[AR] Cavalier versus Poland Carriages

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Drunten1999

Cavalier versus Poland Carriages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 15:11

Is er iemand die mij kan vertellen wat het verschil is tussen de sulky (voor shetters) van Cavalier en Poland Carriages. :?
(buiten het prijsverschil voor het standaard model).

Deze twee leveranciers bieden dezelfde sulky aan als je de advertentie van Poland Carriages leest. (hij zegt het niet met woorden maar hij bedoelt dit wel naar mijn idee <<) ).

Keet

Re: Cavalier versus Poland Carriages

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:20

Die van Cavalier wordt hier in NL geproduceerd :) en die van Poland niet :+

Ik ben zeer tevreden over mijn Cavalier tweewieler. Goede kwaliteit, netjes voor mij op maat gemaakt en bij problemen woont de leverancier in NL en is hij makkelijk te bereiken voor een eventuele oplossing :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:22

Cavalier wordt toch ook in Polen geproduceerd? Alleen woont de leverancier gewoon in NL. Ben erg tevreden over mijn vierwielige Cavalier, super service. Ook al zit hij aan andere kant van het land, een eventuele volgende wagen komt weer bij hem vandaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:36

Nee :n de tweewielers maakt hij zelf in Hoofddorp. Alle andere wagens laat hij wel maken in Polen :)
Ik heb hem de afgelopen weken wekelijks aan de telefoon gehad ;)

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:28

De sulky uit Polen, overigens precies dezelfde foto als de Cavalier bij Van Schie, is wel een stuk goedkoper. Vreemd?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:31

Toch maakt de man van cavalier ze zelf in Nederland. Heb er zelf namelijk een en ben met regelmaat in zijn werkplaats geweest waar hij ze maakt.
Het prijsverschil zit hoogstwaarschijnlijk in de btw die cavalier in nl moet betalen en bakker in Polen zou moeten doen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:13

je zou bij beide dealers zelf het eens voor kunnen leggen en kunnen informeren wat de verschillen zijn...

grootste verschil zal inderdaad de mogelijkheid tot service zijn, de ene zit in Nederland en heeft een werkplaats waar je terecht kunt, de ander niet...

van_schie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:31

Een klant tipte mij dat er een artikel over onze tweewieler hier op bokt staat.
Ben nieuw hier en heb veel interessante dingen zitten lezen.
Natuurlijk over onze produkten zoals onze Cavalier wagens.
Ik lees (gelukkig) veel goede reactie's en het is voor mij reuze interessant om te lezen wat er leeft en waar
men behoefte aan heeft. Wij proberen altijd zoveel mogelijk naar de klant te luisteren en waar mogelijk hier
rekening mee te houden.
Voor wat betreft de 2 wieler wil ik toch enkele zaken verduidelijken;
De 2 wieler hebben wij ontwikkeld door de vraag naar een goede degelijke en veilige 2 wieler voor met name de kleine ponys.
Deze wordt door ons hier in onze werkplaats geheel naar wens van de klant gemaakt.
Om deze sulky goed te krijgen zijn wij best wel lange tijd bezig geweest, ook vanwege de onduidelijkheid over de spoorbreedte.
Nu blijkt korte tijd nadat wij deze hebben geïntroduceerd op P&K dat de dhr. Bakker van Poland Carriages onze 2 wieler al
imiteert. Het is een goed gevoel dat men dit al doet omdat dit bewijst dit wij waarschijnlijk iets goeds hebben ontwikkeld.
Alleen steekt het mij dat deze heer zaken anders voorspiegeld als dat ze zijn t.o.v. ons produkt.
De prijs waarmee hij adverteert is niet te vergelijken met onze wagen omdat zijn wagen niet zo uitgevoerd is als de onze.
Als je appelen met appelen gaat vergelijken dan blijkt het verschil maar zo'n 80 euro te zijn. Wij kennen de kwaliteit van de
Poland Carriages wagens en denken dat deze niet vergelijken is met de onze.
.....
Iedereen is vrij om te kopen waar hij wil maar zaken dienen wel juist en eerlijk voorgesteld te worden.
Dit moest mij even van het hart na het lezen van de vele interessante berichten hier.
Mochten jullie vragen hebben, stel ze altijd, we zullen ze zo eerlijk mogelijk proberen te beantwoorden, ook kunnen wij hiervan leren.
Wij willen dat een ieder op een goede, veilige en leuke manier van onze mooie sport kan genieten !!!
Laatst bijgewerkt door Gem op 19-03-12 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Informatie uit tweede hand verwijderd.

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 18:46

@van Schie, Dank u dat u heeft gereageerd in dit topic. Het maakt veel dingen duidelijk! Mag ik u een tip geven wat betreft de advertentie op marktplaats: als u op de advertentie klikt dan ziet u rechts onderin een blok met de titel "Tip Marktplaats.nl". :) Hier kunt u aangeven dat kopieergedrag niet wenselijk is voor een imitaitieproduct.
Wellicht neem ik nogeens contact met u op ivm een sulky!

HuLu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:42

Wat maakt het dan wel duidelijk volgens jou?
Ik persoonlijk vind het een behoorlijk genante reactie en vooral weinig professioneel.
Om zulke ongefundeerde kritiek over een concurrent op een forum als dit te zetten getuigt van weinig goede smaak. Vecht dat lekker onderling uit. Als er echt gekopieerd wordt zijn daar vast wettelijke stappen in te ondernemen, maar laten we eerlijk zijn al die modellen lijken toch op elkaar? Dat kan toch ook bijna niet anders? Ik vind het een kinderachtig verhaal en vooral niet hier thuishoren. Laten we de discussie over de wagens inhoudelijk houden en het met modder smijten maar voor prive bewaren.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:47

Nou HuLu, ik vind het een nette reactie, en kan er alleen maar in meegaan.
Als je ziet dat er meerdere service en leverproblemen zijn bij poland carriages.
En ook het liegen wbt gewicht van de wagen, eerlijkheid is erg belangrijk in de wagens.

HuLu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:40

Citaat:
Meneer Bakker is door zijn handelen in het verleden in Nederland al naar Polen uitgeweken, zegt dat al niet genoeg!
Wat weet de heer van Schie hier van?

Citaat:
Blijkbaar heeft het idee van goedkoop uit te zijn meer waarde voor sommigen dan correct handelen met een vertrouwd
nederlands bedrijf die netjes naar de klant en de belastingsdienst zijn verplichtigingen nakomt.
Een buitenlands bedrijf is gerechtigd op de Nederlandse markt te verkopen en kan net zo goed zijn verplichtingen nakomen

Jij en de dhr. van Schie houden er duidelijk heel andere fatsoensnormen op na dan ik!
Ik vind het tenenkrommend...
Bovenstaand twee quotes die ik als ongefundeerd en zwartmakerij beschou

Als de kwaliteit van je wagens goed is voor een goede prijs heb je zulke "kunstjes" niet nodig.....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:55

Dhr Immink (zoals de eigenaar van van Schie mensport heet) verkoopt kwalitatief zeer goede wagens voor een hele nette prijs. Daarnaast levert hij wat hij belooft onder de juiste gegevens. Daarbij levert hij goede service in NL en heeft zijn zaken netjes op orde.
De verhalen over dhr bakker zijn algemeen bekend in NL en in de menwagenwereld, zo ook zijn de manieren van aflevering en 'service' algemeen bekend.

Dhr Immink heeft het misschien niet geheel netjes uitgedrukt, hij vertelt echter wel de waarheid. En daar heeft ook hij recht op. Zeker als je ziet op welke manier zijn ontwerpen schaamteloos overgenomen worden incl de verkooptekst.

HuLu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:08

IK vind het geheel ongepast roddel en achterklap uit de paardenwereld (overigens zeer gebruikelijk in diezelfde paardenwereld, man wat kan men daar roddelen) als zijnde "de waarheid" te verkondigen zonder enige vorm van bewijs, kijk dat vind ik nu niet netjes...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:10

Imo zijn er voldoende bewijzen. Als je alleen al eens gaat kijken naar de gebruikerservaringen en klantenverhalen :)
De ene firma levert wagens af van het gewicht dat het beloofd. De ander levert zomaar wagens af die zo eens 40 kilo en meer zwaarder zijn en totaal andere afmetingen hebben als bestelt. Denk dat de feiten voorzich spreken :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:12

HuLu, er is meer dan genoeg bewijs wbt service ed van dhr. bakker.
En ook genoeg bewijs, dat er dus meer tevreden klanten zijn bij Cavalier.

Als het je niet bevalt, is er rechtsboven ook nog een rood knopje.
Ik vind dat er best meningen verteld mogen worden, hoe hard dat nou eenmaal is.
Als je je als bedrijf gewoon goede service verleent, kom je al een heel end, en zullen er geen verkeerde dingen over gezegd worden.

HuLu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:18

Lezen jullie eigenlijk wel?
Het gaat mij met name om de door mij citeerde quotes, ik heb juist in mijn reactie gemeld dat de discussie inhoudelijk moet blijven, dus uitspraken over service ed storen mij niet. Ik weet als geen ander hoe verschillend service kan worden ervaren en zie dat dus als zuiver subjectief...

Maar willens en wetens suggeren dat een ander bedrijf louche zou handelen zonder bewijs vind ik echt niet kunnen, daar heb ik het over! En zoals ik al zei, laat de heren wagenmakers dat lekker onderling uitvechten, dan heeft zo iemand ook een gelegenheid tot wederwoord, maar iemand op internet forum gaan zitten beschuldigen "als professional" vind ik echt heel storend.
Het lijkt wel of meneer van Schie niet met concurrentie om kan gaan, anders heeft hij zulke kunstgrepen toch niet nodig??

Citaat:
Als het je niet bevalt, is er rechtsboven ook nog een rood knopje.

voor jou informatie, ik heb allang melding gemaakt van deze reactie

Maar goed gaan jullie maar lekker verder met deze roddel en achterklap, ik maak mijn keuze voor een nieuwe wagen wel op basis van kwaliteit/prijs verhouding, vind ik zinvoller informatie

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:05

hulu, reageer jij hier voor jezelf of voor/namens iemand anders?

gezien je reaktie ook in een ander topic over wagens van poland...

het lijkt me toch prima dat iedereen zijn ervaringen deelt als daar naar gevraagd wordt?

HuLu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:34

ik dacht me hier op bokt te kunnen informeren nu wij op het punt staan een nieuwe wagen aan te schaffen, maar ik had niet gerekend op de manier waarop er hier 'gediscussieerd' wordt, denk ook niet dat ik daar aan kan wennen. Dus ws is bokt not the place to be. Ik heb zelf een bedrijfje (communicatieadvies) en zie te vaak wat ongefundeerde beweringen op het internet kunnen doen, en ja daar erger ik me aan. Als iedereen dan zijn mening mag ventileren, waarom zou ik dat dan niet mogen...
Maar een beetje tegengas wordt blijkbaar niet gewaardeerd, we moeten maar klakkeloos alle boude uitspraken hier voor waar aannemen. Ik ben voor inhoudelijke discussie, en erger me dood aan 'geroddel', dus die inhoudelijke argumenten zoek ik wel ergens anders.

Citaat:
gezien je reaktie ook in een ander topic over wagens van poland...

Op dat andere topic heb ik idd ook geprobeerd de discussie inhoudelijk te maken/houden, maar dat was gewoon een reclametopic, geen beginnen aan...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:10

oke, bedankt voor je uitleg.
gezien je reakties kreeg ik het gevoel dat je steeds poland aan het verdedigen was, vandaar mijn vraag, ook omdat je nu precies net nieuw bent op bokt...

maar dat heb ik dan waarschijnlijk verkeerd gezien of beoordeeld...

ik weet niet of hier echt zo verkeerd gereageerd wordt als jij meldt, ik zie tot nu toe dat mensen alleen ervaringen delen, en dat lijkt me vooral zinvol als je zoekt naar een nieuwe wagen...

succes met je zoektocht in ieder geval!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:46

Nouvel schreef:
oke, bedankt voor je uitleg.
gezien je reakties kreeg ik het gevoel dat je steeds poland aan het verdedigen was, vandaar mijn vraag, ook omdat je nu precies net nieuw bent op bokt...

maar dat heb ik dan waarschijnlijk verkeerd gezien of beoordeeld...

ik weet niet of hier echt zo verkeerd gereageerd wordt als jij meldt, ik zie tot nu toe dat mensen alleen ervaringen delen, en dat lijkt me vooral zinvol als je zoekt naar een nieuwe wagen...

succes met je zoektocht in ieder geval!

Hier hetzelfde gevoel.