Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janine1990 schreef:Ik denk dat het sowieso beter was geweest haar van het begin af aan te hebben verteld dat haar vader haar niet wilde kennen.
En dat je vriend niet haar echte vader is.
Op die manier is het voor haar geen grote schok.
Je dochter is nu 8, toch?
Het is sowieso goed te vertellen dat je vriend niet haar vader is, en daarbij ook uit te leggen wat er is gebeurd met haar echte vader. Ik denk dat je ook moet vertellen wat er is gebeurd. En op een leuke kinderlijke manier. Maar wel serieus.
Maar het is natuurlijk wel zo leuk voor je dochter als ze je vriend 'papa' blijft noemen.
Het is echt heel moeilijk.
Maar ik denk dat je de beslissing aan je dochter over moet laten, of ze haar vader wil leren kennen. Al is dat heel moeilijk als je nog maar 8 bent.
eertjuh22 schreef:dat papa papa niet is zeg maar.
jolentinus schreef:oei... erg lastige situatie..
probeer zoveel mogelijk met je huidige partner te praten.. hij is niet voor niks je partner en is er live bij.
je dochter denkt dus dat haar vader haar vader is.. heeft ze er ooit aan getwijfeld? zo niet, dan komt het natuurlijk als donderslag bij heldere hemel.. dus wees voorzichtig.
ik zou hem wel contact laten maken met je dochter. hij is tenslotte de biologische vader.. maar ik denk dat het heel zwaar gaat worden voor iedereen.
misschien doet hij een maand zijn best en laat hij haar dan weer stikken.
wie weet vind zij het geweldig en willen ze een omgangs regelling.
wat nou als ze boos wordt dat je het altijd hebt verzwegen..
oftewell.. heel lastig..
zelf nog nooit in zo'n situatie gezeten.. dus kan er helaas geen ervarigen over delen
eertjuh22 schreef:maar wie zegt dat mijn ex daadwerkelijk zijn mond houdt als hij gaby ziet?
eertjuh22 schreef:Janine1990 schreef:Ik denk dat het sowieso beter was geweest haar van het begin af aan te hebben verteld dat haar vader haar niet wilde kennen.
En dat je vriend niet haar echte vader is.
Op die manier is het voor haar geen grote schok.
Je dochter is nu 8, toch?
Het is sowieso goed te vertellen dat je vriend niet haar vader is, en daarbij ook uit te leggen wat er is gebeurd met haar echte vader. Ik denk dat je ook moet vertellen wat er is gebeurd. En op een leuke kinderlijke manier. Maar wel serieus.
Maar het is natuurlijk wel zo leuk voor je dochter als ze je vriend 'papa' blijft noemen.
Het is echt heel moeilijk.
Maar ik denk dat je de beslissing aan je dochter over moet laten, of ze haar vader wil leren kennen. Al is dat heel moeilijk als je nog maar 8 bent.
ja idd, maar had eigenlijk nooit verwacht dat mijn ex ooit nog contact zou zoeken. vandaar dat we toen mijn vriend als 'papa' hebben door laten gaan.
ik denk ook dat het moeilijk is voor mijn dochter om nu al te snappen dat papa papa niet is zeg maar. ze is daar nog zo jong voor om daar al mee 'opgezadelt' te worden
Blue_Eyes schreef:Janine: dat ben ik niet met je eens. Het kind is 8!! Weet je wat dat doet met een kind, om hem/haar van kleins af aan in te prenten dat papa hem/haar niet wil kennen?
Uiteindelijk zou ik er waarschijnlijk voor kiezen om het contact er te laten zijn. Omdat je later toch eens zult moeten vertellen dat je vriend niet haar vader is, dan beter nu, nu ze nog onbevangen kan reageren.
Sterkte en wijsheid, wens ik je!
Chubby schreef:Misschien kun je haar biologische papa voorstellen als een oom? Tot ze wat ouder is...
Suzanne F. schreef:Chubby schreef:Misschien kun je haar biologische papa voorstellen als een oom? Tot ze wat ouder is...
Nou liegen lijkt me denk ik helemaal niet verstandig.
Jeetje wat moeilijk zeg. Misschien toch maar gewoon eerlijk zijn en dan zeggen dat ze 2 papa's heeft ofzo??