[AR] Sieltec nieuwe prijzen, alleen in Duits

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Sieltec nieuwe prijzen, alleen in Duits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 14:49

Ik zit eraan te denken om een sieltec tuig te bestellen voor mijn paard.

Nou kijk ik net op de website, hebben ze de prijzen aangepast. En nu staat het er alleen nog maar in het duits. Nou kan ik echt geen woord duits en snap ik niet wat maatje cob/full is. En weet ik dus ook niet aan welke prijs ik moet denken.

http://www.sieltec.de/bestellen-order-commander-bestel/

Iemand die er wel wat uit kan maken?

En mensen die ervaring hebben met Sieltec (ERVARING!! niet mening zonder het tuig ooit gezien te hebben) en wat vonden jullie ervan?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:06

Ik heb het eens in mijn handen gehad op P&K en vond het nou niet echt wat.

Ik was bang dat de touwen verstrikt zouden raken in de wintervacht van mijn fjord.
Ook heb ik mijn twijfels over de drukverdeling van het borst en schofttuig.

Wellicht is het voor een lichte wagen(sulky) wel okay maar voor het echt zware werk??

Persoonliojk zou ik dan gaan voor een kwalitatief (2ehands) leren tuig of kunstof.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:07

Cowgirl schreef:
Ik heb het eens in mijn handen gehad op P&K en vond het nou niet echt wat.

Ik was bang dat de touwen verstrikt zouden raken in de wintervacht van mijn fjord.
Ook heb ik mijn twijfels over de drukverdeling van het borst en schofttuig.

Wellicht is het voor een lichte wagen(sulky) wel okay maar voor het echt zware werk??

Persoonliojk zou ik dan gaan voor een kwalitatief (2ehands) leren tuig of kunstof.

Eens :j

Mastrootje

Re: Sieltec nieuwe prijzen, alleen in Duits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 17:17

Is het touw door verwegen aan de binnenkant, het deel wat dus echt tegen je pony aan zit?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:32

Mijn vriendin heeft er een, er is er meer tevreden van als van haar ideal zware marathon en webtech. En ze rijd niet bepaald met een sulky.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:50

ik had zelf ook eens gekeken en mijn duitse vriendin laten vertalen, de eerste enkel span optie is met alles (hoofdstel, tuig broek etc) de andere is met minder :P heb ik zelf niet zo ver naar gekeken om het helemaal te laten vertalen.

Wel heb ik begrepen van de site dat als je wi lje wel een andere versie kan krijgen, bijv je hebt een kleine pony maar je wilt het "klein pferd"model dan kan je dit aangeven kost wel iets meer weet niet hoeveel... zou eigenlijk eens moeten bellen of je dan de prijs ponytuig betaald of prijs paardtuig (gezien er toch wel groot verschil op zit zou ik eerder zeggen iets ertussen). Het verschil is dat bij ponytuig er 1 band over de borst gaat en bij klein paard 2 (wel maar 1 strengtouw) en bij die trekpaarden (met 2 strengtouwen). ook an je het hoofdstel aanpassen (met zonder oogkleppen etc). je kan extra leidsels bestellen aparte staartriem etc. enfin zou eigenlijk iemand moeten hebben die halve site vertald haha.

Ik heb wel begrepen dat ze engels sprekn als je ze belt dus miss even bellen?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:55

Ook ik heb het tuig afgelopen jaar op Paard & Koets in de handen gehad, ik zou er ook nooit zelf voor kiezen. Niet alleen omdat ik het spuuglelijk vind, maar daarnaast vind ik het gekozen materiaal aardig ruw en lijkt het mij snel te schuren. Helemaal voor mijn shetmerrie met óvergevoelig huidje (die moet vaak overal bontjes, (gel)onderleggers e.d. omdat ze anders helemaal onder de wondjes/drukplekken zit, ondanks dat het tuig echt goed past en heerlijk zacht is, van goede kwaliteit).

Heb de site wel vaker bekeken, maar moet zeggen, nu ik de 'nieuwe versie' zie, vind ik het er zeker niet beter op geworden. Een stuk onoverzichtelijker, en inderdaad, van de prijslijst wordt je ook niet veel wijzer, zo verschrikkelijk uitgebreid en het overzicht mist, en dat terwijl ik toch een aardig woordje duits kan lezen.
En volgens mij.... zijn de prijzen ook (gigantisch) omhoog gegooid.... dat melden ze zelf ook, maar volgens mij is het écht een grote stijging.
Eerder was het echt een relatief goedkoop tuig. Weet de exacte prijzen niet meer, maar een Ideal tuig kon je voor die prijs niet krijgen volgens mij.

Het vrij lichte gewicht en relatief onderhoudsvrij zie ik dan wel als een voordeel.
Ik heb overigens ook eens goed gekeken naar dat bitloze hoofdstel en dat systeem; het gleed totaal niet lekker door, ik had grote twijfels over dat kruissysteem en de duidelijkheid waarmee je de hulpen kon geven.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:41

Cobmaat is kleinpferd, full is Grosspferd.Ik vind zelf de prijslijst eigenlijk wel heel duidelijk.
230-260 euro is het dan.
Ik heb het tuig al vaker bekeken, maar houd het toch op mijn gewone Ideal Luxe Marathontuig.

Anna1966

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:58

Mijn man heeft dit ook en hij doet er zwaar werk mee. B.v. een boom door de rijbak slepen, om het mooi glad te maken. Het schuurt helemaal niet en de drukverdeling is ook goed. We hebben al met meerdere mensen erover gepraat, die dat spul hadden en niemand zij er iets slechts over. Ja toch wel: waarover men zich enig is, dat het er niet mooi uitziet. Maar het is oerpraktisch, heel licht en ik heb er nu een klein zakje voor genaaid om er alles zo in te stoppen. Je kunt het ook heel goed verstellen.

groetjes,
Rena uit Duitsland

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:51

Millanka: als je het koopt en 'm hebt kom ik graag een keer kijken! (Ik zit ook in Santpoort.)
Ik heb dit tuig ook wel eens gezien op een beurs en het sprak me best wel aan. Dus misschien als mijn huidige tuig aan vervanging toe is..

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 11:43

Ik ga hem denk ik aan het einde van de zomervakantie bestellen :) zal het aan je doorgeven als ik hem binnen heb. Uiteraard mag je langs komen.