Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een menwagen. Ik heb er nog niet gelijk een nodig, want ik kan op het moment een wagen lenen. Nu ben ik alleen niet graag afhankelijk van andermans spullen en ben ik toch voorzichtig eens aan het rondkijken. Ik heb nu mijn beschikking tot een marathon/recreatie wagentje met rem.
Wat info over de pony:
1.22 hoog, Welsh pony, sportbouw (dus niet heel breed).
Mijn pony is heel veelzijdig (loopt onder het zadel wedstrijdjes dressuur, springt als een kanon en doet ook een beetje VD en loopt sinds de zomer aangespannen), het is dus niet zo dat we full time mennen. Ik wil zo'n 2 tot 4 keer in de maand een rondje om met de kar. Dit in combinatie met het zijn van een student, kom ik ook al op het 'probleem' dat ik niet even 2000 euro kan betalen voor een mooie kar, ik wil dus het liefst 2e hands wat kopen, denk dat mijn maximale budget uitkomt op 400 euro.
Ik men voornamelijk op de weg, maar heb ook een bak tot mijn beschikking waar in te mennen is (20x60 met mooie bodem), de kar moet dus niet te zwaar zijn.
Nu zijn de volgende punten mijn grootste dilemma's:
- Ga ik voor een sulky of voor een vierwieler. En als ik voor de vierwieler ga, wat voor een? Ik vind marathonwagentjes eigenlijk ideaal, maar volgens mij zijn die niet te krijgen in mijn budget. Heb wel dressuurwagens gezien voor dit geld, maar zijn die wel fijn om mee naar buiten toe te gaan? En een sulky is natuurlijk makkelijker te vervoeren en op te bergen. Heeft in mijn situatie een 4wieler echt voordeel of zou het met een sulky ook prima gaan?
- Geremd of niet geremd? Niet geremd is makkelijker te vinden en valt ook veel vaker binnen mijn budget. De wagen die ik nu gebruik heeft echter wel een rem en ik moet zeggen dat dit erg fijn is

Verder loop ik tegen het probleem aan dat ik het idee heb dat ik (zoals altijd) een beetje buiten de maten val. Met deken precies hetzelfde probleem, allemaal spul voor mini's en shetten, dan niets en dan opeens weer voor D-pony's en groter. Ze is toch wel groter dan de gemiddelde Shet en vooral bij een sulky heb je een probleem als de pony te groot is voor de kar (als ik het goed begrijp).
Dus, hoe kan ik aan de maten zien of het gaat passen, welke bokhoogte, lamoenlengte, etc. zijn passend bij de maat van mijn pony?
Sorry voor de vele vragen, directe linkjes naar wagens mogen natuurlijk altijd gepost worden. Maar met antwoorden op mijn vragen ben ik ook al meer dan blij.