Leven met een chronisch zieke ouder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Leven met een chronisch zieke ouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 21:15

Hey bokkers,

Ik open dit topic aangezien ik een moeder heb die chronisch ziek is. Ze heeft reuma en daarbij nog allerlei bijkomstigheden. Ik merk nu zelf dat ze de laatste tijd weer een heel stuk is afgetakeld. Ik heb het hier moeilijk mee en zou graag met mensen willen praten die hier ervaring mee hebben. Als je tips heeft zijn deze natuurlijk ook van harte welkom.

Renske_

Re: Leven met een chronisch zieke ouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:33

Herkenbaar...
mijn vader heeft hemofilie (stollingsziekte) en door de vele bloedingen in zn gewrichten is daar nu al het kraakbeen weg
Zolang ik me herinner loopt hij moeilijk en heeft hij altijd pijn, moet zich ook dagelijks met stollingsmiddel inspuiten en kan nog maar korte stukjes lopen Scheve mond
Binnenkort moet hij 2 nieuwe knieën maar ook enkels en ellebogen zijn niet goed meer.
Opereren is een groot risico bij hem ivm kans op niet te stoppen bloedingen.

Zijn broer heeft de ziekte ook maar heeft er veel minder last van, vind het zo oneerlijk dat mijn vader dat dus wel heeft!
Je hoort hem nooit klagen maar je ziet gewoon dat hij pijn heeft, en dat is moeilijk!
Hebben sinds kort ook een traplift, op slechte dagen ging hij nml zittend de trap op en af en dat doet pijn als je je vader zo ziet Verdrietig

Hoe je er het beste mee om kan gaan weet ik eigenlijk zelf eerlijk gezegd ook niet goed... maar begrijp helemaal hoe je je voelt!
sterkte Ach gut

IceBabY

Re: Leven met een chronisch zieke ouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:07

sjaslique schreef:
Hey bokkers,

Ik open dit topic aangezien ik een moeder heb die chronisch ziek is. Ze heeft reuma en daarbij nog allerlei bijkomstigheden. Ik merk nu zelf dat ze de laatste tijd weer een heel stuk is afgetakeld. Ik heb het hier moeilijk mee en zou graag met mensen willen praten die hier ervaring mee hebben. Als je tips heeft zijn deze natuurlijk ook van harte welkom.

Heey

Mijn moeder heeft (toevallig) ook reuma (RA). Met mijn moeder gaat het de laatste tijd eigenlijk best goed. Ze moet wel veel medicijnen slikken en heeft 1x in de 2 maanden een infuus wat egt supergoed werkt. Ook hebben we een traplift in huis omdat traplopen ook erg pijnlijk is voor haar. Ik had het er vroeger heel erg moeilijk mee en toen was het ook het ergst, nu gaat het wel. Maar door dat infuus wat ze krijgt kan ze gelukkig weer veeeeeel meer dingen doen.