wie speelt er ook gitaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

wie speelt er ook gitaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 12:25

ik heb al een paar jaar een gitaar maar kon echt geen enkel accoord spelen. nu heb ik dus een boek gekocht om het toch te gaan leren. en ik heb op internet de accoorden die er zijn op gezocht en nu ga ik dus heel veel oefenen met spelen. het lijkt me machtig om ooit in een band te gaan spelen. wie speelt er nog meer gitaar en kan me tips geven? ik heb een akoestische gitaar met stalen snaren.

Orange_peach

Re: wie speelt er ook gitaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:28

Als je echt snel en correct wilt starten zodat je snel liedjes kan spelen raad ik je toch aan om les te gaan nemen ... je kan jezelf op deze manier veel foute dingen/gewoonten aanleren die je veel moeilijker zal kunnen afleren als je er daarna meer mee wilt gaan doen als in de living spelen.

ik speel trouwens zelf ook gitaar (en keyboard) al zolang ik me kan herinneren ... ik heb de 4 jaar muziekschool lang geleden afgerond en ook een hele tijd lessen gekregen voor de instrumenten.

veel plezier en succes iig, het is een ontzettend leuk instrument!
x

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 12:34

helaas zit gitaarles er voor mij op dit moment niet in. tenminste... niet bij een dure muziekschool. dus zal het moet doen doen met wat ik nu heb.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 13:10

heb even bij een muziekschool hier in de buurt gekeken en het valt mij mee wat je betaald. ga toch maar lessen nemen dan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:12

Vaak kun je op marktplaats ook wel een aantal mensen vinden die je les willen geven.. Ja
Meestal een stuk goedkoper!

Veel succes!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 13:20

heb al een advertentie op marktplaats gezet. hoop dat er iemand reageert. maar zolang ik niemand heb ga ik maar naar de muziekschool. kost ongeveer 49 euro per maand voor 3 kwartier groepsles.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:21

lonneke schreef:
heb al een advertentie op marktplaats gezet. hoop dat er iemand reageert. maar zolang ik niemand heb ga ik maar naar de muziekschool. kost ongeveer 49 euro per maand voor 3 kwartier groepsles.

Dat valt heel erg mee ja!
Mijn ervaring is echter dat je veel meer leert in een half uur "privéles" dan drie kwartier groepsles..Lachen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 13:25

ja maar priveles is daar maar 20 minuten en kost gelijk 2 x zo veel. dus dat is voor mij niet echt weggelegd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:26

lonneke schreef:
ja maar priveles is daar maar 20 minuten en kost gelijk 2 x zo veel. dus dat is voor mij niet echt weggelegd.

Dan kan je inderdaad beter de groepsles nemen..

Veel plezier met gitaarspelen iig en veel succes!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 13:28

dank je wel. hoop dat ik ooit zo goed kan spelen dat ik in een bandje kan. lijkt me echt te gek.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:01

Ik ga ook beginnen met gitaar, een halfuur priveles per week(15€ per keer) En verder elke dag oefenen, 't lijkt mij ook zo vet, veel mensen om mij heen spelen gitaar, en ik vond 't altijd zó vet en zat steeds van ik wou dat ik dat ook kon enzo. En toen verveelde me en dacht ik kom laat ik eens een keer een proefles proberen, en dat vond ik echt vét leuk *LOL*

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:35

Ik speel gitaar!

Ik heb op les gezeten, nu ben ik daar meegestopt en leer ik mezelf verder(en van mn zus, die heeft nog wel les)

Ik zing d'r ook bij:P

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:51

ik had nog geen 3u gereageerd op dit topic en ik krijg in de lessen muziek (ben leraaropleiding gestart) te horen dat we ook een instrument gaan moeten kiezen waar we bij moeten zingen (om de kindjes dan liedjes aan te leren enzo he) ... denk dat ik dus ook de gitaar maar weer eens ga vastnemen want dat vind ik leuker om op te begeleiden dan blokfluit (wat de meesten nemen) of keyboard (mijn andere optie) ...

mega leuk vind k het wel want nu heeft het dan te maken met mijn opleiding dat ik toch verder kan gaan

x

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:52

een oud collega van me, met wie ik nog goed contact heb, geeft gitaarlessen. Hij zit in Schiedam, vlakbij OV. Ik kan je met hem in contact brengen als je wil Lachen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 09:57

dat is lief aangeboden maar vanaf pijnacker naar schiedam is een heel eind. dan ben ik meer kwijt aan vervoer dan aan mijn les

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:59

Ik speel ook gitaar. De akkoorden kun je jezelf al grotendeels aanleren, het aanslaan is al een heel ander verhaal.
En een bandje.. tja dan zul je toch wat meer doorzettingsvermogen moeten hebben denk ik Bloos Dat zijn toch wel heel wat stappen verder Knipoog

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 10:07

het is ook maar een droom van dat bandje. hoop dat ie ooit uit gaat komen. ga zelf ook veel oefenen, heb een boek gekocht om t te leren, daar staan ook allee akkoorden in. helaas staat er bij die muziekschool bij mij in de buurt een wachtlijst van 20 wachtenden voor me. dus dat kan nog wel even gaan duren.

wernimsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:44

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:43

Ik speel ook gitaar. Niet erg goed, maar wel goed genoeg om veel liedjes op kampvuurniveau te kunnen begeleiden Tong uitsteken Ik ben begonnen op de pabo, daar kon je vrijwillig een paar gitaarlessen volgen. Daar heb ik acht lessen ofzo gehad en daarna ben ik zelf doorgegaan. Ik heb mezelf dus vast allerlei verkeerde dingen aangeleerd, maar ik vermaak me er wel mee!
Edit: Oja, ik speel eigenlijk alleen akkoorden, ik ben te lui om goed te leren tokkelen, dat irriteert me mateloos als het niet lukt Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:50

Hier nog een vingertje de lucht in..... speel al jaren gitaar en heb dit ook in verschillende bands gedaan.
Ik heb het "vak" geleerd van een enorm ervaren gitarist. Op een muziekschool leer je het eerste jaar niets anders dan toonladders en dingen als "boer er ligt een kip in 't water" dus dat schiet niet echt op....

Tja, en akkoorden kun je inderdaad wel van internet halen of uit een boekje maar dan is het vaak nog de vraag, of je vingerzetting binnen het akkoord wel juist is, en de positie van de vingers tussen twee frets in. Verder kun je noch slaan, noch tokkelen uit een boekje of van een schermpje leren, daarvoor heb je toch echt een mens nodig die je daarbij helpt en het voordoet.
En om te beginnen een gitaar met stalen snaren, daarmee plaag je jezelf alleen maar, omdat als vanzelf na een paar dagen stug oefenen de vellen bij je vingertoppen hangen.
Misschien is het handig om tijdelijk een Spaanse gitaar met nylon snaren te lenen voor de eerste tijd, tot de vingers er een beetje aan zijn gewend?

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:57

Ik speel sinds 1,5 jaar gitaar én piano. Het fijnste is om privéles te krijgen. Ikzelf les bij een conservatoriumstudent, is een stuk goedkoper en dat ''huiselijke'' bevalt goed. Het mooiste zou zijn om noten te leren ipv akkoorden. Met dat laatste ben je toch iets beperkter.
Veel plezier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:01

Het is ook slim om eerst inderdaad wat loopjes met losse noten te leren, akkoorden leer je later wel en met losse noten kun je geweldig improviseren binnen een akkoord.
Goeie tip om les te nemen bij een conservatoriumstudent, scheelt inderdaad volgens mij happen geld!

Maar het is ook een beetje afhankelijk van wat je wilt. Lonneke heeft niet aangegeven of ze gaat voor slaggitaar of solo en wat voor muziekstijl, dus er staan nog vele mogelijkheden open....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:06

Ik heb 2 jaar les gehad van een pator en de basis zit er goed in. Nu speel ik af en toe nog voor mezelf. Toch merk ik dat ik echt de rock nummers nog niet kan spelen en daardoor haak ik vaak af. Zit er wel aan te denken om een keer een vriend uit te nodigen die in een band speelt. Keertje wat tips kan geen kwaad.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:47

Ik heb gewoon akkoorden uit een boekje geleerd, ging prima, maar ik heb een redelijk goed muzikaal gehoor, dus als er wat mis gaat hoor ik dat ook wel Knipoog

Ben nu bezig om tabs te leren lezen, lijkt me wel handig. Vlot alleen nog niet zo omdat ik door alle streepjes en dingetjes steeds de weg kwijt ben, maar dat is gwn een kwestie van flink doorzetten Tong uitsteken

Als ik jou was zou ik iemand zoeken die thuis les geeft om je de basis te leren.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:48

mijn vriend speelt zo af en toe gitaar Haha!
er zijn websites waarop je zelf heel makkelijk accoorden kan leren.. zo heeft mijn vriend het ook geleerd, die heeft helemaal geen enkele les gehad