[LO] oefeningen tijdens het longeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

[LO] oefeningen tijdens het longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 15:42

hey!

zo'n 1 keer in de week longeer ik mijn pony ( bijgezet ) Ik maak tijdens het longeren veel overgangen, en maak de cirkel groter, dan weer kleiner. Ook wissel ik vaak van hand en 'speel' dan wat met de stelling. Bijv. veel/weinig stelling.
Wat voor oefeningen doen jullie tijdens het longeren om verveling te voorkomen?

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 16:37

Ik doe met mijn paarden verschillende dingen, ik laat ze balkjes lopen, af en toe springen aan de longe, verschillende overgangen, ook halthouden, en dus weer aandraven vanuit halthouden, vanuit stap aangaloperen op stem enz..
Dat soort dingen

XxEmmaxX
Berichten: 173
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:25

eh sorry beetje offtopic maar hoe laat je je paarden springen aan de longe?? oh mijne verveelt zich nooit die bokt alleen maar Haha! kuz

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 18:38

ik vroeg me idd ook al af hoe je een paard laat springen aan de longe.... balk op een pion ofzo? Springen is voor mij niet echt een optie tijdens het longeren, moet ik de bijzet er af doen, en er weer aan enz.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 09:34

Je zet een hindernis neer, en je laat op de zelfde manier zoals balkje lopen er over heen springen.
en de bijzet eraf halen is toch niet zo'n moeite Verward

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 13:48

de bijzet eraf halen niet, maar ik longeer dressuurgericht, dus als ik een sprongetje zou willen maken, zou ik hem voor de sprong eraf moeten halen, weer eraan doen, en jah dat is wel te veel moeite Clown

Maar goed, dan moet je, je longeertouw heel hoog over de staander heen gooien, met de kans dat het niet lukt en dan zit je helemaal in de knoop, of bedoelde je het niet op die manier? Verward

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:08

maar goed die sprongetjes zijn voor de bovenlijn erg goed. en ook die hebben we nodig tijdens dressuur, toch?????

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:13

Ik gebruik meestal de hele bak als ik aan het longeren ben. Ik maak overgangen, grotere voltes, kleinere voltes en af en toe een stuk hoefslag volgen middendraf etc.
Als het me ooit nog eens lukt met de dubbellonge, kan ik ook van hand veranderen op ieder moment, zonder dat ik de longe om hoef te hangen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 00:38

Probeer eens te longeren zonder hulpteugels. De ontspanning die je dan ziet is de ontspanning die nodig is voor swung en tact. Hulpteugels(bv bijzet) moet je niet als dwangteugels gebruiken als je ze al gebruiken wil. Na de warming up eventueel een hulpteugel aanbrengen voor hooguit 10 minuten en daarna weer los. Ontpanning kan je namelijk nooit krijgen als je spanning kweekt. Succes!