De laatste tijd zit ik erg te dubben voor welke keuze ik zal gaan.
Momenteel bezig met mijn rijbewijs, omdat ik graag zelfstandig op wedstrijden wil en naar mooie omgevingen.
Het probleem is dat ik niet alleen mijn paardjes moet vervoeren maar ook mijn menwagen.
(dit is een vierwiellige marathonwagen) op bestelling heb ik een 2 wieler die ik dan achterop mijn trailer kan hangen.
* Enkelspan wedstrijden kan met de sulky.
* Tweespan wedstrijden kan enkel met marathonwagen.
* Menendurance wil ik eventueel in tandem doen (kan met sulky)
Nu mijn struikelblok:
* Een benzine auto is goedkoper in wegenbelasting maar momenteel duur in benzine.
Nu heb ik een Daihatsu Feroza op het oog die zuipt met trailer 1 op 7 ongeveer.
* Een dieselauto is duurder in wegenbelasting en is goedkoper in de diesel. Daar heb ik nog geen auto voor op het oog.
* Een vrachtwagen hoef je niet altijd het volle tarief te betalen voor de wegenbelasting, maar prive rijden (wat ik denk niet veel te gaan doen, maar mams denkt van wel

Kortom:
Ik ben opzoek naar de ideale auto waarbij ik genoeg trekkracht heb (minimaal 1200 kg) liefst ruimte om marathon wagen op te zetten (pick up of veevrachtwagen) het liefst op diesel, maar om boven boven de 250 aan wegenbelasting per kwartaal vind ik voor de hobby toch wel erg hoog liggen.
Budget 2000 euro.
Wie weet welke auto er aan mijn eisen kan voldoen? Voornamelijk rijd ik alleen enkelspan wedstrijden en kan dat met de sulky. Maar als ik tweespan ergens heen wil zit ik toch met mijn marathonwagen. Zoals vele menners weten is dit een criem van vervoeren

Bestaat er een pick up die goedkoper is in wegenbelasting dan andere op diesel? Of Of?
Op dit moment lijkt alles wel redelijk maar wat is voor mij de beste oplossing?
Alvast bedankt, Groetjes Laura