Ervaring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 16:38


Verity

Berichten: 420
Geregistreerd: 06-06-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:09

Over de sulky kan ik je niks vertellen maar wel wat over het tuig. Ik heb zelf dat tuig met een ander hoofdstel. Met de touwstrengen heb ik geen problemen, zijn makkelijk te verstellen en kun je zo aan de zweng vastmaken. Het nadeel van dit tuig vind ik dat het niet zo luxe is. Wil je je paardje beleren is het een prettig tuig, maar wil je verder zou ik liever wat meer geld neerleggen en een luxer tuig kopen. Of op marktplaats kijken naar wat er voor het zelfde geld aangeboden wordt. Tegenwoordig wordt er een stuk minder gevraagd voor een netter tuig. Uiteraard wel goed kijken of het wat is.

Groeten

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 17:24

Het is idd voor beleren en gewoon verder recreatief mee te rijden, dus bosritje, gewoon op het gras enzo. Is het daar wel geschikt voor? en heb je het ook via die site besteld?

Verity

Berichten: 420
Geregistreerd: 06-06-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:54

Recreatief vind ik het een prima tuig. En zeker voor het beleren. Ik heb het tuig niet besteld maar in bruikleen van mijn stalbaas.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 18:17

Oke, Dankjewel :D

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:31

Tuig zou ik niet nemen, ziet er mijn insziens niet fijn uit met die touwstrengen, en heel stevig zal het ook niet zijn. Kijk dan naar een 2ehands goed tuig, of spaar even door (www.demenner.nl heeft leuke tuigjes, ik heb die van pfiff, kost 190 en is een erg fijn tuig waar je goed mee uit de voeten kunt, en in veel maten, ik heb voor mn mini's de kleinste maat).

De sulky heb ik ook (gaat de verkoop in binnenkort), hij is goed qua prijs/kwaliteit, maar als je wat meer hebt te besteden: HCA :)
Hij is best stevig, scheur er vrij wat km's mee rond, en is mooi in evenwicht te zetten.
Ik heb er een met rem, maar de rem zit momenteel niet aangesloten, merk ook niet dat ik 'm mis ofzo, je remt aardig op de broek, en gewoon niet te stijle heuvels nemen (tis hier vrij heuvelig, maar dat is goed te doen zonder rem) en verder maakt dat op een sulky echt niet heel veel verschil.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 18:31

Niemand verder die ervaring heeft met het tuig ?

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:33

ik heb het tuig en de sulky gehad voor onze shet hengst(daar begon het mennen mee).ik ben zeer tevreden met het tuig en sulky.ik reed er recreatief mee en ongeveer 1x per week.sulky is voor dat geld zeker goed ben er op ongelijk terrein mee geweest en ook door het bos waar je nog al eens over boomwortels vliegt.nooit problemen onder vonden,niet met het tuig en niet met de sulky.om mee te beginnen is dit zeker prima te doen.heb er in ieder geval veel plezier aan beleefd,waardoor ik nu nog steeds men maar nu met grotere pony's en heb nu dus ook een andere tuig.maar ik kan je er niks slechts van vertellen.(heb het trouwends via die site besteld)