[AR] wie is bekend/of heeft ervaring met de tuigen van sieltec

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

wie is bekend/of heeft ervaring met de tuigen van sieltec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 18:26

wie is bekend met deze tuigen en kan me hier meer over vertellen

www.sieltec.de

HTM

Re: wie is bekend/of heeft ervaring met de tuigen van sieltec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:31

Ik heb er 1.
In de kleur blauw.
Ziet er leuk uit, is best trek, maar niet handig bij een enkelspan, want bij mij gingen de lichtogen steeds stuk.
Voor een tweespan is het best wel een leuk tuig, maar voor een enkelspan zou ik het niet doen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 18:34

hoe konden deze dan stuk gaan is het materiaal niet sterk genoeg ofzo?
en die broek vind ik ook wast vaag,hoe is daar je mening over?
HTM schreef:
Ik heb er 1.
In de kleur blauw.
Ziet er leuk uit, is best trek, maar niet handig bij een enkelspan, want bij mij gingen de lichtogen steeds stuk.
Voor een tweespan is het best wel een leuk tuig, maar voor een enkelspan zou ik het niet doen.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:43

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:00

bij mij scheurde hhet touw los van het schuin, dat hebben we toen bij hem laten maken, maar ook daarna ging het weer stuk.
En hoe het met die broek zit weet ik niet, heb niet heel vaak met het tuig gereden omdat die zo snel stuk ging bij mij.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:02

Apart, wij hebben hier nog helemaal geen last van! Wij mennen er ook iedere week mee. We hebben hem hier en daar wel zelf ingekort met knoopjes omdat die anders te groot was, maar nu die passend is doet die het super!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:30

oke vind jij de broek dan niet wat vreemd,vergeleken met een leren broek,ook lijkt het me minder fijn voor het paard zo een broek.kun je me daar meer over vertellen?

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:40

Hoe bedoel je vreemd? Het zit gewoon precies het zelfde in elkaar als een gewoon leren tuig. De broek heeft ook gewoon de zelfde werking, maar schuurt niet (in dat topic hebben we er dus 5,5 uur over gedaan en géén schuurplekken). De broek zit zeg maar aan het schoftje vast. Bovenlangs dus een staartriem zeg maar en daar gaat de broek door heen. De broek maak je dan weer vast aan de burrys (er om heen).

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:14

de broek was in mijn ogen ook niet raar.
maar ik denk ook dat het erg afhankelijk van het doel wat je met het tuig wil doen of hhet geschikt is of niet.
langs de weg ging bij mijn prima, maar bij mn dressuurtrainingen, en marathons ging die stuk.
denk voornamelijk door het galopperen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:23

de broek is een enkel dun touw over de kont,de meeste broeken die ik ken hebben er 2 over de kont lopen,ook vind ik dat je daardoor achter bij de kont het gewoon wat (laag hangt).ook op de foto's van jullie rit de broek hangt laag en kan me niet voor stellen dat deze prettig is(daarom vroeg ik mensen met ervaring),ik galopeer ook in de koets en ga niet alleen op vlak terrein

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:29

Klopt op de rit hing die laag maar daar staat de pony ook te ver weg van de wagen. Dat is inmiddels allemaal versteld. Het handige aan dit tuig is dat je het zelf kan verstellen. Als de broek wat te laag hangt kan je die hoger hangen dmv het uiteinde meer er doorheen schuiven (beetje moeilijk uit te leggen).
Wij rijden er voornamelijk recreatief mee, ik weet niet hoe het tuig zich houdt bij marathons etc.