Gelukkig, de kar is goed!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Gelukkig, de kar is goed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-01 22:24

Vandaag Pinky er eventjes voor gehad. Jammer genoeg geen echter rit kunnen maken met mijn nieuwe prachtige karretje, maar Pinky trekt hem werkelijk met gemak!
Voor de zekerheid had ik de achterbank er afgeschroeft, maar dat is echt helemaal niet nodig.
Hij stond bekand te gapen Dromen

Alleen is het lamoen wat breed, hij staat weer best een eindje voor de kar. Maarja we kunnen in ieder geval weer lekker mennen Lovers
En dat zullen we ZEKER doen deze vakantie Pling

Ik denk (als het niet regent of iets anders vaags) dat we morgen wel wat foto's gaan maken. Vandaag was nl mijn vriend er alleen bij en die kan EN geen foto's maken En niet mennen. Tja wat heb je toch aan die jongens he??? Schijnheilig

Het was dus een fijne eerste kerstdag Lachen Ik was namelijk nogal bang dat die kar te zwaar was Verward

Groetjes Kim

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 22:26

Je komt mij nog wel een keer ophalen hè! Cool

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 22:46

Hoi,
Karren zijn niet gauw te zwaar voor een paard.
Trekken is veel gemakkelijker voor een paard dan erop rijden. Alleen het moment van aantrekken is wat zwaarder, maar als de kar eenmaal loopt valt het best wel mee. Dat merk je zelf al, als je de kar eens een keer moet verslepen. Daarbij heeft een paard veel meer lichaamsgewicht om bij te zetten als wij, dus zal het hem nog makkelijker af gaan.

[edit] halve zin vergeten[edit]

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-01 22:49

Het is geen paard maar een pony Lachen Maar hij trok hem inderdaad met gemak. Ook het aanlopen ging gemakkelijk. Gister kreeg ik de kar zelf amper vooruit, maar het was buiten spekglad en ik was onderkoeld. Vandaag trok ik hem ook met gemak. (heb achteraf ook een snoepje gekregen Pling ).

Morgen nog eens met achterbank en 2 man erop. maar verwacht daarmee ook niet veel probs...

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 01:47

Ik weet wel dat Pinky een pony is, maar het gaat om het principe. Maakt niet echt uit of je een paard of een pony hebt, maar het gewicht van de kar moet in verhouding zijn tot het gewicht van de pony/paard.
Trekkend kunnen ze dus veel meer hebben dan als je er op gaat zitten, dat was de bedoeling van mijn stukkie.
Mijn eigen kar staat op autobanden. Op mul of zacht terrein trekt dat makkelijker dan smalle banden, die snijden nl dieper in in de bodem.
Op de weg rijdt mijn kar dus weer iets zwaarder. Hou daar wel rekening mee als je veel in zacht terrein rijdt, want voor je PONY is dat veel zwaarder.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-01 13:12

haha ja was maar een grapje Lachen
Ik rij voornamelijk op steen (hebben jammergenoeg maar weinig bossen hier in de omgeving....). Maar bedankt voor je advies! Nu kan ik tenminste weer met een gerust hart mennen Pling Cool

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 00:12

Dan kom je gewoon lekker een keertje met paard en wagen naar Lunteren toe, en dan gaan we heerlijk mennen bij ons in het bos en kan ik meeten met jou en Pinky Haha! ...goed idee?
hihi... Maarre....je zou voor de gein Jurga eens een kar moeten zien aantrekken als ze nerveus is...dan stijgt ze bijna met wagen en al op.... Flybabe!!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-01 00:18

Hahahha ja is goed Lachen
Moet ik wel ff wachten totdat Pinky hoefijzers heeft anders zijn zijn benen tot op zijn knieen weg *LOL*