MacBook: draadloos internet werkt niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

MacBook: draadloos internet werkt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 16:58

Sinds vorige week heb ik een Apple MacBook, maar helaas doet mijn draadloze internet het meer niet dan wel. Ik heb al alles geprobeerd: AirPorts afzetten en dan weer opstarten, laptop zelf herstarten, gewoon een tijd wachten voor ik Firefox gebruik, dichtbij het station gaan zitten (momenteel staat hij nààst het station en nog werkt het niet) ... Het verwarrende is dat hij wel altijd gewoon aangeeft dat ik verbinding heb Verward (zoals hier: http://i35.tinypic.com/2yxn3b9.png , zo is het icoontje dus altijd, met alle blokjes zwart) En telkens wanneer ik dat icoontje aanklik, zegt hij "AirPort: scanning..." en even later "AirPort: on". Maar dat doet ie gewoon telkens opnieuw wanneer ik het aanklik.
Mijn broer heeft ook een MacBook en bij hem werkt internet gewoon zonder problemen. Ik heb al met verschillende functies en preferences zitten prutsen, de helpdesksites van zowel Apple als die van de zender zijn ook van weinig hulp. Eerst dacht ik dat het er misschien aan lag dat mijn broer en ik allebei van dezelfde zender gebruik maakten. Maar dat is het niet, want ik heb al verschillende keren (als het dan wél eens werkte) internet op beide laptops ter zelfder tijd gebruikt.

Zijn er nog mensen die dit probleem hebben gehad? Ik denk dat het niet aan mijn Mac zelf ligt, maar ik begin het nu echt wel grondig beu te worden
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 18-09-08 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: MacBook: draadloos internet werkt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:59

Al geprobeerd op andere plekken in huis? Vlakbij de router al geprobeerd bijvoorbeeld? Misschien is de signaalsterkte daar beter en heb je daar beter internet?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 17:01

Dat heb ik ook al allemaal geprobeerd: in mijn slaapkamer, keuken, badkamer, woonkamer en bureau. Maar helaas...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:03

Ik heb hetzelfde gehad, bij mij lag het aan de airport, die gaf ook aan bereik te hebben maar daar bleef het bij. Die heb ik omgeruild en verder nergens last van gehad.

Maar reageert jouw mac ook niet als je in de buurt v.d. airport van je broer komt?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:03

Helpdesk van je provider bellen, heeft iets met een getal te maken. Was bij mij ook. Zeg dat je met mac werkt

Je moet iets veranderen bij je modem ofzo was het

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 17:05

bromfiets schreef:
Ik heb hetzelfde gehad, bij mij lag het aan de airport, die gaf ook aan bereik te hebben maar daar bleef het bij. Die heb ik omgeruild en verder nergens last van gehad.

Maar reageert jouw mac ook niet als je in de buurt v.d. airport van je broer komt?

Nee. Ik heb ze nu allebei naast elkaar staan, vlakbij de zender. Die van mijn broer doet het gewoon, de mijne niet Scheve mond

katiavl: oké, bedankt. Dus de helpdesk van je internetprovider, niet de helpdesk van mijn wireless apparaat zelf? Dan ga ik morgen eens bellen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 19:27

Daarnet een halfuur met de helpdesk van Apple aan de telefoon gehangen, maar 30 minuten proberen waren vruchteloos. Net toen ik op het moment stond om mijn provider te bellen, werkte internet uiteraard wel Rolleyes . Ben benieuwd voor hoelang, als hij weer niet werkt, bel ik Telenet.