Ziggo teveel afgeschreven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

Ziggo teveel afgeschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 10:33

Kijk ik net op de rekening, heeft Ziggo zomaar bijna 100 euro afgeschreven Gaaaap

Ik bellen, krijg je het volgende:

"door een fout in het factureringssysteem kan het zijn dat er teveel is afgeschreven van uw rekening, we doen ons best om dit zo snel mogelijk terug te storten"

Zijn wij de enigste die hier last van hebben?

Schijnbaar betalen we ook nog steeds voor kabel TV terwijl we digitenne hebben....

*zucht*

Hermelijn

Re: Ziggo teveel afgeschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:43

Ik heb er nu geen last van gehad, maar wij hadden laatst een actie dat je de digitenne-decoder gratis kreeg, ipv dat je 80 euro moest betalen. Nou, allemaal goed en leuk, tot er dus... je raadt het al, wél 80 euro werd afgeschreven. Gebeld, zou foutje zijn, komt zo snel mogelijk op uw rekening. Alleen 'zo snel mogelijk' bij Ziggo is dus schijnbaar pas na 2 maanden...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:58

Storneren en het bedrag overmaken dat je ze verschuldigd bent Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:09

Na verhuizing al sinds vorig jaar september bezig het contract te beëindigen Hamer . Is ons in Mei dit jaar eindelijk gelukt maar we hebben dus nog ruim €400,- van ze tegoed aan onterecht geïncasseerde gelden. Dit erkennen ze telkens maar iets terug storten, ho maar.

Ik ben inmiddels €80,- aan telefoonkosten kwijt (toen het nog een betaalnummer was) en krijg elke keer doodleuk te horen dat ze het door gaat geven aan de financiële administratie en dat zij gaan uitbetalen. Duurt gemiddeld 3 weken tussen restitutieverzoek en uitbetaling maar ik ben inmiddels alweer 4 maanden verder.

Ik zou het bedrag dus onmiddelijk laten storneren door de bank en afwachten tot zij met de eerste aanmaning komen. Zelf vooral niets overboeken want als je pech hebt gaan ze glashard ontkennen ooit iets ontvangen te hebben. Dat hebben ze ons ook geflikt met de modem die we terug moesten sturen. Gaven pas toe toen ik een kopie verzendbewijs met trace code toestuurde.

Alleen betalen met hun acceptgiro's of incasso's want de administratie daar werkt voor geen meter. Wij gaven een verhuisbericht door en zij sturen de rekeningen, vervolgens aanmaningen en uiteindelijk een incassobureau naar het oude adres. Makkelijk betalen als ze de hele zooi naar de andere kant van het land sturen.

Dus lekker storneren en het ze zelf even uit laten zoeken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:12

Dat zij de -financiele- administratie niet op orde hebben is niet jouw probleem hoor TS!

Een aantal maanden geleden heb ik ook een opzegging gestuurd (ivm verhuizen) en dat is zomaar in 1x goed gegaan. Had de brief in elk geval bewaard, want had eigenlijk wel verwacht dat ze gewoon door zouden gaan met incasseren.

Maar goed, heb na mijn verhuizing wel weer 'kastje-en-muur' gemiep met de Aegon, dus is het de ene niet, dan is het de ander wel Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:18

Quellian schreef:
Een aantal maanden geleden heb ik ook een opzegging gestuurd (ivm verhuizen) en dat is zomaar in 1x goed gegaan. Had de brief in elk geval bewaard, want had eigenlijk wel verwacht dat ze gewoon door zouden gaan met incasseren.

Mazzelaar, bij ons gingen er drie aangetekende (dus verschrikkelijk dure) brieven aan vooraf.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:19

Is dit een nieuw truukje van het investeringsfonds dat Ziggo heeft opgekocht?

Storneren en anders wettelijke rente eisen over de periode dat je het geld kwijt was. Zij hebben de zaken niet op orde doordat dat buitenlandse investeringsfonds al het geld eruit zuigt. Boycotten dat Ziggo (wij hebben de kabel al opgezegd)..

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:27

Ik wil het dolgraag boycotten, maar hier heb ik geen andere kabelmaatschappij Haha! En schotel is geen optie, mag niet van de woningbouwvereniging...

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:58

Digitenne?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:02

Dat zou inderdaad ook nog kunnen, alleen een vriendin van me heeft dat en die heeft ontzettend veel problemen met de ontvangst. Als er ook maar íets in de weg staat, stoort hij al, en als er een auto of brommer door de straat rijdt ook. En zij schijnt niet de enige met dat probleem te zijn, of zo heb ik gehoord...

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:05

nog geen last van gehad. Wel van genoeg andere dingen sinds casema Ziggo is geworden. Internet heeft er veel te vaak al uitgelegen en is zoveel trager geworden.
Is een goede om eens in te gaten te houden of ziggo binnenkort niet te veel af schrijft van onze rekening

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:11

Nog een met ellende.
Er blijkt hier geen TV kabel te liggen. Kwam ik achter na onderzoek technische dienst.
Heb dus daarom de boel opgezegt, zou nl na verhuizing via hun tv/internet/telefoon afnemen.
@Home/Ziggo heeft van hun uit mij opgezegt ivm niet afnemen signaal. Duh, gaat ook moeilijk zonder kabel aansluiting.
Inmiddels wel 3 maanden geleden geld terug gestort, maar schrijven nog steeds koppig elke maand af.
Ga denk nu dus maar eens de automatische incasso stopzetten. Ben het elke maand terug halen beetje zat.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:37

Ik heb laatst een klacht gestuurd omdat ze in 10 dagen tijd 2 x een factuur van mijn rekening hebben afgeschreven (geloof juli en augustus). Dat was trouwens ook 100 euro bij elkaar...

Ze hadden met de overname al een keer 2 x in 1 maand gefactureerd, dat zou eenmalig wezen maar daarna gebeurde het dus weer een keer.

Ik een klacht mailen, krijg ik doodleuk een antwoord dat dat niet zo was want 'het systeem' gaf aan dat de inhoudingen op de 24ste uitvoerde.
Het leuke ervan is dat het een 'no reply' mail was en ik dus gewoon geen reactie terug kon sturen dat het toch echt de 15de en de 25ste was ingehouden Boos!

Echt een waardeloze club, ik had nooit problemen met multikabel maar hun maken er echt een zooitje van...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 22:07

hmmppf 'gelukkig' zijn we dus niet de enige!

Inmiddels hebben we voor de TV al digitenne van KPN, en ik denk dat ik voor internet ook maar naar KPN ga...

Bedrag is inmiddels gestorneerd.. Bende daar!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 06:55

Dat is nou direct een van de redenen waarom ik niet aan automatische incasso's doe. Bij geen enkele firma.

Vroeger bij atHome was de administratie trouwens al een drama ( we zijn nog eens een tijd onterecht afgesloten geweest toen, maar wel eerst moeten betalen voordat je dan weer aangesloten kunt worden!!!) en mijn ervaring nu met Ziggo is dat het niet beter is geworden.

Veel succes dus.
Mijn tip is hierboven ook al genoemd, storneren en het bedrag overmaken dat ze wel van je zouden moeten krijgen (maar dat pas overboeken als je eerdere overschrijving teruggeboekt is).

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 08:03

Wij hebben hier vooral ellende met Ziggo door internet wat er om de haverklap uit vliegt.
Ook een opzegging aangevraagd.
We hadden erover gemaild, kregen we terug: "je moet de modem resetten".
Ach ga toch heen, flutbedrijf Clown

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:19

modem resetten maakt geen *** uit. internet is sinds t ziggo heet gewoon waardeloos geworden. Vroeger bij casema deed t t perfect, maar sinds t overgenomen is en ziggo heet heb k er geen goed woord meer voor over. Helaas wil mn pa t niet geloven en zn internet bij ziggo vandaan blijven halen ;(

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 07:43

wij gaan lekker naar KPN nu Lachen

Het geld wat Ziggo teveel heeft afgeschreven hebben we inmiddels gestorneerd...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:08

Met casema lag bij ons het internet er regelmatig uit, maar dan lag het altijd wel aan de modem/router (dat ding vertikt het om voor meer dan 2 computers ip-adressen te maken, en dat is niet handig als je met 4 man probeert te internetten). Sinds ziggo is het internet vaak of helemaal weg, of ontiegelijk traag.. ik dacht dat het aan mijn computer of de router lag, maar resetten heeft geen nut

Overigens is de tv al jaren vreemd, op een dag gaf veronica ineens ruis, en na een zender-omgooi actie vanuit hun kant heeft nu mtv er last van.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:55

Oh jee..... Ik heb tot op heden geen enkel probleem gehad, niet met rekeningen en ook niet met de verbinding, maar ik heb nu iets heel gewaagds gedaan: ik heb m'n abonnement gewijzigd, als dat maar goed gaat Nagelbijten / Gniffelen
Heb de bevestigingsbrief al binnen en alles wat daar in staat klopt, maar ik moet het installatiepakket nog ontvangen en aansluiten. Duimen jullie voor me? Clown

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:01

Installatiepakket in huis en alles werkt! Nou kan het alleen nog mis gaan met de rekeningen... Ik heb toch goede hoop, tot nu alles gesmeerd.