempo veel mooier, maar stopt ze regelmatig. Ik vind het wel heel dapper van zoonlief dat hij toch steeds weer wil springen. Ze maakt soms echt heel gemene stops. Vorige week bij onderlinge nog gesprek gehad met de jury, wat hij ervan vond. Hij vond het een fantastische springpony en snapte ook niet waarom ze zo ineens stopte. Ik vind het zo knap dat zoonlief dan in het zadel weet te blijven.

Vandaag zijn de heren samen op pad, zodat ik nu even kan bijtanken. Zijn oude juf komt kijken of zij nog iets kan zien wat het probleem zou kunnen zijn.

Nou, ik ga nu braaf naar mijn bed :O

VanHuisUit

Berichten: 6687
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:56

En blijven liggen Tine :j
Bij van die hele gemene stops in combi met ander tempo kan het overigens ook iets met de ogen zijn... wil niet zeggen iets dramatisch voor 'gewone gebruik' maar wel dat ze niet goed kan inschatten hoe/waar sprong begint tov haar eerdere tempo, dat kan haar verrassen waardoor ze plots stopt. Het is voor een pony met veel springvermogen vaak lastiger op lagere hindernissen (B/L is voor zo'n pony gewoon nog laag) een mooi tempo te doen dan wat vlotter.
Denk overigens dat het stoppen gisteren gewoon is gekomen van de spanning hoor Tine :(:)

Leuk Baudyh je project, gaat vast lekker bijkomen, goed idee van Biancacoo van de foto's.

Hier dus eindelijk 'mijn' kamertje klaar (zijn dus ook nieuwe ramen geplaatst) en eindelijk kan ik het gaan inrichten. Teken en knutselspulletjes net een plek gegeven en even heerlijk zitten prutsen wat een zaligheid. Voor het eerst sinds de verhuizing, nu twee jaar terug, eindelijk weer eens echt rustig kunnen doen. Ik mag bij mijn nieuwe werk een dag per week dagbesteding gaan draaien voor de bewoners die die dag nergens heen gaan, dus wil komende tijd eens kijken en eerst zelf uitproberen zodat ik dingen voor ze kan verzinnen, wat in een paar uur tot een leuk resultaat leidt bij deze doelgroep.

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:31

Tine, foutje met zadel, misschien zoonlief de boel laten klaar leggen. Zelf ooit met duiken mijn automaat vergeten in te pakken en eentje van iemand ander te leen gehad, kreeg hiermee toch lichte verdrinkings- verschijnselen (ding was zwaarder dan mijn eigen automaat) vanaf toen had ik een inpaklijst in de schuur hangen en legde ik alles eerst klaar op het plaatsje voor dat ik het inpakte, nooit meer wat vergeten.
Wat er in een ponyhoofd omgaat, het blijft gissen, waarom ze het anker erin gooien. houd moed, Patrick gaat gelukkig wel door. Volgende keer beter.

Bauyh heeft wat te vertroetelen.

Biancacoo wordt blauw, maar fijn dat zoonlief een helm stoer vind.

Gem fijne dag gehad? toch geen koets gekocht?

Ips veel {:} gewenst.

VHU kan weer lekker knutselen in eigen kamertje.

Hier vandaag debuut gehad in de L en 2 winstpunten gereden, de eerste proef telde mee voor de lokale wintercompetitie en samen met een foutloze vaardigheid op de 2e plaats geeindigd nu kijken of we dit van de winter kunnen voortzetten, we zitten in de top 5 lekker dicht tegen elkaar aan te schuren dit houd de spanning er in hoop ik. 8-)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:42

Marga, ik gebruik al jaren een paklijst, anders zou ik echt de helft vergeten vrees ik. Maar ik ben gewoon te moe geweest denk ik, want ik dacht dat ik er nog op gelet had dat ik wel het goede zadel had gepakt. En een mooi debuut in de L en goede resultaten in de competitie!

VHU: gisteren hebben kenners ernaar gekeken. Ze denken dat als zoonlief iets teveel naar voren zit, ze gaat stoppen, omdat ze dan onzeker wordt. Dus daar gaan we nu proberen verder aan te werken. Een van die kenners zei ook nog dat ze met gemak achterstevoren ondersteboven over de hindernissen kon komen, zoveel vermogen en talent. Blijkbaar pony met minderwaardigheidscomplex. En eigen kamer klaar. En leuke uitdaging bij nieuw werk. Hoeveel dagen werk je daar?

Fysio heeft geadviseerd Sam paar dagen vrij te geven voor haar rug, waarschijnlijk toch iets gekneusd. Dus geen leenzadels meer hier (en vierdubbele check of we goede spullen mee hebben -O- ). Net haar rug met sintjanskruidolie gemasseerd, hopelijk brengt dat ook verlichting. Komende zaterdag hebben we weer menwedstrijd, maar deze week geen gelegenheid om te trainen (dat stond voor vandaag op de planning), zoonlief heeft er 14 oktober, bij de vorige menwedstrijd, voor het laatst achter gezeten en voor mij is het ook al 2 weken geleden (en toen ging het heel erg prut). Nou ja, zorgen we voor ringvulling ;-).

Net een geit geborsteld, zij heeft nu al 2 keer in de sloot gelegen blijkbaar, want helemaal onder de blubber. Arm dier. Dus ook nog maar even extra laag stro in de stallen gelegd.

En in het onderwijs is nu al paniek, terwijl er nog geen griepgolf is. Ben gisteren en vanmorgen al meerdere keren gebeld (terwijl ik op niet-beschikbaar sta!!) of ik toch alsjeblieft wilde komen. Maar ja, de osteopaat komt voor Fabels, dat gaat toch even voor.

Nou, ik ga mijn grootste hobby, huishouden, maar uitvoeren. Bleh.

VanHuisUit

Berichten: 6687
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:14

Kan maar zo iets dat dat goed zou helpen Tine... zeker als ze zo gevoelig is ook voor zadel-wissels (dus dat iets andere druk op schoft/schouder maakt in hoeverre ze 'het doet' of niet).

Ik werk 0.65 fte op basis van 36 uur per week, is gemiddeld 24 uur per week. Gemiddeld gezien werk ik duidelijk minder uren dan met 24 uur in het onderwijs (geen voorbereiding geen nakijkwerk en gecompenseerde uren met vergaderingen of opleidingen). Wordt alleen verwacht dat je kwartiertje eerder komt voor overdracht, maar dat had je in onderwijs ook, je ging nooit precies op tijd de klas in, ik was er altijd minstens kwartier eerder. Het zijn volle uren, je hebt officieel geen pauze. Ander voordeel, maar dat is vooral praktisch is dat ik er makkelijk heenrijd, kan vrij parkeren, hoef niet met OV, krijg reis km's vergoed, ik eet mee met de groep (dus geen geld kwijt in kantine of koffiegeld ed) en sta altijd met een collega behalve paar uur 's nachts. Verdiensten 'officieel' in het onderwijs was wel zo'n 40% meer dus officieel ga ik er enorm op achteruit, maar als ik bovenstaande meetel valt dat nog alleszins mee. Mijn ervaring met onderwijs was dat als ik 20 uur per week werkte ik er gemiddeld 30 uur per week mee zoet was. Zal aan mij hebben gelegen maar ik kreeg het werk gewoon nooit af in de tijd die er officieel voor stond... en zat daar hoe dan ook uiteindelijk toch altijd mee in de stress... en dat wil ik niet meer, ik ga daar compleet aan onderdoor die stress. Word daar zo ontzettend moe van.

Maar 'alleen' de B&B wil ik ook niet, dat vind ik maar erg only the lonely.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:14

Het onderwijs rekent ook heel raar. Ik word betaald voor 19 uur per week. Maar ik maak wel het dubbele met nakijken, voorbereiden, gesprekken met ouders, administratie, vergaderingen (personeel, KIVA, ouderraad), oudergesprekken enz. Maar volgens de officiele berekening werk ik nog 40 uur te weinig per jaar. Dat ik al om 7.30 begint telt niet, want cao rekent pas vanaf 8 uur. En alles wat ik na schooltijd doe, is ook allemaal voor eigen rekening. Erg vreemd. Als ik kinderen leer rekenen kom ik toch op heel andere uitkomsten. :n :? |o :x

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:22

Marga wat goed zo in de L !! Mooi resultaat, lekker zo doorgaan +:)+

Tine..balen van Sams rug..hoop snel beter..

Vhu eigen kamer klaar +:)+

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:33

Fabels is net behandeld door de osteopaat. Voorlopig nog niet rijden en over 3 weken vervolgbehandeling. Wel wandelen en over paar dagen eenvoudig longeren. Erg jammer dat we het nog niet kunnen oppakken. Maar goed, het is niet anders.

VanHuisUit

Berichten: 6687
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:34

Inderdaad jammer Tine maar wat goed dat je het weet want anders kun je heel het vertrouwen kapot maken (kijk naar Cathey... -O- ).
En sorry Marga had nog niet gereageerd op jouw L avontuur, helemaal top!

Citaat:
Het onderwijs rekent ook heel raar. Ik word betaald voor 19 uur per week. Maar ik maak wel het dubbele met nakijken, voorbereiden, gesprekken met ouders, administratie, vergaderingen (personeel, KIVA, ouderraad), oudergesprekken enz. Maar volgens de officiele berekening werk ik nog 40 uur te weinig per jaar. Dat ik al om 7.30 begint telt niet, want cao rekent pas vanaf 8 uur. En alles wat ik na schooltijd doe, is ook allemaal voor eigen rekening. Erg vreemd. Als ik kinderen leer rekenen kom ik toch op heel andere uitkomsten.

Ja tell me something...
Ik stond ook altijd dubbel ingeroosterd voor allerlei vergaderingen, ook zo onhandig. Naja het is een prachtig beroep maar die werkdruk was voor mij killing helaas.

Zo stalletjes weer gedaan, Cathey gelongeerd, Fred poetsbeurt gegeven :7
En dan straks aan het werk voor mijn eerste slaapdienst... ben heel benieuwd...

baudyh

Berichten: 4284
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:46

Vandaag de eerste dag van 2 nieuwe stage lopers. 2 meiden van 15. Ze komen 3 weken lang 4 dagen pet week. Dus maar 12 dagen. Maar toch leuk. En handig een paar extra handen.

Db maar weer eens aan het werk gezet. Die vond het heerlijk om gepoets te worden. En mocht weer aan de longeerlijn.

Dus duidelijk meer uren werken dan betaald krijgen Tine.
Ik lees alles maar dan ben ik aan het tikken en vergeet ik het weer. Niet handig.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:47

Citaat:
Dus duidelijk meer uren werken dan betaald krijgen Tine.


Nogal ja, dat schoonmaakwerk betaalde nog niet zo slecht hihi, maar dit is wel veel leuker :D

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:07

Gezondheid is het belangrijkste en dan komt lol in je werk, en dan is het fijn als de beloning voldoende is.

En ja zadels moeten goed passen, dit heb ik ook pas laat geleerd, op huidige haf heb ik nu het 4e zadel en deze lijkt meneer te bevallen, 3e was ook goed tot door onbekende oorzaak boom is gebroken (materiaalmoeheid?) dit laten repareren maar toen paste het niet meer goed.

Tine extra rust is voor jonge pony toch helemaal niet verkeerd, Fabels is nog zo jong en ze moet toch nog lang mee.
Die geit is die van jullie zelf? heb ze ook gehad kampioen uitbrekers en ze hadden ineens in een dag mijn toenmalige haf haar staart eraf gevreten.

Baudyh extra handjes mooi voor extra werk klaar te krijgen.

Vandaag nieuwe ofshore laarzen gehaald, ik kreeg natte voeten in mijn oude, bleken mijn zolen helemaal vol scheurtjes te zitten. Dus kan weer beginnen met voorzichtig inlopen (krijg anders blaren op mijn hielen) maar eenmaal ingelopen zijn het fijne laarzen.
Ook de griepprik gehaald wel wat verlaat maar ja toen de prikactie was gingen wij op vakantie, ben benieuwd of ik er nog last van krijg, zere arm of zo.