[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:49

Dat van de neusbontjes wil ik ook nog doen idd. Dat van de antislip is ook handig! :j

Weet iemand of de voetenbak van een showcart los verkrijgbaar is en of deze aan een hca te bevestigen is?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:26

Napie schreef:
DeclanandMe schreef:
Ik ga eerst eens horen hoe het zit om een andere set wielen te bestellen. Het blijft toch een raar systeem, dat bijbetalen. De eerste wielen heb ik toch ook al betaald?
Moest het gek duur zijn, dan kan ik nog altijd een overwegen om mijn hca te verkopen en een andere te bestellen...al zal ik dat liever niet doen, kwestie van het gedoe met de verkoop en het feit dat je dan even zonder zit :(

Als ik een nieuwe auto koop en ik besluit na twee dagen dat ik daar andere velgen onder wil dan kan ik de oude velgen ook niet inruilen. Dan betaal je ook de volle mep. Je wielen zijn nu eenmaal costum made en op kleur gespoten voor jou. Dan moet hij maar net iemand weer treffen die precies die kleur wil.



alleen het verschil is dat je bij je auto je de velgen kan houden en weer kan verkopen. En dat HCA de stoeltjes / wielen dan terug wil en dan nog een flink bedrag moet bijbetalen.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:33

Dat is mijn ervaring gewoon niet bij HCA. Het is logisch als je iets goedkopers inruilt voor iets duurders dat je moet bijbetalen. Hij moet immers weer zien dat hij de 16 inch wielen weer kan gebruiken dus dat iemand dezelfde kleur wil en gebruikte wielen wil. Zandstralen en overspuiten kost ook geld.
Ik heb 12 jaar een marathonwagen van HCA gehad en die zonder bijbetalen kunnen inruilen tegen een sulky. De wagen was minder waard als de sulky. Als er onderdelen te snel sleten als dat hij gewent was, dan is dat altijd kosteloos vervangen.
Ik denk dat als jij gewoon je 16 inch wil houden dat wel mogelijk is maar wat moet je er mee

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:46

En daarbij als hij ze weer verkoopt moet hij er ook weer garantie opgeven. Dat legt hij mij ook uit toen ik vroeg voor inruil van mijn sulky op een ander type.

juval

Berichten: 13213
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:48

pinkie87 schreef:
juval schreef:
omdat een eigen topic kennelijk niet mag probeer ik hier maar wat tips te krijgen. [AR] inspannen voor een hca 2wieler
Ik twijfel een beetje of mijn pony niet te groot is voor dit wagentje? Ik kan natuurlijk wel een hoger bokkussen zien te regelen, maar dat gaat dan misschien weer ten koste van het evenwicht...

Ik heb toevallig nog bokkussen liggen die ik niet gebruik
wil je die kwijt? heb je misschien een foto? en richtprijs?

Ik zou trouwens dat ehm hoe heet dat stukje.. dat van je kar naar je lamoen loopt wat uitschuiven dan komen je lamoenen iets geregeld en je bankje denk ik iets rechter als je dan je bankje daarna wat naar achteren schuift heb je denk ik dat hij wat meer in je lichtogen zweeft. Daarnaast zou ik je lamoenen iets breder draaien ze prikken nu heel snel in zijn schouders
bedoel je die schuine staven? is dat verstelbaar? ga ik even uitvogelen.

Zie ook dat je het staaldraad door de lussen van je broekriem heb zitten zou ik persoonlijk niet doen. En je kunt je broekriem aan je lamoenen vast zetten dan denk ik dat je broek beter zit
Ik ben van plan het staaldraad in te korten en er gewoon leren strengen aan te maken. Hoe bedoel je broek aan de lamoenen vastzetten?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:47

Vraagje: gister een pirouette sport gekocht, maar het voorste deel van het lamoen blijft draaien. Het zit wel vast (als in, ze kunnen er niet uit) maar ik kan ze helemaal rond draaien.
Tips?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:53

Langere bouten gebruiken

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:34

Zamora schreef:
En daarbij als hij ze weer verkoopt moet hij er ook weer garantie opgeven. Dat legt hij mij ook uit toen ik vroeg voor inruil van mijn sulky op een ander type.

Maar dan krijgt een andere dus eigenlijk tweedehands wielen of stoeltje op een nieuwe sulky? Sorry maar blijf dat apart vinden..

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:27

Ik neem aan dat dit in overleg gaat dus tegen korting. Hij zit er dus mee en daarom moet je bij betalen

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:30

Afbeelding
zo zit mijn stoeltje momenteel. Staat naar voren als ik er niet op zit maar horizontaal als ik erop zit

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:46

Mijne is nu in balans te krijgen. Hij schokt niet meer in draf, ga alleen mijn voetsteunen nog dichterbij halen, want anders houden mijn voetjes het niet vol, want ik moet best wel actief zitten om m in balans te krijgen en naar achteren leunen (wat ik het vorige ritje nog niet echt durfde, maar vandaag wel en dat zit zoveel beter). Ik heb mijn ding nog helemaal naar achteren sta, gok dat het naar achteren zitten wel makkelijker zou zijn als ik hem ietsje naar voren zet, dus ik ga dat ook doen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:49

Napie schreef:
Langere bouten gebruiken

Is het zo simpel? Want als ik m los haal er eruit haal vallen de schroefjes in een soort sleuven. Geen gaatjes oid

DeclanandMe
Berichten: 76
Geregistreerd: 17-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 16:39

Citaat:
kan houden en weer kan verkopen. En dat HCA de stoeltjes / wielen dan terug wil en dan nog een flink bedrag moet bijbetalen.

Dat bedoelde ik net..ik wil gerust de volle pot betalen voor een nieuwe set wielen. Maar de oude heb ik al gekocht, dus die wil ik dan houden. Zelfde discussie met de panzitting inruilen voor een stoeltje.

Ik heb nog geen antwoord, dus ondertussen nog wat verder sleutelen :D

Dat van die bontjes is wel een goed idee, nu schuur ik mujn broeken altijd aan die sluitingen!

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:42

Mijn was echt lekker balans heeft mijn vader 1 bout niet goed aan gedraaid. Dus nu weer op nieuw stellen

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:43

Napie hoe groot is jou pony?
Toont groot voor een (19inch) hca.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:55

Hij is 1.10 ongeveer.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:00

Oke was benieuwd want heb er 1 van 1.14 en hoop die er ook nog voor te kunnen zetten.

naomi_rabe
Berichten: 112
Geregistreerd: 28-06-16
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:01

Het lijkt mij supergaaf om te mennen, welke 'merken' sulky's zijn heel fijn?

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:08

Afhankelijk van de grootte van je paard/pony. Ik heb zelf een mini en vind de HCA erg fijn, licht en stabiel.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:24

naomi_rabe schreef:
Het lijkt mij supergaaf om te mennen, welke 'merken' sulky's zijn heel fijn?

Misschien even dit topic doorlezen om daar achter te komen

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:44

naomi_rabe schreef:
Het lijkt mij supergaaf om te mennen, welke 'merken' sulky's zijn heel fijn?


Wat voor paard/pony moet er voor?

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:21

LadyMadonna schreef:
Napie schreef:
Langere bouten gebruiken

Is het zo simpel? Want als ik m los haal er eruit haal vallen de schroefjes in een soort sleuven. Geen gaatjes oid

ik had dat probleem ook met mn cavaletti, was speling en ik heb een koperen ring erin laten zetten waardoor er geen speling meer is

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:04

Afbeelding
weer nieuw antislip aangebracht. Kan het weer een jaartje mee

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:11

Vraagje: ik heb vandaag een proefrondje mogen rijden met een hca en mn eigen pony. Reed erg comfortabel alleen ik had redelijk wat last van de strengen die langs mn benen kwamen. Nu doen sommige bontjes er om of de strengen door de voetsteunen, werkt dat dan voldoende zodat het geen pijn meer doet? Stoeltje stond iets te ver naar achteren voor mij wellicht had dat er ook nog mee te maken?

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:18

Napie wat voor anti slip is dat? Lijkt ideaal.

Ik heb geen last van de strengen. Misschien de staalkabel wat langer laten zodat de gesp net niet tegen je benen klettert?