Moeilijke relatie; weet me even geen raad meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_knollie_

Moeilijke relatie; weet me even geen raad meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 12:37

Hoi,

Ik wil graag even een verhaal vertellen en jullie oordeel hierover weten. Want ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Ik ken nu al bijna een jaar een hele leuke jongen. Van het begin af en liep het niet goed. Was hij weer boos en ging het niet. Anderzijds trokken we elkaar ook weer heel erg aan. Na een tijdje kwam ik erachter wat de oorzaak was. Deze jongen zat niet lekker in zijn vel door wat er in zijn jeugd allemaal is gebeurd. (mishandelt door zijn broer, geen contact meer met vader, overleden vriend) En een relatie van 2,5 jaar die was verbroken en niet lekker liep. Ik was er heel vaak voor hem als hij het moeilijk had. Ene keer wilde hij wel een relatie en dat weer niet. Hij wilde het toch liever vriendschappelijk houden, maar eigenlijk was dat het niet. Hij wordt ook altijd boos als ik nog maar een smsje van een andere jongen krijg of iets dergelijks. Is snel boos en jaloers. Hij heeft mij veel pijn gedaan door iedere keer weer wel willen en dan weer niet. Dat even in het kort. Er zit natuurlijk nog veel meer acher. Nu had ik gister get volgende gesprek met hem op msn. Na hele tijd ruzie gehad te hebben

Ik heb gister een heel lang gesprek gehad met hem op msn. Echt 2 uur lang midden in de nacht. Maar hij ging me wel het een en ander uitleggen. Ik heb echt nog veel meer vragen enzo, maar na 2u praten was het wel even genoeg geweest.

Hij vertelde dat hij me echt een geweldig meisje vond en dat ik zo ontzettend lief voor hem was. En dat hij dat moeilijk vond. Hij zegt dat ie weleens het gevoel heeft dat hij misbruik van me maakt en dat ik meer lief voor hem ben dan andersom, en dat moet gelijk zijn. Dat iemand zo lief voor hem is, is hij niet gewend. Zijn ex vriendin was ook niet echt lief. Hij vertelde dat hij echt van alles deed altijd voor haar en altijd van de kadootjes was enzo, maar dat hij altijd alleen maar gezeik terug kreeg en dat het nooit goed was. Dus daarom is hij nu wat voorzichtig. Hij heeft soms het gevoel over me heen te walsen zegt hij ook en hij heeft tegengas nodig. Alhoewel ik wel denk dat ik dat de laatste tijd doe, want we hebben niet voor niets zo vaak ruzie.. Hij zegt dat ie echt een klote tijd heeft gehad en dat ik altijd het enige lichtpuntjes was. Dat ik hem het gevoel gaf dat hij nog wat waard was en dat ik er altijd voor hem was, ook als hij het niet vroeg. Dat vond hij heel fijn zei hij. Hij had vaak gevoelens niet meer verder te willen leven en hij vertelde zelfs dat een vriend een keer 's nachts moest komen omdat hij er anders een mes in had gezet. Maar deze gevoelens zijn nu helemaal weg. Hij zegt dat hij op zijn eigen " gekke manier" heel veel van mij houdt. Maar hij weet niet goed of het houden van is als vriend of dat het echt liefde is. Hij is aan het proberen om dat uit te vinden. Hij zegt dat hij nu weer dingen kan voelen. Dat hij het weer leuk vind om dingen te doen en het niet meer zo als verplichting is. Omdat hij nu weer dingen voelt, wil hij er ook achter komen of hij voor mij echte liefde voelt. Ik heb hem gevraagd of dat dan zou kunnen betekenen dat hij over een jaar besluit toch te weinig voor mij te voelen. Hij zei dat dat zou kunnen, maar dat hij dat gewoon nog niet weet. Hij vind het heel fijn om bij mij te zijn. En hij zei dat hij echt gek zou worden als mij iets overkwam. Ook zit hij ermee dat hij wat ouder is en hij denkt dat hij andere toekomstdromen heeft dan mij. Hij wil trouwen en kinderen enzo. Maar goed, ik ben zelf ook zo'n huismus en wil dat ook over een aantal jaar. Maar dan luistert hij niet erg. Ook vraagt hij niet eens aan mij wat IK wil. Maar dat ben ik vergeten te zeggen, dat is iets wat ik me nu bedenkt. Hij wil het zoals het nu is vriendschappelijk houden, maar hij weet ook dat dat moeilijk is, omdat we niet als vrienden met elkaar omgaan eigenlijk. Hij durft zich niet 100% te geven, omdat hij bang is om mij pijn te doen als het uiteindelijk dan toch niet lukt. Ik heb hem wel gevraagd of ik erop aan kan dat hij niets met andere meiden doet. Hij zei dat ik daar vanuit kon gaan en dat hij dat absoluut niet zou doen.
Hij praat nu ook 1x in de twee weken met een psycholoog.

Ik vind dit zo moeilijk he. Ik weet nou gewoon niet wat ik ermee moet. Ik ben harstikke gek op die jongen en wil hem echt wel de tijd geven. Maar waar houdt dat op? Duurt dat nog 1 jaar of 2 of een paar maanden? En wat als ik over een jaar te horen krijg dat hij me toch niet wil? Dat zou echt oneerlijk zijn, gewoon afschuwelijk. Maar voor het zelfde geld ook niet. Ik heb aan de ene kant zoiets...wat hij me nu allemaal vertelt dat hij het fijn met me vind en wel van me houdt enz...dat is toch liefde? Of heb ik dat nou zo verkeerd? Ik heb ook het gevoel dat hij me eigenlijk helemaal niet goed kent. Sommige dingen vind ik ook niet kloppen wat hij zegt. En dat ik zo lief voor hem ben, dat is toch normaal in een relatie? Hij zegt dat hij dat niet kent en niet gewend is. Maar voor mij is zoiets vanzelf sprekend. Daarbij heeft hij enerzijds ook moeite met zijn gevoelens enzo. Hij kan gevoelens nog niet goed uitte en hij had eerst helemaal geen gevoelens. Dus dat ligt ook aan hem. Maar denken jullie dat hij na alles wat er gebeurd is en wat ik voor hem gedaan heb dat hij dan alleen van me zal houden als vriend? Ik denk ergens ook dat dat niet kan, als je zo naar elkaar toetrekt en hij weet ook gewoon niet meer wat liefde is.
Hij zegt ook dat het mischien moet groeien, maar ja ik ben nou al bijna een jaar bezig!

Ik vond het gesprek wel heel fijn met hem en we zouden het vaker doen. Maar vind het wel erg moeilijk allemaal. Ik vind het wel fijn om hem te blijven zien. Maar vind het zo moeilijk.

Heeft iemand ook zoiets meegemaakt of heeft iemand een wijze raad. Ik weet het zelf op het moment even niet, omdat ik me zo laat lijden door me eigen gevoelens voor hem. Ik ben echt gek op hem. Er is natuurlijk nog wel heel veel gebeurd, maar dit is even de situatie zoals het nu is. Hij is 8 jaar ouder dan mij.

Bonita_Bon

Re: Moeilijke relatie; weet met even geen raad meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:42

Sorry, ondanks wat hij heeft meegemaakt lijkt het er erg op dat hij je inderdaad een beetje gebruikt. Als je echt van iemand houd komt egoisme niet voor. Dan zou je bijna sterven voor diegene en niet aan-uit-aan-uit, nooit vragen hoe de ander zich in een situatie voelt. Als het al een jaar duurt.... mijn god wat zal jij je rot voelen. Ondanks dat je zo gek op hem bent zou ik zeggen, draai je om en kijk verder. Hij behandeld je nou eenmaal niet zoals je verdient (mijn inziens) en hoe moeilijk het ook zal worden en hoevaak je niet zal twijfelen, laat hem gaan. Als hij echt gek op je is zal hij zijn uiterste best doen om je terug te halen, zo niet dan weet je dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
Sterkte

_knollie_

Re: Moeilijke relatie; weet met even geen raad meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 12:53

Bonita_Bon schreef:
Sorry, ondanks wat hij heeft meegemaakt lijkt het er erg op dat hij je inderdaad een beetje gebruikt. Als je echt van iemand houd komt egoisme niet voor. Dan zou je bijna sterven voor diegene en niet aan-uit-aan-uit, nooit vragen hoe de ander zich in een situatie voelt. Als het al een jaar duurt.... mijn god wat zal jij je rot voelen. Ondanks dat je zo gek op hem bent zou ik zeggen, draai je om en kijk verder. Hij behandeld je nou eenmaal niet zoals je verdient (mijn inziens) en hoe moeilijk het ook zal worden en hoevaak je niet zal twijfelen, laat hem gaan. Als hij echt gek op je is zal hij zijn uiterste best doen om je terug te halen, zo niet dan weet je dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
Sterkte

Ja ik voel inderdaad met momenten verschrikkelijk rot! Heb momenten dat ik dagen lang zit te huilen, maar iedere keer denk ik aan hem, hoe moeilijk het voor hem is. Op de een of andere manier is mijn liefde voor hem zo sterk. Heb zo vaak op het punt gestaan op ermee te stoppen, maar liet me dan toch weer lijden door me gevoelens of hij gaf me toch weer hoop dat het goed zou komen.

Bonita_Bon

Re: Moeilijke relatie; weet me even geen raad meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:00

Snap ik, dat gevoel kennen heel veel mensen. Echt. Als je een paar maanden verder bent, en je bent een beetje 'over hem heen' dan kun je achterom kijken en opgelucht zijn dat je die keuze hebt gemaakt. Hij i9s 8 jaar ouder, hij zou beter moeten weten. Iedereen maakt dingen mee waar je een opdonder van krijgt, slechte relaties, vreemdgaande vriend/vriendin, dood, ziektes. Maar dat is geen reden om iemand op deze manier te behandelen. Want het is wel degelijk zo dat hij erg vrijblijvend handeld. Als het hem uitkomt ben je wel zijn vriendin, maar dan later toch niet meer. Je bent geen Jojo. Hij zou blij en dankbaar moeten zijn dat jij er bent en zich aan je vasthouden en je nooit meer los willen laten.. dat gevoel krijg ik niet bij je stukje tekst.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:04

Ik kan je niet echt tips geven, ik denk toch echt dat je je gevoel moet volgen, kortom als je twijfelt moet je er niet aan beginnen en als je denkt dat jij het wel aankan en je gevoel wel zegt van, ga ervoor, dan moet je ervoor gaan.

Ik heb heel lang geleden ook zoiets mee gemaakt maar dan anders.
Ik heb nooit echt een relatie gehad met die jongen, we waren zeg maar meer aan het scharrelen, op een gegeven moment zijn we elkaar uit het oog verloren omdat ik was verhuisd etc etc, uit eindelijk heeft hij weer contact gezocht ( na 4 jaar) na velen uren gepraat te hebben op msn hadden we besloten dat we elkaar wel weer is wouden zien in real, zo gezegd zo gedaan, het voelde allemaal super, er was alleen een maar, we hadden beiden een relatie en het bleek ook nog is van beiden kanten dat we meer gevoelens voor elkaar hadden als alleen vrienden, we hebben in het halfjaar dat we weer contact hadden niet met elkaar gescharrelt, daar we beiden een relatie hadden, maar we vonden het beiden erg moeilijk en dat was voor mij een reden om een punt te zetten achter de vriendschap, ik heb de ''vriendschap'' via een mail beeindigt, heel banketstaaf achteraf gezien, maar beter voor hem en mij, daar er elke keer een vonk oversprong als we elkaar in real zagen en we het elkaar alleen maar moeilijk maakte, we maakten het elkaar niet alleen moeilijk omdat we iets voor elkaar voelde maar ook omdat we beiden zo'n beetje hetzelfde opvliegende karakter hebben.

Ik heb dus een punt achter het hele gebeuren gezet, waarom...?

Omdat ik gek werd van al die dubbele gevoelens, ik was mezelf niet meer, het ene moment liep ik in de wolken en het andere moment was ik zo chagarijnig als de pest en ook omdat ik wist dat het toch nooit wat zou gaan worden.
En nu, ik denk nog vaak aan hem, ik ben benieuwd hoe het met hem is, maar contact hoeft van mij niet meer, daar ik bang ben dat ik toch altijd een zwak voor hem zal blijven houden.
Toen ik het contact had verbroken, zat ik wel gelijk beter in mijn vel, ik had geen last meer van wisselvallende buien.

Meid gewoon doen wat jij denkt dat het beste voor jou is, en ja als jij denkt ik wil deze onzekerheid niet, doe het dan niet, want er is niks ergers als in onzekerheid leven en je elke dag afvragen of hij nu wel echt van je houdt of niet.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:04

Tja.. ik zou niet mijn leven op pauze zetten omdat iemand anders eerst zijn eigen rotzooi moet gaan uitzoeken voordat hij kan aangeven wat hij voelt/wilt. Niet gaan zitten wachten, want de kans dat je dan wordt teleurgesteld is enorm groot en de verwachtingen die je dan krijgt zijn onrealistisch.
Ga lekker verder met je eigen leven... en zie van zelf wat er op je pad komt. Geen hand vol maar een land vol Knipoog

_knollie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 13:10

Evelijn schreef:
Tja.. ik zou niet mijn leven op pauze zetten omdat iemand anders eerst zijn eigen rotzooi moet gaan uitzoeken voordat hij kan aangeven wat hij voelt/wilt. Niet gaan zitten wachten, want de kans dat je dan wordt teleurgesteld is enorm groot en de verwachtingen die je dan krijgt zijn onrealistisch.
Ga lekker verder met je eigen leven... en zie van zelf wat er op je pad komt. Geen hand vol maar een land vol Knipoog

Daar heb je gelijk in. Maar heb anderzijds ook het gevoel dat ik hem dan laat vallen, omdat hij juist heel veel aan mij vertelt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:12

Tja.. _knollie_ ben je z'n moeder/hulpverlener/psycholoog/huisarts/mentor?
Nee, je wil zijn vriendin zijn... niet een goede vriend ofzo... maar echt zijn vriendin. Daar is hij duidelijk niet aan toe. Dan heb je de keuze.. jezelf aan het lijntje houden... of doorgaan met je eigen leven.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:14

Het vervelende in zo'n situatie is dat wanneer het dan even gaat zoals jij wilt, je je voelt alsof je vleugeltjes hebt en op een roze wolk zit. Vaak neem je dan genoegen met weken van ellende en je rot voelen, omdat je vind dat zo'n dag of een paar van die dagen daar tegen op wegen want je voelt je dan zo goed! Het gekke is dat blijkt wanneer je een goede, gelijkwaardige relatie hebt met iemand die echt van je houdt en jou op de eerste plaats heeft staan, je je bijna constant zo zou moeten voelen en uiteraard zal het ook in een goede relatie best eens even knallen, maar juist de fijne gevoelens moeten de overhand hebben, zéker als een relatie nog zo pril is.

Het nare is dat je daar pas achterkomt als je 'de ware' bent tegengekomen, pas dan kan je achterom kijken en denken 'ja inderdaad, dat met ... was het inderdaad niet'.
Ik wens je veel wijsheid met je beslissing, weet dat het moeilijk is, maar als ik in jouw schoenen stond liet ik meneer een andere hulpverlener zoeken en jou zeker niet aan het lijntje laten. Dat is namelijk wat hij doet, hij weet het nog allemaal niet, maar jij moet er wel klaar voor staan zodra hij een beslissing neemt Knipoog.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:14

Het zou voor mij te veel problemen zijn. Ga door met je eigen leven en laat hem zijn sores oplossen. Als het moet zijn, vindt de liefde wel weer zijn weg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:15

Op zich kun je ervan uitgaan dat je bij èchte liefde zeker weet dat het goedzit en dat je dan 100% voor elkaar gaat , twijfel je dan is dat een duidelijke aanwijzing dat het èchte gevoel er niet is....dat je het wel wilt misschien , maar het er gewoon niet ìs.

MAAR soms kunnen je gevoelens ook zo overhoop liggen dat je er echt even niet meer uitkomt. Zo komt het wel voor dat mensen erg twijfelen , uit elkaar gaan....en er dan pas achter komen hoe erg ze de ander missen en dat ze er WEL heel veel van houden , en dan kunnen zichzelf wel voor de kop slaan.

Als hij zo twijfelt is het misschien geen gek idee om voor jezelf te kiezen en afstand te nemen. In het kader van : jij verdient iemand die 100% voor je gaat. Doet hij dat niet dan kan hij wegblijven. Dat zal hij waarschijnlijk ook een tijdje doen , en dan kan hij mooi voor zichzelf ervaren of hij het zonder jou ook wel prima wilt , of er helemaal voor wilt gaan. Komt hij dan bij je terug dan gáát hij er ook voor Lachen

Of je kunt ervoor kiezen om het zo voort te laten kabbelen en er voor hem te zijn.

Maar hij heeft het goed gezien : de relatie draait nu om hem. Jij past je aan om hem te steunen en te helpen , ten koste van jezelf. En wie zorgt er voor jou....? Ach gut

Zo hoort het niet te zijn. Hij hoort er ook voor te zorgen dat jij je fijn voelt , niet alleen anders om ! Dat is al een reden om ermee te kappen.

Maargoed : hij heeft het wèl zelf in de gaten en uitgesproken dat hij dat niet goed vindt dat het nu zo om hem draait , en hij ZIET het wel dat jij nu tekort komt....dat is al heel wat OK dan!

Dan is het in wezen toch wel relatie-materiaal Knipoog

Alleen moet hij er ook iets aan DOEN , het niet alleen maar ZIEN.

Ik denk dus dat ik ervoor zou kiezen om afstand te nemen met de uitleg dat er alleen toekomst in zit als hij 100% voor je gaat , doet hij dat niet dan kun je er beter nu meteen mee ophouden. Hij kan erover nadenken , jaag hem dan niet op , maar ga ondertussen wel verder met je eigen leven Lachen

Dat zou ik doen.

Als je hem nu blijft steunen en jezelf blijft wegcijferen dan is de kans heel groot dat hij je alleen maar als vriend zal zien.

Hij mag best even wakkeer geschud worden dat een vriend iets anders is dan een relatie : voor ee relatie moet je wat meer moeite doen , laat hem jou maar eens veroveren ipv. dat je jezelf al helemaal geeft zonder er hetzelfde voor terug te krijgen !

Als je bepaalde eisen stelt en je zelfrespect voorop stelt , dan b en je sowieso interessanter dan als je er maar gewoon altijd voor hem bent Knipoog

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:23

Hij weet diep van binnen het antwoord wel maar durft hier niet aan toe te geven. Ook voor hem zal het wrang zijn er achter te komen dat hij niet als levenspartner van jou houdt. Jij bent inderdaad het beste wat hem is overkomen , door jou is hij het licht in het leven weer gaan zien. Dat hij nu met een psycholoog praat, is top. Hopelijk gaat hij hier lang mee door, oud zeer heeft tijd nodig, daarna is er tijd nodig om zijn eigen ik te ontdekken.

Hij wil je niet kwijt want hij heeft jou nodig als een echte vriend/maat/familielid om zijn leven op de rails te zetten. Zijn jaloezie zet jou op het verkeerde been. Voor iemand die al zoveel vertrouwen in de (basis) liefde is kwijtgeraakt, is er nu eenmaal wantrouwen en angst om het goede te verliezen . Voor hem ben jij zijn vader, moeder en broer die hij graag had willen hebben.

De keus is dus eigenlijk aan jou, wil je voor hem die vriend zijn, zou je dat kunnen opbrengen?

En kijk eens bij jezelf, hoe houd je van hem? Als partner die een leven lang naast je staat of is het toch meer het fijne gevoel dat iemand speciaal JOU nodig heeft. Misschien is het voor jou ook wel een optie om hulp te zoeken, een vriendin waar je uren mee kunt praten, maatschappelijk werk of psycholoog om je weg te vinden in deze. In wat je nu werkelijk wilt en kunt.

Tot slot, ik heb bovenstaande stellig geschreven, vanuit eigen ervaringen. Maar dat wil niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb. Al help ik je maar met één zinnetje waar je voor jezelf wat uit kunt halen, is dat al genoeg. Je kunt dit ook uitprinten en hem laten lezen. Het gesprek wat jullie gehad hebben, daar zouden er meer van moeten komen, ongeacht de wanhoop van de gevoelens, ongeacht de eventuele verdrietige beslissingen zolang jullie maar eerlijk zijn in jullie gevoelens ten opzichte van elkaar maar nog belangrijker ten opzichte van jezelf.

Ik wens jullie heel veel sterkte toe!

_knollie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 13:40

pri_lady schreef:
Hij weet diep van binnen het antwoord wel maar durft hier niet aan toe te geven. Ook voor hem zal het wrang zijn er achter te komen dat hij niet als levenspartner van jou houdt. Jij bent inderdaad het beste wat hem is overkomen , door jou is hij het licht in het leven weer gaan zien. Dat hij nu met een psycholoog praat, is top. Hopelijk gaat hij hier lang mee door, oud zeer heeft tijd nodig, daarna is er tijd nodig om zijn eigen ik te ontdekken.

Hij wil je niet kwijt want hij heeft jou nodig als een echte vriend/maat/familielid om zijn leven op de rails te zetten. Zijn jaloezie zet jou op het verkeerde been. Voor iemand die al zoveel vertrouwen in de (basis) liefde is kwijtgeraakt, is er nu eenmaal wantrouwen en angst om het goede te verliezen . Voor hem ben jij zijn vader, moeder en broer die hij graag had willen hebben.

De keus is dus eigenlijk aan jou, wil je voor hem die vriend zijn, zou je dat kunnen opbrengen?

En kijk eens bij jezelf, hoe houd je van hem? Als partner die een leven lang naast je staat of is het toch meer het fijne gevoel dat iemand speciaal JOU nodig heeft. Misschien is het voor jou ook wel een optie om hulp te zoeken, een vriendin waar je uren mee kunt praten, maatschappelijk werk of psycholoog om je weg te vinden in deze. In wat je nu werkelijk wilt en kunt.

Tot slot, ik heb bovenstaande stellig geschreven, vanuit eigen ervaringen. Maar dat wil niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb. Al help ik je maar met één zinnetje waar je voor jezelf wat uit kunt halen, is dat al genoeg. Je kunt dit ook uitprinten en hem laten lezen. Het gesprek wat jullie gehad hebben, daar zouden er meer van moeten komen, ongeacht de wanhoop van de gevoelens, ongeacht de eventuele verdrietige beslissingen zolang jullie maar eerlijk zijn in jullie gevoelens ten opzichte van elkaar maar nog belangrijker ten opzichte van jezelf.

Ik wens jullie heel veel sterkte toe!

Je woorden doen me heel veel, overigens ook van de andere bokkers hoor! Bedankt daarvoor!

Maar ik begrijp dat jij de indruk hebt dat hij van binnen wel weet geen relatie te willen en niet op die manier van me te houden? Maar het niet goed durft te zeggen. Dat zou ik best wel egoistisch vinden, aangezien we niet als vrienden met elkaar omgaan. We gaan veel verder dan dat, blijf bij hem slapen af en toe enz. Als dat zo is, zou ik me ontzettend gekwetst voelen en ook gen**id. Er zijn veel meer momenten dat hij me hoop geeft. Stuurt weleens smsje va " ik mis je" en " ben echt verliefd op je" dat soort dingen. En bij jou voel ik me zo fijn enz. Misschien heb ik dat dan verkeerd geintrepeteerd, maar hij geeft heel vaak een aanzet meer te voelen dan alleen vrienden.
Wil je bedanken voor je berichtje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:44

Joh , die jongen weet het gewoon zelf niet , dat kun je hem niet kwalijk nemen , hij vind het zo te lezen zelf al heel erg dat hij niet weet wat hij nu precies voelt !

In principe heb jij toch hetzelfde , je bent gek op hem maar op deze manier weet je ook wel dat het niet goed zit....

Dus jullie zitten allebei een beetje in de knoop op dit moment Ach gut

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:12

_knollie_ schreef:
Je woorden doen me heel veel, overigens ook van de andere bokkers hoor! Bedankt daarvoor!

Maar ik begrijp dat jij de indruk hebt dat hij van binnen wel weet geen relatie te willen en niet op die manier van me te houden? Maar het niet goed durft te zeggen. Dat zou ik best wel egoistisch vinden, aangezien we niet als vrienden met elkaar omgaan. We gaan veel verder dan dat, blijf bij hem slapen af en toe enz. Als dat zo is, zou ik me ontzettend gekwetst voelen en ook gen**id. Er zijn veel meer momenten dat hij me hoop geeft. Stuurt weleens smsje va " ik mis je" en " ben echt verliefd op je" dat soort dingen. En bij jou voel ik me zo fijn enz. Misschien heb ik dat dan verkeerd geintrepeteerd, maar hij geeft heel vaak een aanzet meer te voelen dan alleen vrienden.
Wil je bedanken voor je berichtje.

Ja, je hebt mijn indruk goed geintrepeteerd naar aanleiding van dit stukje uit jouw begintopic:
Maar hij weet niet goed of het houden van is als vriend of dat het echt liefde is. Hij is aan het proberen om dat uit te vinden. Hij zegt dat hij nu weer dingen kan voelen. Dat hij het weer leuk vind om dingen te doen en het niet meer zo als verplichting is. Omdat hij nu weer dingen voelt, wil hij er ook achter komen of hij voor mij echte liefde voelt. Ik heb hem gevraagd of dat dan zou kunnen betekenen dat hij over een jaar besluit toch te weinig voor mij te voelen. Hij zei dat dat zou kunnen, maar dat hij dat gewoon nog niet weet. Hij vind het heel fijn om bij mij te zijn. En hij zei dat hij echt gek zou worden als mij iets overkwam.

Maar mijn indruk is is niet hetzelfde als jouw conclusie dat hij jou dit niet wil vertellen, dat hij jou bewust aan het lijntje houdt. Hij zal dit eerst aan zichzelf moeten toegeven voordat hij dit met jou kan delen. Je bent het beste wat hem is overkomen, hij wil dat niet kwijt maar of zijn gevoelens voor jou voldoende zijn om een volwaardige lange relatie met jou aan te gaan.....dat is niet aan mij om over te oordelen.

Voor hem zou deze vriendschap nl wél een goede uitgangspositie kunnen zijn om zijn leven met jou te delen. De vraag is echter, kun jij het nog opbrengen om dit af te wachten, hoeveel hou jij van hem om deze relatie een kans te geven. Hij werkt er namelijk wel aan. De kans dat hij met jou verder wil, ongeacht zijn gevoelens op de "liefdesmeter" is 50%, de kans dat hij je toch laat lopen is ook 50%.

Eigenlijk wil ik dat je goed bij jezelf nagaat hoe dit voor jou is, je mag nooit maar dan ook nooit jezelf verloochenen/verliezen voor iemand anders. Jij bent jij, een mens die gezien en gehoord mag worden maar als jij jezelf niet ziet staan, zien anderen jou ook niet! In een relatie mag je best wel eens een stapje terug doen om je partner de kans te geven zich te ontplooien op wat voor vlak ook maar het is niet de bedoeling om nóóit meer een stap vooruit te doen om jouw eigen ruimte op te eisen.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:55

Ik snap niet dat je al zolang wacht.. Onderneem eens iets, zie elkaar een tijd niet, en ervaar allebei hoe het zonder elkaar is. Heb ff geen contact, want zo komt hij er nooit achter. Het lijkt er idd op (zoals volgensmij al is gezegt) dat die inderdaad gebruik van je maakt, maar jij hebt dat niet door vanwege je gevoelens voor 'm (liefde maakt blind he). Hij vraagt niet eens hoe jij je voelt enz.. Ik snap niet dat je hem dan zo geweldig kan vinden! Laat elkaar een tijd met rust, en kijk hoe dat is. Wie weet mis je hem wel helemaal niet, wie weet juist wel.. of miss komt hij er in die tijd achter dat die niet zonder je kan ofzo. Maar mij lijkt het iig tijd om iets te ondernemen, want zo kan het idd nog wel ff duren voordat hij erachter komt wat en of die iets voor je voelt.
Verspil je tijd niet zo aan een jongen die niet weet wat die wil, hij heeft tenslotte al een JAAR de tijd gehad om er overna te denken! In een jaar kan je makkelijk ontdekken of je iets voelt voor iemand.
Dus mijn enigste advies; Heb een tijd geen contact met elkaar, kijk hoe jullie dat beide ervaren. Loop hem niet meer zo achterna als een hondje en denk ook eens aan jezelf! Wie weet lopen er nog veel leukere jongens rond die jij mist omdat je steeds achter hem aanloopt. Laat je niet gebruiken!

Maargoed, ik snap je aan de ene kant wel hoor.. liefde maakt tenslotte blind. Je moet het ook helemaal zelf weten maar naar mijn gevoel vind hij het allemaal wel prima zo, als die je nodig heeft hoeft ie bij wijze van maar te bellen en je komt meteen naar hem toe (weet niet of dat echt zo is). Maar bij wijze van.. je hebt alles voor hem over. Maar heeft hij ook alles voor jou over? Als dat niet zo is zal ik toch eens goed gaan nadenken om deze jongen te laten gaan.
Dan weet jij ook waar je aan toe bent, hij verbied het je ook nog eens om met andere jongens te smse, dat hoef je toch niet te pikken van een vriend?

Denk aan jezelf meid! Kies voor jezelf, er zijn zat jongens waar ook vast wel de ware van jou bijzit.
Succes ermee.

Groetjes Milou

_knollie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 18:25

Moelie schreef:
Ik snap niet dat je al zolang wacht.. Onderneem eens iets, zie elkaar een tijd niet, en ervaar allebei hoe het zonder elkaar is. Heb ff geen contact, want zo komt hij er nooit achter. Het lijkt er idd op (zoals volgensmij al is gezegt) dat die inderdaad gebruik van je maakt, maar jij hebt dat niet door vanwege je gevoelens voor 'm (liefde maakt blind he). Hij vraagt niet eens hoe jij je voelt enz.. Ik snap niet dat je hem dan zo geweldig kan vinden! Laat elkaar een tijd met rust, en kijk hoe dat is. Wie weet mis je hem wel helemaal niet, wie weet juist wel.. of miss komt hij er in die tijd achter dat die niet zonder je kan ofzo. Maar mij lijkt het iig tijd om iets te ondernemen, want zo kan het idd nog wel ff duren voordat hij erachter komt wat en of die iets voor je voelt.
Verspil je tijd niet zo aan een jongen die niet weet wat die wil, hij heeft tenslotte al een JAAR de tijd gehad om er overna te denken! In een jaar kan je makkelijk ontdekken of je iets voelt voor iemand.
Dus mijn enigste advies; Heb een tijd geen contact met elkaar, kijk hoe jullie dat beide ervaren. Loop hem niet meer zo achterna als een hondje en denk ook eens aan jezelf! Wie weet lopen er nog veel leukere jongens rond die jij mist omdat je steeds achter hem aanloopt. Laat je niet gebruiken!

Maargoed, ik snap je aan de ene kant wel hoor.. liefde maakt tenslotte blind. Je moet het ook helemaal zelf weten maar naar mijn gevoel vind hij het allemaal wel prima zo, als die je nodig heeft hoeft ie bij wijze van maar te bellen en je komt meteen naar hem toe (weet niet of dat echt zo is). Maar bij wijze van.. je hebt alles voor hem over. Maar heeft hij ook alles voor jou over? Als dat niet zo is zal ik toch eens goed gaan nadenken om deze jongen te laten gaan.
Dan weet jij ook waar je aan toe bent, hij verbied het je ook nog eens om met andere jongens te smse, dat hoef je toch niet te pikken van een vriend?

Denk aan jezelf meid! Kies voor jezelf, er zijn zat jongens waar ook vast wel de ware van jou bijzit.
Succes ermee.

Groetjes Milou

Ik heb ook weleens geprobeerd om het voorstel t doen om elkasr niet meer te zien, maar dat wil hij dan eigenlijk ook nirt. En als ik zelf vanuit mijn gevoel spreek ook niet natuurlijk. Daarbij was ik 1x zover dat ik heb gezegd hem niet meer te willen zien, maar toen kreeg ik een beetje het "verwijten" dat ik hem dan liet vallen. Dat vond ik ook heel erg toen dt hij dat zo zag.

@Pri-lady: heel erg bedankt voor je berichtje. Ik heb voor hem zeker wel over om te wachten en hem de ruimte te geven, maar dat doe ik nu al bijna een jaar. Dus ik vraag me af wanneer dit op houdt. En ergens ben ik ook bang als ik dit nog een jaar volhoudt en hij voelt zich beter dat ik dan ineens te horen krijgt dat hij toch niet voor me voelt.

Ik wil iedereen bedanken voor de berichtjes. Doet me echt goed! Ben me gewoon ff ten einde raad.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:12

Jeetje moeilijke situatie en zeker als dit al een jaar duurt!

Kan je er met hem zelf wel over praten eventueel?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:17

_knollie_ schreef:
Daarbij was ik 1x zover dat ik heb gezegd hem niet meer te willen zien, maar toen kreeg ik een beetje het "verwijten" dat ik hem dan liet vallen. Dat vond ik ook heel erg toen dt hij dat zo zag.
Oei meid dit geeft zo aan wat ik al vermoedde naar aanleiding van jouw verhaal en wat ik ook heb verwoord in mijn eerdere post.
Laat deze jongen lekker andere hulp gaan zoeken in plaats van jou aan het lijntje houden / als vangnet gebruiken, en als hij zichzelf dan gevonden heeft en jij bent nog beschikbaar, kunnen jullie altijd kijken of het nog wat kan worden.
Mocht jij in de tussentijd een ander gevonden hebben die wel helemaal voor je gaat, dan is dat de bevestiging dat hij het toch niet is voor jou.

Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:29

Ik krijg het idee dat hij het wel erg makkelijk vind om imand te hebben waar hij op kan bouwen maar niet de 'lasten' 100% voor hoef te dragen, en het misschien zelfs wel helemaal niet wilt. maar dat hij dat niet durft te zeggen uit schuldgevoel vanwege wat je allemaal voor hem hebt gedaan.
dit is wat er in mijn opkomt na jou verhaal gelezen te hebbn en er even met mijn ogen dicht over na heb gedacht.

Ik kan helemaal mis zitten hoor. ik hoop dat er voor jullie beidde een passende oplossing gaat komen! Ja

sterkte
[edit] ik zie dat ik het niet helemaal goed heb geformuleerd, maar weet het ook niet anders te zeggen. ik hoop dat je me toch begrijpt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-09-08 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:30

Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten, drie jaar lang...
Telkens die onzekerheid en pijn... Nee echt vreselijk.
Uiteindelijk is het een halfjaar goed gegaan, maar toen ging het toch niet helemaal goed, toen heeft hij gezegd dat hij niet verder wilde, zelf was ik er ook al een tijdje klaar mee maar had het lef niet om het te beeindigen.

Bovendien was hij heel belangrijk voor me, echt mijn beste vriend en ik wist dat hij van mij hield.
Maar door al die problemen (klinkt erg veel als de jongen die jij omschrijft) lukte het gewoon niet.
Tel daar foute vrienden bij op en blowen en snuiven dan is het op een gegeven moment genoeg.

Maar ecth precies wat jij verteld.
Op een gegeven moment hadden we ook ruzie (op een terrasje) toen zei ik dat ik helemaal gek werd van hem en dat het beter voor mij zou zijn als ik hem niet meer zou zien.
Nou hij werd helemaal gek een leven zonder mij kon toch zeker niet?
Ik wilde echt weg maar onze fietsen stonden aan elkaar met zijn slot.
Na een half uur smeken eindelijk de sleutel gekregen, loop ik naar de fietsen breekt de sleutel af in t slot... Dus toen moesten we praten.

Ik heb er 3 jaar lang alles aan geprobeerd, hem op alle manieren ondersteund maar hij bleef terugvallen. En hij bleef mij pijn doen.
Ik heb absoluut geen spijt hoor, van ons, kan in ieder geval zeggen dat het niet aan mij heeft gelegen.
Kan nog talloze voorbeelden noemen waarom hij echt om mij gaf (sommige mensen kunnen dat moeilijk geloven), maar door zijn problemen is het niet gaan werken.
Ook ik wilde hem niet in de steek laten, hield mezelf voor hij kan er niks aan doen we komen er wel uit. En soms waren er stukjes verbetering en waren er echt goede tijden maar...

Het is fijn dat die jongen van jou echt zn problemen dus erkent en hulp is gaan zoeken, maar pas op, want het kan zo 3 jaar gaan duren.

Heb nu sinds 3 maanden een lieve vriend, echt superlief die álles voor me over heeft en nu ervaar ik hoe een relatie moet zijn.
Een relatie moet iets aan jouw leven bijdragen, dat heeft iemand op een gegeven moment gezegd en dat is zó waar.

Nou, ik ga nu lunchen, je kan me altijd pben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 14:05

hoe gaat het inmiddels?

_knollie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 17:33

Share schreef:
hoe gaat het inmiddels?

Ik heb hem sinds ons msn gesprek wat ik beschreef eigenlijk nog niet gesproken. Heb hem wel gebeld, maar toen nam hij niet op. En terug bellen heeft hij 1x gedaan en toen was ik ff in gesprek, dus had dat ook tegen hem gezegd. Maar hij heeft nooit meer terug gebeld. Iets wat me ontzettend pijn doet.

Ik zit laatste dagen heel veel te huilen. Ik hou zoveel van hem, maar ik besef eigenlijk ook dat hij heel egoïstisch is naar mij toe. Ik weet ook niet goed hoe ik moet doen aan de telefoon. Gewoon aardig doen en wachten tot we wat afspreken en dan met hem praten of gelijk aan de telefoon. Aan de telefoon heb ik kans dat hij de hoor erop gooit, en als ik van te voren zeg dat ik met hem wil praten heb ik altijd het gevoel dat hij het dan rekt en weinig tijd heeft om af te spreken.

Dus vind het heel moeilijk. Enerzijds wil ik hem laten gaan, maar omdat hij ook heel vaak hoop geeft, zoals afgelopen weekend nog. Toen stuurde hij nog smsjes van "ik mis je" enzo. Dus ik vind het zo moeilijk. Omdat ik hem zo leuk vind, blijf je je erg vastbijten op die stukjes hoop die hij me heeft gegeven.
Ergens denk ik ook dat hij op msn laatst gelijk had. Ik ben veel te lief voor hem en laat eigenlijk over me heen lopen. Erg moeilijk allemaal.
Ik denk echt bijna elke minuut van de dag aan hem, maar als hij niet eens de moeite neemt om me te bellen vraag ik me af of het wederzijds is. Maar goed..dit soort scenarios komen vaker voor. En dan achteraf mist hij me toch weer.

@ Madelief88: bedankt voor je berichtje. Misschien dat ik wel even PM, aangezien ik heel erg de behoefte heb om erover te praten en jij ook zoiets hebt meegemaakt. Bij vrienden kan ik ook wel terrecht, maar die snappen niet dat ik hier maar mee door ga, wat overigens van hun ook logisch is.
Mijn "vriendje" heeft alleen geen drugs problemen enzo, het is zuiver zijn jeugd. Hij is verder dood normaal. Hij heeft veel vrienden, is geliefd op t werk en op de voetbal enz.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:39

_knollie_ schreef:
Hoi,

Ik wil graag even een verhaal vertellen en jullie oordeel hierover weten. Want ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Ik ken nu al bijna een jaar een hele leuke jongen. Van het begin af en liep het niet goed.

Hier stop ik altijd zo ongeveer met lezen Knipoog . Je kan zelf denk ik wel invullen waarom?

_knollie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 17:52

LDRD schreef:
_knollie_ schreef:
Hoi,

Ik ken nu al bijna een jaar een hele leuke jongen. Van het begin af en liep het niet goed.

Hier stop ik altijd zo ongeveer met lezen Knipoog . Je kan zelf denk ik wel invullen waarom?

Ik snap je punt, maar ik denk toch dat je even verder moet lezen. Want er is wel een rede waarom het niet goed liep. Deze jongen had in het begin totaal geen gevoelens voor niets en niemand, vond zichzelf waardeloos en hij vond zelf dat hij mij niet verdiende enz.