[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:37

Tine actief maar voorzichtig, goed zo :D

Bianca heb geen je remmende huisgenoot?

Hier was ML zo verstandig om de rem erop te gooien want het mesttrooien ging zo lekker gister.
We doen het met de minitrekker met voorlader en ik schep het uit de bak en gooi het dan over het land. Hoeven we niet meer eerst de mesthoop af te graven scheelt een hoop energie. Dus bij 2 bakjes voor de koffie en 2 na de koffie gehouden, en vandaag al 3 voor de lunch, dus langzaam opbouwen. pony's hebben dan wel vrij.
Ook leuk heb een beestje erbij er liep een egel te zwalken bij de mesthoop beestje maar een schoteltje kattevoer gegeven was hij erg blij mee, en liep direct een stuk rechter. Hoop dat hij het red en als ik hem morgen zie krijgt hij weer een schoteltje voer.

Belker

Berichten: 15306
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:18

Iedereen lekker fanatiek bezig. Ik had vorige week de ramen gelapt. E ht fijn weer schone ramen. Ik wil hier ook een track maken, maar moet palen halen. Dan aan de buurman vragen of ik buiteenom nog 3 meter mag gebruiken. Komt vanzelf wel, en anders hebben ze 150m2 minder wei....
Zo hier is de smid net weg. Merrie voor het eerst op ijzers en opa gewoon het gebruikelijke recept. Leuk detail, hij heeft ijzers met en töltende ijslander erop. Deze ijzers zijn speciaal voor ijslanders ontwikkeld.

Belker

Berichten: 15306
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:57

Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:05

Belker, superleuk die stans in dat ijzer <3
Marga..jawel een man die me af wil remmen...maar het was ongewoon ongelooflijk druk bij mijn werk...en al die dagen achter elkaar sleeën met de hondjes eist nu z'n tol...maar ja..die ene x in de 10 jaar dat ik hier in NL met de slee en m'n sledehonden op pad kan gaan... kon ik echt niet missen... :+
Eigen schuld dikke bult zeg maar..

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:10

Leuk Belker jammer dat het eraf slijt.

Dat sleeen met de hondjes zou ik ook doen en dan totaal versleten zijn voor een week.
Helaas na 3 dagen sleen met Pep stond de osteo voor de mannen op de stoep dus toen hadden ze vrij en daarna was het te glad voor ze in het bos.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 07:48

Marga, ja precies, met de paardjes gingen wij ook altijd sleeën.... ons trekpaard met een houten pallet erachter.... en de shet met sleetje :+ zo veel plezier.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:55

Nou, alle ramen buiten zijn klaar. Tenminste, die waar ik bij kan ;-).
Zo blij dat de dames het samen zo goed doen! En dat Judith zo erbij zou kunnen lopen hadden we echt niet durven dromen, toen ze hier kwam!
Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:23

VInd dat zo geweldig van de geiten Tine!

Citaat:
VHU misschien bij PSC de Dijkgraaf in Ouddorp?
bedankt voor de tip Ips! Denk dat zoiets misschien wel een idee is. Ben gewoon zo bang (ja ik weet het je doet het zelf maar goed...) dat ik als ik weer iets ga verzorgen of weer naar mijn oude pensionstal ga ik toch weer iets stoms doe in de vorm van iets kopen of half leasen of zoiets. Dat moet ik gewoon niet doen.

Heerlijke haarballen HT!
En wat een leuke print op die ijzers <3 nooit gezien zo.

Nou verbouwing vordert gestaag. Tussendoor 2 dagen naar Friesland geweest. Erg leuk want Ollie even bezocht. Zo schattig ze herkent met nog altijd. Komt altijd murmelend naar me toe. Haar neus helemaal in mijn jas. Ze staat er super bij. Blondie trouwens ook weer gezien, die staat daar ook nog. Was verkocht maar had zich zeer drakerig gedragen dus is weer teruggekomen :)) ze keek me echt zo aan van o nee toch jij neemt me toch niet mee := <<)

Verder hier souterrain / kelderruimte (flinke ruimte) ingericht als game room voor zoon, zodat niemand last van hem heeft en hij daar met vrienden kan chillen. Er is ook nog bergruimte en mijn washok. Zo heerlijk zo'n grote ruimte (op 2.20 hoogte) extra bij je huis.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:35

En Marga heb je het egeltje nog gespot? Misschien kwam het net uit de winterslaap, dat het daarom zo zwalkte?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:19

Hoe kan je hier nu niet verliefd op zijn???
Afbeelding


Yes, osteopaat mag weer open. Volgende week vrijdag mag ik heen. Nog even doorbikkelen, maar ik zat echt te huilen van opluchting toen de afspraak gemaakt was. Straks hopelijk minder pijn, hopelijk weer lopen en hopelijk weer slapen (nu iedere nacht wakker door pijn in heupen, wat komt door pijn in voeten)

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:34

Tine fijn dat je er weer heen kan.

VHU het egeltje had ik die zelfde namiddag nog een schoteltje gegeven, en hij vond het schijnbaar zo makkelijk dat hij gister en vandaag zich tussen de middag bij de mesthoop in de buurt ophield en het schoteltje kattevoer helemaal leeg at en daarna een dutje ging doen.
Zoonlief zal blij zijn met een eigen chillroom.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:50

Vandaag een heerlijk ritje van 6,5 km gemaakt en daarbij een meisje heel blij gemaakt. Een van onze bijrijdertjes van Amerigo heeft vandaag haar eerste echte buitenrit gemaakt. Ze vond het wel spannend, maar Amerigo is echt een toppertje. En Thor ook, want die moest in stap nu ineens de helft zo snel, want die ouwe (27) gaat niet meer zo hard.

Afbeelding

Afbeelding

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:16

Wat heeft amerigo toch een ontzettend lekker lief vrolijk koppie!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:30

Tine, leuk zeg !
Vanmorgen bij de dokter geweest..spier tussen schouderbladen overbelast en ontstoken.... word gelukkig langzaam vanzelf weer de oude, niks ernstigs..

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:04

Klinkt niet fijn Bianca. Komt dat van het sleeen of gewoon pech gehad met verkeerde beweging?
Amerigo is een droppie. Ik vind het wel jammer dat zijn hoofd altijd vies is (hij stopt zijn neus altijd helemaal onderin de emmer bij het eten) en vieze ogen, ondanks dat hij bij zonnig weer een masker opheeft. Maar hij doet het nog zo goed. Morgen komt er weer een nieuwe bijrijder bij. Hij loopt 4 a 5x per week met beginners, dus doet niet heel veel, maar wel super braaf.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:21

Tine wat een braaf mannetje.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:27

En hij kan zooooo boos kijken :)) wat een geweldige pony is hij toch (volgens mij vind hij dat buiten rijden helemaal toppie als je die uitdrukking op zijn koppie nu ziet <3 ).

Ik viel vandaag in op een afdeling somatiek bij een verpleeghuis, nou feitelijk zijn dat allemaal patiënten die in een ziekenhuis horen te liggen zeg cq dat was tot een jaar of 10 terug ook gewoon zo ... wat wordt die zorg toch ook steeds zwaarder, en dan bedoel ik dus qua casuistiek. Veel geleerd vandaag dat is ook wel weer mooi. En nu benen omhoog en wachten op de pizza's die bezorgd worden :Y)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:44

Tine,.... het overbelasten van mijn spieren gebeurd snel..en vaak..ik keek er niet meer van op, heb er ook medicatie voor..maar op deze plek kende ik het nog niet..pijnlijk....
Maar gaat wel weer over..
Hmmmmpizzaaaaa'ssss

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:21

Echt een rotplek Biancacoo... paar keer per dag in ieder geval toch proberen door die pijn heen te ademen anders krijg je last van je longen... paar jaar terug had ik gebroken ribben opgelopen en daardoor deed dat ademen pijn vervolgens dus flinke bronchitis omdat je te weinig diep ademhaalt :roll:

Hier halve nacht wakker over het patroon van de tegels in de douche :+ maar toch gekozen voor traditioneel half steens ipv een of ander patroon. Vond het te druk worden. Wil toch beetje zen in m'n douche :))

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:32

Ja precies vhu... de spieren trekken ook aan je borstkas..het kan zo erg zijn dat je denkt sat je een hartaanval krijgt...ik hoop niet dat het zo erg word... gaat nu redelijk..
Even korte wandeling gemaakt vanmorgen..

Hier ook half steens die tegels..vhu...omdat ze handvorm zijn...vond ik dat druk genoeg..

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:32

Had jouw muurtje ook nog beetje in mijn achterhoofd :j _/-\o_ zo mooi!
Voorzichtig aan maar Biancacoo :(:)

Net enorme strandwandeling gemaakt met de honden. Wat een zaaaaalig weer *\o/* {:}

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:13

Dames die in Amsterdamse Bos rijden, ik zag op fb dat er meerdere bruggen verrot zijn en dat er vandaag een paard met een been doorheen gegaan is. Dus even goed uitkijken!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:27

Vhu thanks.... ben er ook heul blij mee (en best trots op )
Tine...dat klinkt doodeng ;( en gevaarlijk... Janouk...oppassen dus..

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:19

De snackbars zijn geopend. Benieuwd hoe lang het duurt voor ze snappen wat de bedoeling is
Bij de eerste Thor even geholpen, hij vond het maar erg raar
Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:58