sulky oxer voor groter paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
izi
Berichten: 117
Geregistreerd: 03-10-06

sulky oxer voor groter paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 17:46

ik wil van de zomer (met mn dan 3 jarige) gaan beginnen met beleren voor de kar (ben nu af en toe al met lange teugel werk bezig,en het aanleren van stemcommando's,ook af en toe is 5 minuutjes aan de longe).

ik wil voor het begin een licht wagentje nemen,en ook niet al te duur,want stel dat het toch niks is voor mn paard dan wil ik niet meteen zo'n grote investering doen.

ik dacht aan de sulky oxer,maar die is voor paarden tot 160,die van mij zit nu rond de 160 en zal nog groter worden,kan ik dan met deze sulky van start gaan,of wordt die uiteindelijk toch te klein?

wat zouden jullie me anders nog aan kunnen raden?
liefst wel een tweewielig wagentje,en een beetje een knappe prijs.

lfobijn
Berichten: 234
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: Leusden

Re: sulky oxer voor groter paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:05

Hoi
Ik heb van de winter zelf een sulky oxer gekocht voor mijn haflinger van 1.47 m en ik heb alles al op de hoogste en grootste stand staan. Dus mijn advies is: Niet nemen voor een paard groter dan 1.50m! Hij is wel erg licht van gewicht maar niet geschikt in de hoogte. ( je zit dan ook te laag op het bankje en kunt totaal niet meer over je paardje heen kijken.)

Om een leuk wagentje te vinden is wellicht toch gewoon een advertentie plaatsen op Marktplaats en ook op die site zelf heel goed blijven kijken. Er worden er niet zo heel veel aangeboden maar je hoeft er maar 1 goede te hebben toch???

Succes ermee.

Michelle_Don
Berichten: 179
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: `s-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:44

Ifobijn,

Ik ben erg benieuw of zo'n sulky erg hobbeld als je paard draaft of galoppeerd. Is dat een groot verschil met een 4 wiel wagen?

Groet Michelle

LuckyShot
Berichten: 280
Geregistreerd: 20-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:45

Michelle_Don schreef:
Ifobijn,

Ik ben erg benieuw of zo'n sulky erg hobbeld als je paard draaft of galoppeerd. Is dat een groot verschil met een 4 wiel wagen?

Groet Michelle


In draf valt het reuze mee, maar je moet natuurlijk niet in bospaadjes gaan rijden met veel hobbels. Dan hobbelt een marathon wagen ook.

@TS, ik heb niet zo heel veel verstand van sulkys merken. Maar er zijn ook dravers groter dan 1.60 die voor een sulky lopen. Maar ik neem aan dat jij vast niet zo'n sulky wilt?