Het liefste wil ik een kunststof tuig.
Ik ga enkelspan beginnen, maar wil ook uit kunnen breiden naar dubbelspan.
Alleen aan welke van deze 2 doe ik een goede koop?
Ideal EuroTech combinatie tuig
Deze onderhouds vrije kunstof tuigen zijn gemaakt van een sterk en soepel materiaal, die extreem licht zijn en makkelijk te combineren van 1 span naar 2 span, 4 span en tandem.
* Het speciale kunstof materiaal is zo goed als onbreekbaar en erg soepel.
* Bestand tegen zware belasting.
* Buitengewoon licht van gewicht: 12 kg per kompleet tuig.
* Geschikt voor recreatie en wedstrijd sport.
* Het gehele tuig is zowel links als rechts, voor enkel of tweespan te gebruiken.
* Het bestaat volledig uit kunstof, dus geen leeronderhoud.
* 1 span tuigen worden kompleet geleverd met broek, antislip leidsels, doorlopende borst, schoftje, hoofdstel, rugriem, en d ringen voor de strengen.
* Het 2 span tuig wordt geleverd zonder broek, wel met strengendragers, schoftjes, borsten, rugriemen, conwaygespen, leidsels, springriemen, hoofdstellen, en disselriemen.
* Tuigen worden geleverd in de maten shetland, pony, cob & full.
* Kleur: Zwart en Zwart/London
Ideal WebTech combinatie tuigen
Het kwaliteitstuig voor een aantrekkelijke prijs...
Dit IDEAL WebTech combinatie tuig heeft de bekende kwaliteiten en een perfecte pasvorm. Het weegt bovendien zeer licht en is toch verbazend sterk. Het gehele tuig is bovendien afwasbaar waardoor onderhoud zich echter tot een minimum beperkt. Deze tuigen worden geleverd zonder hoofdstellen en leidsels. Wij hebben hiervoor gekozen omdat het comfort bij het hoofd van het paard enorm belangrijk is en adviseren u dan ook een lederen hoofdstel in dezelfde kleuren en gespen te gebruiken. Bij tweespantuigen zitten standaard geen broeken.