Mijn paard loopt nu netjes voor me uit, stap en draf zijn geen probleem, links en rechts ook niet, maar halthouden is niet z'n hobby (of geen geduld, of eerst scheef achterwaarts wegdraaien

Het gaat wel steeds beter. De eerste keer snapte hij niet dat hij voor me uit moest lopen. Wegdraaien, enz. Allemaal de kenmerkende dingen die een paard doet die nog niet begrijpt wat er gevraagd wordt. Dan gaat het de tweede keer al beter, maar je paard is nog dronken. Nu is hij aardig nuchter: loopt netjes naar de weg, stukje over de weg, door de bak, enz. En de links-rechtsafwijkingen worden steeds kleiner. Hij is bijna toe aan het autobandje. Nog wel eerst even de strengen tegen de benen en tussen de benen om hem hieraan te laten wennen. Dat wordt dus de volgende stap. En dan het autobandje.
Ik heb ook nog geen bandje en ik moet even zien waar ik dat op stal ga doen. Want ik denk niet dat ze blij zijn als ik de tapijtsnippers van de toplaag af ga schrapen. Dus ik denk dat het bandje van en naar de weg gesleept gaat worden.
En daarna? ik weet nog niet wat ik ga doen. De wagen, of het zadel. Hij is nog jong zat, dus beiden duurt denk ik nog even.
Maar ik wil hem wel gewoon rustigaan aan het bandje laten wennen.
Maar primair wil ik gaan rijden, dat doe ik ook met m'n merrie. Maar ze loopt dus 1 tot 2 keer per jaar voor de wagen (of voor de skies

Oke, wie is nog meer bezig met beleren?