Dat vindt hij maar raar, ook omdat hij, in tegenstelling tot wanneer ik rijd, mij niet kan voelen. Wel horen, hij reageert erg goed op mijn stemhulpen. Nou maak ik mij een beetje zorgen om straks met oogklepjes aan de slag te gaan. Ik wil hem hier goed aan laten wennen voordat hij voor een band/sleepje gaat maar vrees het ergste
Hij kan behoorlijk van streek raken als hij niet kan zien wat er gebeurt, helemaal als hij wel iets kan horen. Aan de andere kant vind ik het niet verantwoord om met een paard dat zo op alles wat hij ziet reageert zonder oogkleppen op pad te gaan. Als ik niet uitkijk zou hij af en toe zo tegen een boom oid knallen als ik niet ingrijp omdat hij naar iets loopt te kijken
Uiteraard zal ik hem eerst aan het gesloten hoofdstel laten wennen dmv wandelen, en dan erachter met iemand anders naast zijn hoofd. Ik doe alles heel rustig aan. Eigenlijk maak ik me gewoon zorgen hoe hij zal reageren. Wie kan me gerust stellen?
Maar ik ben niet zo'n fan van oogkleppen. Als het niet hoeft heb ik het liever niet.
) schrok zodra ik of de groom weer in beeld verscheen.
Eigenlijk vind ik dat een esthetisch bezwaar tegen de kleppen: een giga voorpluk die zo debiel aan alle kanten langs de windriempjes geprunnikt is. Maar het is voor het goede doel
en idd je kunt altijd halve of hele uitproberen.
) doordrukken hoor. Als ik met die oogkleppen had gewacht tot Alwyn ging lopen stonden we nu nog ergens in de wei suf naar beneden te staren (want dat deed hij met oogkleppen op, hoofd naar beneden en erg weifelend voorwaarts gaan