[NH] los rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

[NH] los rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 12:49

Ik rij regelmatig "met zonder niks" dus met helemaal niks op of om ( soms met halstertouw om der nek soms zonder) en het gaat eigenlijk prima, alleen de voltes in galop gaan niet altijd even goed, maar oefening baard kunst Haha!
Maar ik wil eigenlijk nog wat verder, want anders wordt het saai ( voor haar en voor mij Knipoog ) Heeft iemand nog tips? Ook kwa grondwerk tips en oefeningen? De (standaard)oefeningen van NH gaan allemaal super goed Knipoog ( aan de hand achterwaarts, blijven en komen, volgen etc etc.)
Iemand nog leuke oefeningen voor mij en mijn knollie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:18

Yep, achterwaarts tussen balken door (en als je dat kan dan de balken in L-vorm leggen om het moeilijker te maken, of in een zigzag), zijwaarts over balkjes, vierkantje leggen met balken en daarin je paard een rondje om z'n as laten draaien zonder dat 'ie de balken aanraakt. Over een zeiltje, mooie (!) voltes rijden, tempowisselingen, en misschien zelfs wel een pas de deux met een vriendin die dit ook doet?

Veel plezier!

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 17:48

Sonja schreef:
Yep, achterwaarts tussen balken door (en als je dat kan dan de balken in L-vorm leggen om het moeilijker te maken, of in een zigzag), zijwaarts over balkjes, vierkantje leggen met balken en daarin je paard een rondje om z'n as laten draaien zonder dat 'ie de balken aanraakt. Over een zeiltje, mooie (!) voltes rijden, tempowisselingen, en misschien zelfs wel een pas de deux met een vriendin die dit ook doet?

Veel plezier!


Die oefeningen met balkje zijn leuk! Heel erg bedankt, ga het morgen gelijk proberen Knipoog

Yathal
Berichten: 79
Geregistreerd: 06-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:42

Hoi hoi,

Heb geen nieuwe oefeningen. Wel een tip om je voltes beter te krijgen:

Kijk goed waar je heen wil en draai je schouders mee de goede kant op. Maak je binnenbeen lang en je buitenbeen iets naar achteren. Soms helpt het om over je binnenschouder naar de staart van je paard te kijken. Op die manier ga je automatisch beter zitten en wordt je volte ook ronder.

Succes,

FvdS

Yathal
Berichten: 79
Geregistreerd: 06-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:44

P.s. Zorg dat je je gewicht houdt op je binnen zitbeenknobbel. Vaak gooien paarden je op de buitenkant en verpest dat je volte...

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:58

springen!!! of om paaltjes heen

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:52

Yathal schreef:
Hoi hoi,

Heb geen nieuwe oefeningen. Wel een tip om je voltes beter te krijgen:

Kijk goed waar je heen wil en draai je schouders mee de goede kant op. Maak je binnenbeen lang en je buitenbeen iets naar achteren. Soms helpt het om over je binnenschouder naar de staart van je paard te kijken. Op die manier ga je automatisch beter zitten en wordt je volte ook ronder.

Succes,

FvdS


heeeeey, waar ken ik dat van??
Maar: ik spreek uit ervaring: it works for me!!! gewoon naar z'n staart kijken! Heb ik van Yathal geleerd Party!! .