[AR] welke tweewieler met goed overzicht over je paard heen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Floss_

welke tweewieler met goed overzicht over je paard heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 14:29

Hoi,

Ik rijd aangespannen met mijn tinker en marathonwagen, maar ik zoek iets handzamers/kleiners voor de ritten waarbij mijn groom niet mee kan, en ik dus alleen ben...
Nou zit ik te denken aan een sulky of tweewieler, maar daar zit je zo 'laag' achter, en ik zou toch graag over mijn paardje van 1.50 meter willen kijken om goed overzicht te hebben.
En toen liep ik vast qua zoekactie... bestaan er handzame tweewielers die ik met mijn bestaande marathontuig kan gebruiken en waarbij je een soort van 'hoog' zit?

Ik kan tot nu toe niets vinden, of ik zoek in een foute richting... bestaat zoiets wel?

Ibbel

Re: welke tweewieler met goed overzicht over je paard heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:05

Friese sjees voldoet in ieder geval aan die eis. Dus het bestaat wel :D
Of die ook in moderne (en dus min of meer betaalbare) vorm bestaan, dat is een andere vraag.
Van der Mee bouwt desgevraagd tweewielers op maat, dus ik zou zeggen, bel ze eens op.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:16

Hoge "moderne" tweewielers moet je zoeken in de tandemwagens. Wijkmans en Van der heuvel hebben ze wel gebouwd. Ze zijn wel zeldzaam. Volgens mij heeft http://www.unlimitedstables.com/ er een te koop staan.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:32

Hier foto's van onze van der Heuvel tandemwagen:
Afbeelding

Afbeelding

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:34

Ik rijd de laatste tijd met een geleende 2 wieler van Hans v/d Mee. Super ding, heb goed zicht en hij rijd geweldig.

Alleen moet je er wel even voor in de buidel tasten. Ze zijn er geloof ik vanaf 2000 euro.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 21:03

Bedankt voor de reacties!
Wat een groot geval zeg, op bovenstaande foto... dat is net zo handzaam als mijn marathonwagen... ik zoek toch echt iets compacters, maar ben bang dat ik met een 'gewone' sulky totaal geen uitzicht heb als ik achter 1.50 konthoogte zit...
Of vergis is me hierin? Heb je wel degelijk goed uitzicht en overzicht als je laag zit?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:42

We hebben ook nog een sulky van ECC gehad, die is ondertussen verkocht maar misschien wel wat je zoekt.
[EA-TK-AR] Mooie hoge tweewieler
Foto's staan nog wel in het topic, het is de ECC Sulky 100.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:59

Vanhuisuit had nog een tweewieler te koop, daar heeft haar kasteel van boven de 1.70m voor gestaan

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:35

Ben ik dan :+
Wij hadden een Van der Wal tweewieler. Ik heb geen foto's van mezelf op de tweewieler met peerd er voor, want we hadden hem vooral gekocht voor wat jij ook zou willen: iets handzaams waar je lekker zelf mee uit de voeten kan.
En dat ging prima met die tweewieler. Vond het heel fijn rijden.
Had er dus mijn reuzenmerrie Rizanta voor staan en inderdaad, ik keek tegen haar hoofd aan. Maar dat deed ik voor de marathonwagen ook, ze was gewoon 1.75 met flinke nek erop :+
Dit was de tweewieler.
Ik heb hem toen voor 850,- Euro gekocht en later voor 800,- Euro weer verkocht. Ik heb toen een marathonwagen gekocht omdat dat toch makkelijker was voor als de groom meekon (had eerst alleen de tweewieler).
Maar ik mis hem best wel! Zou er graag weer een bij willen hebben, je spant makkelijk in en ik heb toch het gevoel dichter op mijn paard te zitten met de tweewieler. Bij onze pony vond ik een tweewieler ook heel fijn.

Bij deze voor het idee een foto. Tweewieler lijkt zo achter paard misschien klein, maar dat was dus echt niet zo in het rijden. Hij was 1.40 breed, lijkt erg breed maar is dus wel fijn stabiel.
Van Clever hebben ze trouwens ook hele fijne tweewielers en ook van Excellent (beiden 1.25 breed, prijsklasse tussen de 12/1300 / 2500 Euro nieuw).
Afbeelding

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 10:50

Bedankt voor je bericht! Jeetje, wat een tweewieler is dat zeg, ik ga maar eens contact met hun opnemen of ze iets voor me kunnen betekenen... ik weet nu een beetje waar ik naar moet zoeken en wat ik kan verwachten... ben helemaal blij!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:39

Mooie praktische tweewieler de bovenstaande.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 00:14

Ik men mijn paint van 1.52m ook met een tweewieler. Die van excellent-site.nl. Die is mooi hoog en je hebt goed overzicht!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:06

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:06

Is dit niet wat?
Afbeelding

Deze is van Belker op Bokt en komt te koop.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:23

Cowgirl schreef:
Ik rijd de laatste tijd met een geleende 2 wieler van Hans v/d Mee. Super ding, heb goed zicht en hij rijd geweldig.

Alleen moet je er wel even voor in de buidel tasten. Ze zijn er geloof ik vanaf 2000 euro.

Helaas, ze beginnen bij 3000 euro.
Die van mij, hierboven was 3500,-- en ik ga hem verkopen.

Ikzelf vind de 4-wieler veel fijner mennen en ik kan niet aan de 2-wieler wennen.
Mocht je interesse hebben, ik heb dus bovenstaande tweewieler van Hans van der Mee, inclusief een ophangsijsteem voor achter op de trailer te koop. Nieuwprijs set was 4000,--.

Het zijn suoper tweewielers, optimaal geveerd, mooi meegewegende bomen, fijne zit, zeer degelijk.