[VD] Hoelang en wanneer trainen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

[VD] Hoelang en wanneer trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 20:18

Hoe lang en wanneer train je met je paard vrijheidsdressuur>?
Maak je er zeg maar een uurtje per week voor vrij of doe je het voor/na het rijden/longeren?

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:58

Héy Melissa!!

Nou ik weet het eigenlijk niet maar ik vond het ff leuk om je een berichtje te schrijven!!
Maar wat ik denk is dat je gewoon ffetjes na het rijden moet oefenen, als ''belonig'' zeg maar, met veel brok, dan leren ze het sneller. Heb ik ook met saar gedaan, voetje leren geven en leren knielen en dat kan ze nu al best goed, dat voetje héééééél goed en dat knielen als ik het met brok doe ook!!
Nou mooi verhaaltje heb ik weer geschreven he??!
Kzie je wel weer op school!! Haha!
xxxxx margreet

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:27

Ik doe het als ik niet kan rijden, zodat ik toch even met haar bezig ben geweest. Ik doe het niet te lang, als ze het goed doet dan stop ik meteen, geef haar een snoepje en doe haar weer in stal.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:32

Met Pinky oefen ik echt maar heel af en toe.
Vaak zelfs zomaar 'ineens'
Net als laatst was ik op Inge aan het wachten die met Mysty bezig was. Toen klom ik op Pinky en ging ik 'even testen' of hij ook pas onder het zadel kon. En jawel Haha!
Zo heb ik hem ook leren steigeren. In 5 minuutjes omdat we 'iets' wilde gaan doen.
Maar er zijn ook dagen dat ik er echt de tijd voor neem hoor. Maar meestal gaat het het beste als ik het ineens doe, en niet helemaal klaar ga maken om te oefenen.
Ik oefen meestal hoogstens een half uur. Vaak korter. Dan hebben we er allebij helemaal genoeg van Haha!
En ik ben er trouwens heel consequent op dat ik stop als het goed gaat.

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:44

Beter iedere dag een kwartiertje dan 1 x per week een uur.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 10:37

Met Violine (bijna 3) oefen ik als ik er tijd voor heb, ik vind t namelijk niet handig dat ze t als een gewoonte gaat zien. Met Nicoline ben ik vorige week net begonnen, als vervanging voor t rijden, zodat ze toch nog een beetje soepel blijft.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 12:59

Jamaica wordt regelmatig "getraind" of ik nu kan rijden of niet, dat maakt niet uit.
Ik train ong een kwartiertje, lang zat.
Als je een uur gaat trainen wordt het snel saai voor je paard.
Het is natuurlijk wel zo, hoe meer hij kan, hoe langer je kan trainen omdat je meer kan afwisselen, maar om nou een uur te gaan buigen.... nee

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 18:46

he je moet in iedergeval zorgen dat je veel afwisslet doe het om de dag ofzo en dan 15 min beloon je paard goed. je kan het ook voor het rijden doen dat je daarna lekker naar buiten gaat als een soort van beloning