[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:25

Susanne schreef:
Mijn hca was, met stoeltje, dicht lamoen, spaakwielen en spoorverbreders, nét geen €1000. Het simpele modelletje heb je vanaf €675.


Heb je een foto van jouw hca?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:33

Afbeelding

Ik rij er ook gewoon wedstrijden mee:

Afbeelding

Afbeelding

mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:34

Hoi allemaal, heeft er soms iemand een cavaletti met gekleurde spatborden? En zo ja, daar een foto van? Ik denk eraan om gekleurde spatborden te bestellen, maar vroeg me af of daar iemand een fotootje van had? Groetjes

cinniz123

Berichten: 4402
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:02

weet iemand toevallig wat losse rvs lamoen stokken kosten voor de HCA sulky?

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:05

€100,- als je ze bij een nieuwe sulky neemt, als je ze later neemt moet je de oude inleveren + bijbetalen. Geloof dat ik zo'n €125,- kwijt was toen ik die van mij ging inruilen.

cinniz123

Berichten: 4402
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:11

ja de prijs van bij een nieuwe was mij bekend inderdaad maar toen wilde ik het nog niet haha.
oke dus 125€
zal eens mailen en kijken of ik snel reactie terug heb.
wie weet dat het hier in de buurt goedkoper kan al zou het inruilen voor mij niet veel uitmaken omdat ik met die oude dan toch niets meer doe.
maar tis zo'n rot eind rijden voor ff lamoen stokken ;)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:21

Ik had daar toevallig paar weken terug voor gebeld maar besloten het niet te doen. Te gek voor woorden ook dat hij geld wil extra voor het poedercoaten van je OUDE lamoen (waar hij eerder al aan heeft verdiend)en dan wil hij die nog terug ook!. Helemaal kierewiet :-)

Uiteindelijk denk ik dat ik het ooit wel eens zal doen maar nu nog niet. Dit staat me echt tegen. Het wordt tijd voor concurrentie.

cinniz123

Berichten: 4402
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 07:21

IngridM schreef:
Ik had daar toevallig paar weken terug voor gebeld maar besloten het niet te doen. Te gek voor woorden ook dat hij geld wil extra voor het poedercoaten van je OUDE lamoen (waar hij eerder al aan heeft verdiend)en dan wil hij die nog terug ook!. Helemaal kierewiet :-)

Uiteindelijk denk ik dat ik het ooit wel eens zal doen maar nu nog niet. Dit staat me echt tegen. Het wordt tijd voor concurrentie.


Ow echt en t was 125€?
Zit er niet iets bij ons in de buurt dan?
Ik heb hem ook gevraagd hoe het zit om kleinere wielen in te wisselen dus dat hij mijn speciaal gespoten wielen overneemt.
Denk niet dat ik dat al ga doen maar heb een vermoede dat rango te groot is/wordt met zn 1.14m voor een hca.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:41

Ik vind zijn 'manier' van werken ook echt belachelijk. Als je iets inlevert waar dus voor hebt betaald (!) moet je dus je betaalde spul inleveren + extra betalen voor het nieuwe 8)7

Daarom heb ik alles maar direct er op laten zetten toen ik mijn hca bestelde, want achteraf bij kopen vind ik een vreemde constructie haha.

Behalve dat, vind ik het een erg aardige man en ben ik ook gewoon tevreden over m'n hca.

cinniz123

Berichten: 4402
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:44

Susanne schreef:
Ik vind zijn 'manier' van werken ook echt belachelijk. Als je iets inlevert waar dus voor hebt betaald (!) moet je dus je betaalde spul inleveren + extra betalen voor het nieuwe 8)7

Daarom heb ik alles maar direct er op laten zetten toen ik mijn hca bestelde, want achteraf vind ik een vreemde constructie haha.


Mee eens hoor maar ik wilde geen rvs bomen,vond het te druk met mn spikkel.
Maar achteraf en het stellen was t gewoon beter geweest.
Elke keer als je versteld en die bouten erin draait krijg je lak schade en dus ook roest plekjes de poedercoat is daar gewoon niet voor bestand blijkbaar.
Nou heb ik het enorm kunnen beperken maar toch moet ik weer gaan stellen.

juval

Berichten: 13224
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:23

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
eindelijk een keer foto's gemaakt van mijn aanspanning. Helaas zie ik dus nu pas dat het toch niet helemaal lekker hangt.. het lichtoog wordt imo te ver naar achter getrokken. Waarschijnlijk te verhelpen door de strengen wat strakker te zetten?
Ze loopt verder heel fijn, binnenkort gaan we voor het eerst een proefje rijden.

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:46

Inderdaad streng korter, of lamoen langer.

juval

Berichten: 13224
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:59

Afbeelding
Iemand vroeg naar een foto van pony en tweewieler in de trailer... zo dus. Ik moet alleen nog zorgen dat het tussenschot goed vast kan.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:25

Afbeelding
Zo heb ik het in mijn anderhalf paards. Achterstang is nu borststang. Borststang zit op de oude plek en houd de sulk op zijn plaats.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:49

Hallo allemaal,

Hoop dat ik even wat vragen op jullie mag afvuren :D

Ik heb vandaag onze nieuwe sulky opgehaald en nu al super blij mee. Zit onwijs lekker
maar we hebben even wat gepuzzeld qua afstelling en hoop dat jullie even willen meekijken.

Ik heb wat last van de kabeltjes en heb daarom strengophouders 1x om het lamoen geslagen, kan dit zo of is er een betere oplossing?

Afbeelding

Staat de sulky ver genoeg van mij af?

Afbeelding

Afbeelding

De balans was verder wel goed, de sulky was super licht in de ogen toen ik erop zat.

Ook vroeg ik mij af of er genoeg ruimte tussen de lamoenstukken en de pony zit of dat het juist te ruim zit nu?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:58

Leuke combi!
De strengophouders zou ik zeker niet zo doen. Dit gaat trekken op je pony zijn kruis maar voornamelijk kan het borst stuk niet meer goed mee bewegen waardoor het kan gaan schuren. Borsttuig mag nog 1 of 2 gaatjes omhoog trouwens.
De lamoenstokken zou ik nog iets naar binnen draaien zodat de lichtogen netjes tegen het schoftje aan liggen, als je nu gaat rijden heb je kans dat je wagen heen en weer gaan 'klapperen'.
Bij de overgang staaldraad/streng had ik een veiligheids hoesje er omheen gedaan. Maar toen ik mijn sulky eindelijk goed had staan kan het draad helemaal niet meer tegen mijn benen aan.
Of de sulky ver genoeg van je af staat (daar bedoel je de voethouders mee neem ik aan?) kan alleen jij zeggen. Ik heb zelf korte benen en had hem op zijn dichtstbij staan.
Je lichtogen kunnen ook nog een gaatje omhoog, dan belemmert het lamoen minder in bochten op de schouders.
Je lamoen kan ook nog een stukje korter zodat hij de lichtogen niet naar voren trekt.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:08

Ik ben het eens xSCWx. Ik zou de pony iets dichter op de sulky zetten. Ook denk ik dat het rekje een flink stuk korter kan voor jou benen. Ik ben zelf 1,93 m en mijn rekje staat dichterbij het bankje.

Horen je strengdragers niet aan hetzelfde ringetje als het broekriempje dat aan het lamoen zit? Dus het onderste ringetje en niet het bovenste ringetje van 'de driehoek'.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:12

Ik ga mee met xSCWx en Sakvis. Eventueel kun je de kabel + strengen door je voetsteunen halen, wellicht heb je er dan minder last van. Naast het borsttuig mag de broek ook wel een gaatje omhoog.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:52

Alvast super bedankt voor alle tips ! Ga morgen even verder puzzelen ! :D

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:45

Ik zou de strengdragers eraf halen en de atreng door de lus van de broekriem halen.

Dennis

Berichten: 31478
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:10

En buiten deze opmerkingen, bij een gesloten lamoen altijd veiligheids lichtogen!

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:19

*slaat zichzelf voor de kop dat ze de lichtogen nog niet gezien had*.
Inderdaad, wat Ciska zegt, andere lichtogen aan je schoftje. Dat is een stuk veiliger.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:33

Nou ja helemaal niet gezien. Hoe krijg je dit zo vast. Dan moet je de hele lichtoog open maken. Sowieso de lamoenstokken naar binnen draaien zodat er geen ruimte tussen de lichtogen zit. Nu ga je schudden en kan het lamoen niet in de lichtogen bewegen. Je stoel lijkt wel erg ver naar achter te staan (of je rekje erg ver naar voren).

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 07:57

Maar goed dat ik wat advies gevraagd heb dus :o Ga ze direct bestellen :')

Bedankt voor jullie tips !!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:25

Heb direct veiligheidslichtogen geleend bij een vriendin.
Heb de leverancier van mijn zilco tuig gevraagd hoe dat zat en die zei dat ik het wel
een tijdje op deze manier kon vastmaken :o Maar goed dat heb ik dus niet gedaan.
Tuig is ietsje aangepast (broek en borst 1 gaatje omhoog), rekje is ff naar achter en nu lijkt
het mij wel goed :D Touwtje is natuurlijk ingeruild voor staaldraad.

Afbeelding