[AR] Zonder koetsiersbewijs GEEN wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 20:24

ikke schreef:
Nog een keer, de allerlaatste keer dat ik het zeg: HET RUITER- EN KOETSIERSBEWIJS HEEFT GEEN STATUS!!
Dit soort onzin duikt met regelmaat op en het is niet waar!! Ik ram die Eef Schreurs vandaag of morgen


nou dat is dan nu duidelijk, bedankt

uhhh? wie is Eef Schreurs??

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:52

cissie"]
[quote="ikke schreef:
Nog een keer, de allerlaatste keer dat ik het zeg: HET RUITER- EN KOETSIERSBEWIJS HEEFT GEEN STATUS!!
Dit soort onzin duikt met regelmaat op en het is niet waar!! Ik ram die Eef Schreurs vandaag of morgen


nou dat is dan nu duidelijk, bedankt

uhhh? wie is Eef Schreurs??
[/quote]

Vroeg ik me ook al af! Verward

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:29

Eef is, of misschien wel was, de voorzitter van de SRR en tevens een van de kartrekkers in dit hele verhaal.
Laat ik het netjes zeggen: zijn hoofd staat me niet zo aan. *LOL*

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:16

wisten jullie dat het zelfs zo is dat als je met ruiter- of koetsiersbewjs schade veroorzaakt en de claim naar de SRR gaat, hun verzekering dit weer bij jou W.A. verhaalt!! dit is geen geintje echt!
kijk ik vind het best oke als mensen die met hun dier in deze drukke wereld op stap gaan een soort bewijs moeten hebben dat ze eea in de hand kunnen houden en de regels kennen. ook vind ik dat de stichting voor recreatieruiters best aardige dingen bereikt, ik denk oa aan het openstellen van verschillende natuurgebieden. maar die stichting doet alsof zij alles kunnen bepalen en dat is niet zo, er is niet eens eenheid in waar examinatoren op beoordelen en het praatje dat je pas goed verzekerd bent via hen is ook de grootste onzin die er bestaat. ze weten het alleen zo overtuigend te brengen dat velen er in trappen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:26

stokpeerd schreef:
wisten jullie dat het zelfs zo is dat als je met ruiter- of koetsiersbewjs schade veroorzaakt en de claim naar de SRR gaat, hun verzekering dit weer bij jou W.A. verhaalt!! dit is geen geintje echt!


Dit is niet helemaal waar. Je moet het eerst bij je eigen WA proberen te verhalen, gaan die moeilijk doen dan kun je bij het SRR terecht. Ach... van die 23 euro in de 2 jaar lig ik echt niet wakker.

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:45

Geloof ook wel dat de verzekering van de SRR eerst probeert nog je eigen WA verzekering tot betalting aan te zetten, en indien mogelijk nog andere betrokkennen, alvoorens zelf tot betaling over te gaan. Maar idd voor die 23 euro per 2 jaar heb je daar helemaal geen omkijken meer naar.
Je organiseerd je eigen marathon in iemands voortuin, belt de SRR en rijd weer vrolijk verder Haha!
Daarbij onderhoud de SRR ook men en ruiterroutes, hoe meer mensen lid zijn des te meer geld ze hebben en dus des te meer goed onderhoude routes & paden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:00

Precies! De SRR behartigt ook de belangen van de recreatieruiter en -menner, daar wil ik heus wel wat voor betalen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 18:23

ikke schreef:
Eef is, of misschien wel was, de voorzitter van de SRR en tevens een van de kartrekkers in dit hele verhaal.
Laat ik het netjes zeggen: zijn hoofd staat me niet zo aan. *LOL*


hahaha heeft ie zo'n raar hoofd dan? Ach gut

Da's wel lastig dit soort figuren, lijken mij een beetje zakkevullerrij om iedereen maar aan zo'n papiertje te krijgen, dat is wellicht ook wel een onderdeeltje van z'n werk

Ik heb het van degene gehoord die de curcus geeft, ja heeft dus ook weer met klanten en dus geld te maken, jammer want ik hou er niet van als mensen bewust onwaarheden vertellen Boos! .

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:53

Als je het figuurlijk wil zien wel, ja *LOL* *LOL*
Ik verdenk de SRR er ook van dat ze zelf met enige regelmaat dit praatje de wereld inhelpen, eigen belang dus, inderdaad.
Dat de SRR daadwerkelijk iets doet voor de recreatieruiter, dat klopt niet, statutair geven ze alleen de ruiter- en koetsiersbewijzewn uit enhebben ze de belangenbehartiging onder de NHS-paraplu gebracht. Niet dat dat veel uitmaakt, zolang de NHS de NVVR als een luis in de pels ziet, zal er niet echt structureel iets gebeuren. De DER heeft niet zonder reden spijt als haren op hun hoofd dat ze onder NHS-paraplu zijn gekropen. Om diezelfde reden is de NVVR nog steeds onafhankelijk, wij zijn best in staat onze eigen boontjes te doppen.
Als bezitter van het ruiterbewijs ben je automatisch lid van de NHS, maar wat mij dat aan voordelen bied heb ik nog niet ontdekt. Ze pretenderen wel veel te doen, maar ik ben nog nooit een NHS-er in het wild tegen gekomen die ruiterpaden aan het onderhouden was.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 00:55

Over wat de SRR allemaal wel en/of niet doet in het belang van ruiter en koetsier is natuurlijk een heel boek te schrijven. Feit is wel dat ze tot nu toe als een serieuze gesprekspartner gezien worden door overheidsinstanties. Dat moeten we denk ik toch maar zo houden, want ik zou niet graag zien dat de echte overheid opeens het "gat in de markt' ziet om opeens de bewijzen verplicht te maken en we daarna overgeleverd worden aan regelgeving die uitgevoerd wordt door mensen die niets van paardrijdend nederland snappen.
Die eventuele verplichting duikt ook met de regelmaat van de klok op in politiek nederland en elk mogelijk melkkoetje wordt best wel een keer gevonden. Is het niet vandaag dan is het wel morgen.
De SRR is nu dus een soort verzekering tegen eventuele overmatige overheidsbemoeienis Haha! Haha!

hebrino

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-11-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:40

nou het heeft ff geduurd maar ik heb t tijdschrift gevonden! ik ga nu ff niet in wat nu wel of niet waar is, alleen wat er geschreven staat, wie dr wat mee doet, moet dat voor zichzelf weten, toch?
nou letterlijk uit mensport van sept 2003:

" het koetsiersbewijs heeft u op zak, het paard staat te trappelen voor een geschikte wagen. kortom u bent klaar voor het 'echte werk'"

uhm het wedstrijdregelement kun je gratis downloaden bij knhs, of opgestuurd krijgen (kost dan iets van €7,-) dat heb ik doorgenomen maar daar staat niets over een koetsiersbewijs in.