SGMW 2014

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:42

Flurk schreef:
Fenny schreef:
EL staat voor...? :')
Ben gistermiddag nog de stad in geweest voor stopwatches, zijn 3 genoeg? :P Was wel e3n drama om ze te krijgen.. Overal uitverkocht!

EL is eleminatie ( uitsluiting)


Ah, ik heb het altijd over een D ;)

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:23

Flurk schreef:
EL is eleminatie ( uitsluiting)
Fenny schreef:
EL staat voor...? :')
Ah, ik heb het altijd over een D ;)




Als je een D (Diskwalificatie) krijgt mag je niks meer. Dus wedstrijd mag niet meer worden uitgereden.
Met EL heb je wel verlies maar kunt voor de ervaring wedstrijd uitrijden

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:27

Ik blijf leren! :D

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:56

Fenny schreef:
Ik blijf leren! :D

een D haal je bijvoorbeeld bij de veterinair

unofficial79
Berichten: 192
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: achter de dijk

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:48

Wij rijden aankomend weekend ook in Leek. Als het net zo gaat als van het voorjaar in de oefenwedstrijd daar, dan komt het helemaal goed. *\o/*

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:13

unofficial79 schreef:
Wij rijden aankomend weekend ook in Leek. Als het net zo gaat als van het voorjaar in de oefenwedstrijd daar, dan komt het helemaal goed. *\o/*


Leuk, met welk span rij jij?

wolkj

Berichten: 150
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Zierikzee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:45

Wij hebben altijd een standaard formulier bij op wedstrijd, die je zo in kan vullen qua tijden en wat je allemaal precies moet doen, super handig!
Alleen net zoals wachttijden vind ik altijd weer wat lastiger.

Wij zijn volgende week ook op Maasdijk en twee weken later op Beesd!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:27

Pfff, vandaag even slikken. We waren dagje uit naar Familiepark Nienoord. Dan zie je de hindernissen liggen van de SGMW Leek. Waar wij dus in ieder geval dit jaar, (en waarschijnlijk nooit meer), met Rembrand niet aan mee kunnen doen. |( |( Gaat weer een mooie wedstrijd worden. Heel veel succes voor de mensen die daar gaan rijden.

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:34

wolkj schreef:
Wij hebben altijd een standaard formulier bij op wedstrijd, die je zo in kan vullen qua tijden en wat je allemaal precies moet doen, super handig!
Alleen net zoals wachttijden vind ik altijd weer wat lastiger.

Wij zijn volgende week ook op Maasdijk en twee weken later op Beesd!

Ik ben er volgende week ook in maasdijk maar niet meer als deelnemer maar wel als groom.
Ben nog niet over het omslaan in de vaardigheid heen dus moet op een andere manier vertrouwen terug zien te krijgen

unofficial79
Berichten: 192
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: achter de dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:32

Wij rijden met een tweespan zwarte shetten

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:03

Deze foto's zeggen denk ik wel genoeg! Wat hebben wij genoten! :D
Pffff vanmorgen stijf van de zenuwen ... Na hindernis 3 zat ik te klappertanden van de stress :P Maar we hebben foutloos gereden in de marathon! Gisteren na de dressuur en vaardigheid stonden we 2e, uiteindelijk zijn we slechts 1 plaats gezakt en overall 3e geworden bij e-po kl1! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:49

Goed gedaan! Ziet er goed uit, fijn dat je hebt kunnen genieten ondanks de zenuwen.


Bij ons staat de week in het teken van het districtskampioenschap aankomend weekend in Maasdijk. Deze week nog even de puntjes op i en dan kunnen we er tegenaan. Helaas wordt het boven de 30 graden en mogen wij om 12.30 uur aan de marathon gaan beginnen. Dat wordt een zware beproeving..

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 07:01

Heb jullie beide dagen gespot, zag er netjes uit.

Dag 1 zat ik naast de vaardigheid, zijn jullie achter mij langs gereden, en dag 2 stond ik met het fluitje bij hindernis 1.

unofficial79, heb jullie ook gezien, wat gingen ze snel zeg!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:18

Wie start er op Stroe (Wieringen) 9 & 10 augustus ? Ik moet misschien groomen en anders staan mijn man en ik als vrijwilligers bij een hindernis denk ik.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:54

Hier nog mensen die in Boijl starten 2-3 augustus?

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:26

Ik ben net terug van een lang weekend Heijenrath (zuid limburg, op de grens van Belgie. Sterker nog: de dressuurringen lágen IN Belgie). Hier was een internationale SGWM wedstrijd waar we aan mee hebben gedaan. Wij zijn hier voor het eerst klasse 3 gestart.

Vrijdag zijn we mooi op tijd naar Heijenrath toe gegaan.

Zaterdag was er eerst de dressuur (net over de grens in Belgie! :D ).
Er zaten wel wat verschillen tussen de juryleden (met als klapper een 3 én een 8 voor hetzelfde onderdeel), maar bij allemaal wel redelijk goed gescoord. Ik heb vooral dikke punten gehaald op de galoponderdelen (laatste score was daar een 7). Dus dat is toch superstoer voor een draver.

Gemiddeld hadden we een score van 66% in de dressuur (best goed toch?!) en daarmee een 6e plaats (van de 14 in enkelspan paard, klasse 3 en 4 in handicap). Er reden een paar enorme dressuurkanonnen rond en de concurrentie was heel zwaar (mn op dressuur gebied), dus hier waren we dik mee tevreden.
Omgerekend hadden we dan iets van 54 strafpunten voor de dressuur.

Toen de vaardigheid: een enorm lang en technisch parcours met veel en lastige poorten. We hebben flink doorgereden, maar helaas wel 2 ballen. Ik was eerst heel teleurgesteld toen ik hoorde dat we óók nog tijdfouten hadden (dat heb ik echt nooit), maar met een totaal van 12 strafpunten waren we in dit parcours alsnog één van de beste! :D Maar dat geeft wel wat aan over het niveau dus.

Maar goed, 54 strafpunten uit de dressuur en 12 uit de vaardigheid, dus met 66 strafpunten stonden we na de 1e dag op een 6e plaats (van de 14). Dík tevreden waren we, en we hadden besloten om de marathon lekker rustig te rijden. Want met de zware concurrentie konden we toch niet in de prijzen rijden dachten we.

En vandaag hebben we dus eerst het loeizware én lange wegtraject gereden. Met onder andere een heuse doorwading door een soort stromende rivier (ong. 50 meter). Echt het mooiste en gaafste wegtraject wat we ooit hebben gereden. Heijenrath was even rijden, maar dit wegtraject maakte het helemaal waard!

En als laatste het hindernis-traject. Dit keer waren er maar liefst 7 hindernissen (ipv 6). De hindernissen waren zwaar en technisch. Maar wij hadden afgesproken om rustig te rijden. En dat hebben we gedaan, gewoon lekker rondgestuurd en Kanway pakte super aan. Overal gewoon lekker gereden zonder noemenswaardige fouten. Wij dachten dat we niet zo snel waren gegaan, maar dat viel nog best heel erg mee. Hindernis 4 vonden wijzelf het slechtste gaan, en daar hadden we alsnog de 2e tijd te pakken (van de 14).
Kanway's herstel was gewoon heel goed, na de finish was hij nog goed fris. En dat terwijl het best een lang en zwaar parcours is geweest.

Maar de verbazing was later erg groot: de marathon hadden we zo goed gereden dat we zijn gestegen van een 6e naar een 3e plaats overall!!! En daarmee zaten we dus ook meteen in de prijzen! Echt superleuk en wij waren best een beetje trots op elkaar en Kanway. Dit was immers maar onze eerste klasse 3 en de concurrentie was behoorlijk goed.
In totaal hadden we 154 strafpunten (dressuur + vaardigheid + marathon), en daarmee hebben we dus ook meteen 2 winstpunten te pakken.

Eerst twijfelde ik best een beetje om klasse 3 te gaan starten met mijn ouwe draver, maar volgens mij heeft hij dubbel en dwars bewezen dat we toch echt niet voor banketstaaf staan en dat we echt goed kunnen meerijden op alle onderdelen. Dus ik ben supertrots! :D

Nu alleen nog even kijken of ik ergens foto's van vinden, weet iemand hier toevallig welke fotografen er gestaan hebben?

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 12:43

hier ook weer terug van een mooi weekend in Leek! Fijne dressuur gereden en fijne punten, paar grove fouten erin en hier kregen we ook een 3 voor maar voor de fijne stukken zaten er ook 8en tussen. Vaardigheid was even een leermoment voor de pony, die kon het zelf wel weer heb haar na poort 4 stil gezet en even laten voelen dat ik toch de baas ben, daarna heerlijk foutloos verder kunnen rijden.

Marathon ging ook lekker wat moeilijke lijntjes bedacht en dit ging goed! Wel 2 waterbakken waar ze alle 2 door heen ging, alleen we kregen het voor elkaar om de halve waterbak in de slappe lach te krijgen door mijn springende pony door het water hahaha, helaas geen prijs maar ook niet verwacht.

Bij de prijsuitreiking was nog wel een extra prijs, de Hindernisrechters van hindernis 1 mochten een combinatie uitzoeken voor het vriendelijkst rijden en die kregen wij best trots op!

Fenny heb jou nog wel rond zien rijden en zag dat je nog even aan de klets was met mijn groom

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:52

Hee wat leuk om jou tegen te komen op bokt shelltje, Ik was 1 van de hindernisrechters bij hindernis 1.

Echt onze complimenten! je was zo positief naar je pony toe, en die fleurde er helemaal van op. ook bij hindernis 2 was het ons opgevallen dat je hetzelfde deed!. Echt super netjes!

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 17:06

sanne1992 schreef:
Hee wat leuk om jou tegen te komen op bokt shelltje, Ik was 1 van de hindernisrechters bij hindernis 1.

Echt onze complimenten! je was zo positief naar je pony toe, en die fleurde er helemaal van op. ook bij hindernis 2 was het ons opgevallen dat je hetzelfde deed!. Echt super netjes!



:o dat zijn leuke complimenten :D was ook zo trots op mijn puppy dit was pas haar 3e marathon en ze begint het zo fijn aan te pakken en als dan het lijntje dat je verkent had (dat best krap was) dan zo goed gaat word ik erg enthousiast hahaha!!

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:47

Dat was te merken en ook zeker aan je pony. Wij kregen als opdracht om 1 menner en menster te kiezen die bij ons bleef hangen. Van de ongeveer 75 is dat natuurlijk heel wat. En dat dit pas de 3e keer was, echt super! Ga zo door. Daar gaat het allemaal om. Dat menster/menner en pony/paard er plezjer in hebben.

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:53

Citaat:
Fenny heb jou nog wel rond zien rijden en zag dat je nog even aan de klets was met mijn groom


Wanneer? Heb met zóveel mensen gesproken die ik niet ken, haha.
Gefeliciteerd met de extra prijs! Ik was niet altijd even vriendelijk tegen Dex :o Hij voelt zichzelf de laatste tijd behoorlijk hengst dus moet hem zo nu en dan even laten weten waar we mee bezig zijn ;)

sommodore
Berichten: 86
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:58

Baudyh, ik start ook in Boijl. Net als jij ook met een tuiger, alleen heeft deze een zeer actieve tuigcarriere achter de rug. Zo'n 2 jaar geleden ben ik begonnen wat te marathonnen met haar en we vinden het echt geweldig. Vorige week op de CK in Meerkerk weer eens een rubriekje tuigen en dat doet ze dan ook weer keurig. Dus als je een druk bruin tuigertje ziet langshuppelen dan ben ik dat.

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 20:27

Fenny schreef:
Citaat:
Fenny heb jou nog wel rond zien rijden en zag dat je nog even aan de klets was met mijn groom


Wanneer? Heb met zóveel mensen gesproken die ik niet ken, haha.
Gefeliciteerd met de extra prijs! Ik was niet altijd even vriendelijk tegen Dex :o Hij voelt zichzelf de laatste tijd behoorlijk hengst dus moet hem zo nu en dan even laten weten waar we mee bezig zijn ;)


Volgens mij toen je je wagen aan het afspoelen was. Ik was ook niet altijd lief naar der hoor haha zeker in de vaardigheid niet, ze kan het allemaal zelf wel volgens haar maarja dat werkt niet als ik de weg moet bepalen maar liever 1x goed afstraffen als dat ze het blijft doen

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:14

Leuk om al jullie verslagen te lezen. Knappe prestaties!

Leuke foto's ook Fenny! :) Hoe groot is jouw menpony?

Letsdunit schreef:
Wie start er op Stroe (Wieringen) 9 & 10 augustus ? Ik moet misschien groomen en anders staan mijn man en ik als vrijwilligers bij een hindernis denk ik.


Ik ben van plan om in Wieringen te debuteren (klasse 1). Heel veel zin in! :j Ik moet ook nog een hoop leren, daar niet van. Maar je moet ergens beginnen. ;)

wolkj

Berichten: 150
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Zierikzee

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:39

Wat n leuke actieve club is t want worden op dit forum!
Knappe prestaties !

@Baudyh ben je omgegaan pas?

Komend weekend warm weer ja, ach alles beter dan de regen en storm op Uden!
De paarden maar lekker afspoelen t weekend!