[AR] Paard wat snel slaat inspannen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Paard wat snel slaat inspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 19:57

Ik heb weleens gelezen dat een paard die snel slaat niet geschikt is om voor de wagen te zetten,klopt dat? of is er nog wel wat aan te trainen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:42

het fijnste is natuurlijk een paard dat niet slaat.
wil je toch je paard beleren die slaat raad ik je aan een slagriem te kopen dan kan hij niet hoog uitslaan en word hij belemerd/beperkt met slaan.en dan met stem iedere keer corrigeren,misschien krijg je het er wel bijna uit getraind

Elma_

Re: Paard wat snel slaat inspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 08:22

Ik zou eerst even een heel stuk teruggaan, en er achter komen waarom hij uberhaupt slaat..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 08:50

Inderdaad, waarom slaat het dier?

Shetlanderlief heeft hier met voor het eerst bandje slepen ook geprobeerd dat enge ding weg te meppen, tja is niet gelukt, jammer, klaar. Ik heb het genegeerd, het was puur nog wat angst voor dat gekke ding achter haar.

Zorg dat je weet waar het slaan vandaan komt. Ga ook desensibiliseren. Met touwen, zwepen etc. langs die achterhand, een keer met touwen langs de binnenkant van de achterbenen, net zolang tot ze het doodnormaal vinden allemaal.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:08

Eens met al het voorgaande.

Persoonlijk zou ik zo'n paard liever niet voor de wagen hebben nee. Of het kán...... tsja alles kan. Je neemt alleen wel echt een risico.

Ik zou dus idd eerst eens kijken wáarom het dier slaat, waar het vandaan komt, en dan daarmee aan de slag gaan. Het er zo veel mogelijk proberen uit te krijgen, en als je zo'n paard dan echt zou willen inspannen, uiteraard dus met slagriem. Goed bevestigd, dat wil zeggen, niet te ver naar voren, niet te strak en niet te los. Ze zijn speciaal verkrijgbaar bij o.a. Ideal bijv.: http://www.tuigonderdelen.nl/ideal-slagriem.html

Hier zie je hoe je een slagriem dient te bevestigen:

En hier zie je een slagriem in actie bij een bokkende pony: