Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bonita_Bon schreef:Sorry, ondanks wat hij heeft meegemaakt lijkt het er erg op dat hij je inderdaad een beetje gebruikt. Als je echt van iemand houd komt egoisme niet voor. Dan zou je bijna sterven voor diegene en niet aan-uit-aan-uit, nooit vragen hoe de ander zich in een situatie voelt. Als het al een jaar duurt.... mijn god wat zal jij je rot voelen. Ondanks dat je zo gek op hem bent zou ik zeggen, draai je om en kijk verder. Hij behandeld je nou eenmaal niet zoals je verdient (mijn inziens) en hoe moeilijk het ook zal worden en hoevaak je niet zal twijfelen, laat hem gaan. Als hij echt gek op je is zal hij zijn uiterste best doen om je terug te halen, zo niet dan weet je dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
Sterkte
Evelijn schreef:Tja.. ik zou niet mijn leven op pauze zetten omdat iemand anders eerst zijn eigen rotzooi moet gaan uitzoeken voordat hij kan aangeven wat hij voelt/wilt. Niet gaan zitten wachten, want de kans dat je dan wordt teleurgesteld is enorm groot en de verwachtingen die je dan krijgt zijn onrealistisch.
Ga lekker verder met je eigen leven... en zie van zelf wat er op je pad komt. Geen hand vol maar een land vol
pri_lady schreef:Hij weet diep van binnen het antwoord wel maar durft hier niet aan toe te geven. Ook voor hem zal het wrang zijn er achter te komen dat hij niet als levenspartner van jou houdt. Jij bent inderdaad het beste wat hem is overkomen , door jou is hij het licht in het leven weer gaan zien. Dat hij nu met een psycholoog praat, is top. Hopelijk gaat hij hier lang mee door, oud zeer heeft tijd nodig, daarna is er tijd nodig om zijn eigen ik te ontdekken.
Hij wil je niet kwijt want hij heeft jou nodig als een echte vriend/maat/familielid om zijn leven op de rails te zetten. Zijn jaloezie zet jou op het verkeerde been. Voor iemand die al zoveel vertrouwen in de (basis) liefde is kwijtgeraakt, is er nu eenmaal wantrouwen en angst om het goede te verliezen . Voor hem ben jij zijn vader, moeder en broer die hij graag had willen hebben.
De keus is dus eigenlijk aan jou, wil je voor hem die vriend zijn, zou je dat kunnen opbrengen?
En kijk eens bij jezelf, hoe houd je van hem? Als partner die een leven lang naast je staat of is het toch meer het fijne gevoel dat iemand speciaal JOU nodig heeft. Misschien is het voor jou ook wel een optie om hulp te zoeken, een vriendin waar je uren mee kunt praten, maatschappelijk werk of psycholoog om je weg te vinden in deze. In wat je nu werkelijk wilt en kunt.
Tot slot, ik heb bovenstaande stellig geschreven, vanuit eigen ervaringen. Maar dat wil niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb. Al help ik je maar met één zinnetje waar je voor jezelf wat uit kunt halen, is dat al genoeg. Je kunt dit ook uitprinten en hem laten lezen. Het gesprek wat jullie gehad hebben, daar zouden er meer van moeten komen, ongeacht de wanhoop van de gevoelens, ongeacht de eventuele verdrietige beslissingen zolang jullie maar eerlijk zijn in jullie gevoelens ten opzichte van elkaar maar nog belangrijker ten opzichte van jezelf.
Ik wens jullie heel veel sterkte toe!
_knollie_ schreef:Je woorden doen me heel veel, overigens ook van de andere bokkers hoor! Bedankt daarvoor!
Maar ik begrijp dat jij de indruk hebt dat hij van binnen wel weet geen relatie te willen en niet op die manier van me te houden? Maar het niet goed durft te zeggen. Dat zou ik best wel egoistisch vinden, aangezien we niet als vrienden met elkaar omgaan. We gaan veel verder dan dat, blijf bij hem slapen af en toe enz. Als dat zo is, zou ik me ontzettend gekwetst voelen en ook gen**id. Er zijn veel meer momenten dat hij me hoop geeft. Stuurt weleens smsje va " ik mis je" en " ben echt verliefd op je" dat soort dingen. En bij jou voel ik me zo fijn enz. Misschien heb ik dat dan verkeerd geintrepeteerd, maar hij geeft heel vaak een aanzet meer te voelen dan alleen vrienden.
Wil je bedanken voor je berichtje.
Moelie schreef:Ik snap niet dat je al zolang wacht.. Onderneem eens iets, zie elkaar een tijd niet, en ervaar allebei hoe het zonder elkaar is. Heb ff geen contact, want zo komt hij er nooit achter. Het lijkt er idd op (zoals volgensmij al is gezegt) dat die inderdaad gebruik van je maakt, maar jij hebt dat niet door vanwege je gevoelens voor 'm (liefde maakt blind he). Hij vraagt niet eens hoe jij je voelt enz.. Ik snap niet dat je hem dan zo geweldig kan vinden! Laat elkaar een tijd met rust, en kijk hoe dat is. Wie weet mis je hem wel helemaal niet, wie weet juist wel.. of miss komt hij er in die tijd achter dat die niet zonder je kan ofzo. Maar mij lijkt het iig tijd om iets te ondernemen, want zo kan het idd nog wel ff duren voordat hij erachter komt wat en of die iets voor je voelt.
Verspil je tijd niet zo aan een jongen die niet weet wat die wil, hij heeft tenslotte al een JAAR de tijd gehad om er overna te denken! In een jaar kan je makkelijk ontdekken of je iets voelt voor iemand.
Dus mijn enigste advies; Heb een tijd geen contact met elkaar, kijk hoe jullie dat beide ervaren. Loop hem niet meer zo achterna als een hondje en denk ook eens aan jezelf! Wie weet lopen er nog veel leukere jongens rond die jij mist omdat je steeds achter hem aanloopt. Laat je niet gebruiken!
Maargoed, ik snap je aan de ene kant wel hoor.. liefde maakt tenslotte blind. Je moet het ook helemaal zelf weten maar naar mijn gevoel vind hij het allemaal wel prima zo, als die je nodig heeft hoeft ie bij wijze van maar te bellen en je komt meteen naar hem toe (weet niet of dat echt zo is). Maar bij wijze van.. je hebt alles voor hem over. Maar heeft hij ook alles voor jou over? Als dat niet zo is zal ik toch eens goed gaan nadenken om deze jongen te laten gaan.
Dan weet jij ook waar je aan toe bent, hij verbied het je ook nog eens om met andere jongens te smse, dat hoef je toch niet te pikken van een vriend?
Denk aan jezelf meid! Kies voor jezelf, er zijn zat jongens waar ook vast wel de ware van jou bijzit.
Succes ermee.
Groetjes Milou
_knollie_ schreef:Oei meid dit geeft zo aan wat ik al vermoedde naar aanleiding van jouw verhaal en wat ik ook heb verwoord in mijn eerdere post.Daarbij was ik 1x zover dat ik heb gezegd hem niet meer te willen zien, maar toen kreeg ik een beetje het "verwijten" dat ik hem dan liet vallen. Dat vond ik ook heel erg toen dt hij dat zo zag.
Share schreef:hoe gaat het inmiddels?
_knollie_ schreef:Hoi,
Ik wil graag even een verhaal vertellen en jullie oordeel hierover weten. Want ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Ik ken nu al bijna een jaar een hele leuke jongen. Van het begin af en liep het niet goed.
LDRD schreef:_knollie_ schreef:Hoi,
Ik wil graag even een verhaal vertellen en jullie oordeel hierover weten. Want ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Ik ken nu al bijna een jaar een hele leuke jongen. Van het begin af en liep het niet goed.
Hier stop ik altijd zo ongeveer met lezen. Je kan zelf denk ik wel invullen waarom?