Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

merrieveulen schreef:nou, het door het parcours slaan van onverantwoordelijke eigenaren zou heel goed een argument kunnen zijn... nu zullen de meeste menners hun dieren wel goed inschatten, maar een hoop mensen gaan ver, heel ver... en niet alleen thuis maar ook op wedstrijden. wil niet zeggen dat dat ook werkt, en dat ze het wél halen als ze maar genoeg tekeer gaan, maar er zijn ongetwijfeld mensen die het wel proberen op die manier, da's immers in alle takken van sport... paard heeft de capaciteit niet maar wordt wél onder druk gezet omdat de eigenaar het zo nodig wil.
bovendien is de KNHS dol op sporttypische dieren, da's ook zoiets typisch... kan ook een reden zijn natuurlijk.
ze kunnen het beter splitsen, één rubriek voor alles onder 1,30 en één rubriek voor alles daarboven.

Ik rij zelf al jaren met shetten. Toch ben ik van mening dat een aantal shetlandmenners hun eigen glazen in gooien, door te verschijnen met veel te kleine pony's en veel te groot materiaal. Of 3 man op zo'n klein karretje gestouwd, dat de benen aan alle kanten er uit steken. Ik heb het hele jaar het ene na het andere smsje ontvangen. De minimum maat wordt dit of dat... Ik ben erg blij dat beide aart-en nog kunnen starten en vindt het jammer dat grote shetten van 1.05 worden uitgesloten. Erg veel kleiner moeten ze naar mijn mening ook niet zijn.