[AR] Sulky Passage of Traverse (xl)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stelvio

Sulky Passage of Traverse (xl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 18:03

Van het voorjaar willen wij een wagen voor onze pony gaan aanschaffen, omdat de praktijk nog moet gaan uitwijzen of we er veel gebruik van gaan maken willen we niet direct een paar duizend euro investeren. In mijn zoektocht in het goedkopere segment kwam ik deze tegen:

De sulky Passage

Afbeelding

Of

De sulky Traverse (xl)

Afbeelding

Wie heeft ervaring met deze sulky's?

Zijn het fijne wagentjes?

xElienx

Re: Sulky Passage of Traverse (xl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:32

sulky's :?

op de eerste zie ik totaal geen vering. niet echt comfortabel voor zowel menner als pony. die zou bij mij dus sowieso al af vallen. 2de kan ik weinig over zeggen.

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:36

Ik zou inderdaad ook gaan voor een kar met vering en anders een "echte" sulky. Dit zijn gewone karren een sulky is op 2 wielen (is mij altijd verteld in ieder geval)

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:47

Ik denk dat je voor dezelfde prijs ook best een goede tweedehands wagen kunt kopen, MET vering en een degelijker frame dan deze wagens lijken te hebben.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 20:31

markies schreef:
Ik zou inderdaad ook gaan voor een kar met vering en anders een "echte" sulky. Dit zijn gewone karren een sulky is op 2 wielen (is mij altijd verteld in ieder geval)

De term sulky moet je niet letterlijk nemen, de leverancier gebruikt dit als merknaam voor zijn wagentjes...

Veersysteem zitbank: Geveerd met conventionele veer.
Veersysteem koets: Alles assen zijn uitgevoerd met luchtvering.

Maar goed, ik ben op zoek naar meningen gebaseerd op ervaring :D

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:37

ik zie geen luchtvering op de foto hoor

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:27

Ben bang dat je niemand gaat vinden met ervaring met deze wagentjes. :o

Je kunt idd een goed 2e hands wagentje vinden op voorbeeld marktplaats voor zelfde geld, en veel betere kwaliteit als vering e.d.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:50

Als je geen paar duizend wilt investeren (da's ook wel heul veul :+ ) maar wel bijv 1000,- / 1500,- kun je op marktplaats prima tweede of derde handse in eerste aanschaf duurdere goede wagens krijgen die nog jaren en jaren veilig menplezier geven. Natuurlijk zien ze er niet meer optimaal uit, dan heb ik het over de lak of de bekleding, maar dat kun je bijwerken of vervangen.

Ik vind deze wagens veel te licht uitgevoerd en de banden / draaikrans veel te iel. Er zit geen luchtvering onder, zijn gewoon de 'wokkel' veren noem ik het maar, kan zo niet op de naam komen. Dat dendert behoorlijk heftig hoor, zeker over gras of zandpaden.

Misschien als je altijd over asfalt rijdt en dus ook nooit een flinke stoeprand of zachte berm meeneemt dat het dan wel gaat maar ik vind persoonlijk dat je daar niet van uit moet gaan als je gaat mennen. De wagen is je levensverzekering net als je tuig, daar moet je wel in willen investeren. En dan geldt net als bij auto's, met een goede tweedehandse kun je uitstekend beginnen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 08:02

ik heb wel een 2 wieler gehad hier van en daar was ik erg tevreden over,als ik jou was zou ik deze karretjes eerst eens in het echt gaan bekijken dan kan je meer zeggen er over,of kijken voor een 2dehands wagen.ik weet niet hoe groot jou pony is want ik heb ook goed koop een recreatie marathon wagen gekocht.