Perfectionistisch? Planner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Perfectionistisch? Planner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 19:24

Ohh ik word eigenlijk een beetje gek van mezelf.

Als ik bijv. een avondje uit plan met vrienden ben ik altijd degene die regelt hoelaat/waar/hoe/wanneer enz.

Als iemand mij smst kan diegene binnen 2 minuten een smsje terug verwachten, hetzelfde bij mailtjes. Ik neem ook altijd (tenzij ik in de les zit oid) mijn telefoon op en kan me altijd zo ergeren aan mensen die dit niet doen.

Ook ben ik bang dat de jongen die ik nu leuk vind een beetje gek maak door hem meteen berichtjes terug te sturen. Ik voel me dan meteen zo opdringerig.

Pff, wie heeft dit ook en het belangrijkste: wat doe je eraan? Bloos! Ik heb afentoe het gevoel dat mensen er gek van worden Tong uitsteken .

Novalues

Re: Perfectionistisch? Planner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:28

Ik herken het wat je zegt over dat regelen, en mijn smsjes moet ik ook eigenlijk áltijd direct checken (hetzelfde met mailtjes btw) Wat je er aan doet? Geen flauw idee.. Je kunt misschien de mensen wie het betreft, eens vragen of ze gek van je worden? Vaak vullen mensen gedachtes van mensen in, die helemaal niet zo zijn Knipoog

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 19:30

Haha ik ben gewoon té nieuwsgierig opgesteld. En wat betreft die jongen, tsja, hij laat wel van zich horen en dan moet ik van mezelf pas 10 minuten later wat terug sturen en dan zit ik mezelf echt op te vreten ROFL .

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:35

Ik wou dat ik het wat meer had.. Vergeet haast altijd mn mobiel of dan zit ie in mn tas en merk ik niet dat ie overgaat en als ik gewoon thuis ben ligt ie meestal nog op mn kamer. En als ik een smsje heb dan sms ik meestal wel direct terug. Mailtjes heb ik meestal geen zin om te beantwoorden dus doe ik als ik zin heb. Bloos Avondjes uit enzo regel ik eigenlijk nooit, alleen als het er écht op aankomt en niemand anders het doet. Dingen plannen ben ik ook al zo slecht in (vooral met school).
Alleen als het echt moet dan doe ik het.. denk dat het vooral luidheid is. Haha! Zou echt graag wat perfectionistiser enzo ingesteld willen zijn..

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:13

whaha wat herkenbaar...ik doe dat ook...
tja wat doe je eraan...ik heb er een onderdeel van mijn beroep van gemaakt Clown (ben o.a werkzaam op het planningsgedeelte)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:25

Heel herkenbaar!

Ik ben heel vaak ook degene die iets bedenkt, plant en regelt. En dat verhaal van jou over sms'jes en mailtjes, dat heb ik ook hoor! Heel fanatiek terugsms'en, zelfs als het echt helemaal nergens over gaat. Mailtjes beantwoord ik ook direct en ik kan me ook ergeren als ik iemand mail en ik krijg niets terug.

Helaas ben ik voor school-dingen wat minder van het plannen, terwijl het dan juist wel van pas zou komen om dat wat beter te doen Clown

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:43

Haha ik herken het ook. Mijn vriend is totaal niet zo. Aankomend weekend hebben we nl. 'Hoogvliegersdag' -zieke kindjes uit ziekenhuis halen en naar rotterdam airport brengen- maar meneer heeft nog geen idee met hoeveel vrachtwagens we zullen gaan. Kan me daar zo druk om maken. Clown Laat het alleen nooit merken, uiteindelijk komt het nl. altijd goed.

Afleren lijkt me moeilijk. Als hij het irritant vind dat je meteen terug smst laat hij dat wel weten lijkt mij? En dat plannen; zie het als iets positiefs. Zo weet je iig waar je aan toe bent, toch? Knipoog

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 22:52

Da's waar maar soms kan het ook irritant zijn als ik de enige ben die iets plant Tong uitsteken . Bijv. op school, dan moeten projecten op bepaalde data af zijn en ben ik degene die altijd achter iedereen z'n vodden aanzit. Aan de ene kant is het wel goed maar soms geeft mij het gevoel dat ik te opdringerig ben.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:17

Ik ben ook een regelaar. Ik plan altijd alles in en het word bijna vervelend als mijn plannetjes niet lukken. Ik heb die gewoonte al sinds ik een jaar of 10 ben.

Hoe meer mensen aan je gaan ergeren hoe vaker het tegen je gezegd word dat je je niet zo druk moet maken. Met de tijd leer je het wel af.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:31

Ik ben ook echt perfectionistisch en wil alles onder controle hebben. Ik moet als ik bv. met de trein ga altijd precies weten welke trein, welk perron, hoe laat hij gaat, wat de alternatieven zijn etc. Net als met vakanties, ik moet alles op papier hebben, weten waar ik heen moet, weten bij bv. welke gate ik moet staan, ik kom minstens een paar uur te vroeg etc.
Ben ook altijd alles aan het regelen. Maar ik vind het op zich niet zo erg. Liever iets goed geregeld hebben, dan iets níet geregeld hebben toch? Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:32

E-mailtjes en smsjes meteen beantwoorden, dat ken ik ook. Ik vind dat opzich ook niet iets vervelends, want ik vind het enorm vervelend als iemand níet antwoordt.
Qua dingen regelen enz. laat ik anderen liever wat regelen dan dat ik het moet doen, simpelweg omdat ik geen zin heb om me er druk over te gaan maken. Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:44

Mocca schreef:
Ik ben ook echt perfectionistisch en wil alles onder controle hebben. Ik moet als ik bv. met de trein ga altijd precies weten welke trein, welk perron, hoe laat hij gaat, wat de alternatieven zijn etc. Net als met vakanties, ik moet alles op papier hebben, weten waar ik heen moet, weten bij bv. welke gate ik moet staan, ik kom minstens een paar uur te vroeg etc.
Ben ook altijd alles aan het regelen. Maar ik vind het op zich niet zo erg. Liever iets goed geregeld hebben, dan iets níet geregeld hebben toch? Lachen

Erg herkenbaar. Ben net zo. Ik word gek als ik dingen, zoals in jouw voorbeeld met de trein, niet weet.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 09:30

eknein schreef:
Ik ben ook een regelaar. Ik plan altijd alles in en het word bijna vervelend als mijn plannetjes niet lukken. Ik heb die gewoonte al sinds ik een jaar of 10 ben.

Hoe meer mensen aan je gaan ergeren hoe vaker het tegen je gezegd word dat je je niet zo druk moet maken. Met de tijd leer je het wel af.

Dat krijg ik nu dus ook regelmatig naar mijn hoofd geslingerd Haha! .

Hebben jullie dit dan ook met de liefde? Soms heb ik het gevoel dat ik me te opdringerig opstel. Bijv. bel je mij morgen nog even, dan spreken we even af hoelaat e.d Tong uitsteken . Echt te erg, haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:45

Ik ben erg perfectionistisch.
Maar had vroeger ook altijd dat ik alles plande.
Als het dan niet ging, zoals ik het wilde, werd ik boos/verdrietig.
Ik ben tegenwoordig minder erg, maar hoop altijd op hoe dingen gaan. Moet me beter voorbereiden op tegenslagen en teleurstellingen.
Als iets niet gaat zoals ik het wil, dan kan ik daar gewoon niet tegen. Moet meer dingen zien zoals het komt.
Laatst was ik bijvoorbeeld heel erg bang dat het niet zou gaan, zoals ik graag wilde.
Ik ging die morgen op wedstrijd, 's middags karten, en 's avonds had ik een feest van mijn verjaardag.
De volgende middag gingen we naar een vriendin die jarig was, en daarna door naar de ouders van mijn vriend, zijn moeder vierde alvast feest voor haar verjaardag.
Zo had ik het gepland, maar wat als de plannen wijzigen zouden.
Maar dat gebeurde niet. Gelukkig had ik me ingesteld op een teleurstelling, dat scheelde weer een hoop.

Wat die jongen betreft, als hij je smst en jij meteen terug smst, is dat niet erg. Jij hebt er gewoon tijd voor, en anders vergeet je het, toch? Knipoog

Ik kan me voorstellen dat mensen er gek van worden, daarom zou ik zeggen, laat het wat meer op je afkomen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:42

ik ben echt een chaoot, en heb mn telefoon nooit bij me bv:}

Verder heb ik wel altijd regeldrift en ben ook perfectionistisch ja.. plan alles het liefst zo ver mogelijk van te voren, dat anderen echt denken van 'ja, is het daar nu nog niet een beetje vroeg voor om over na te denken'.. :}

Ik ben met vlagen heel perfectionistisch..
En dan neem ik altijd van alles 3 reserves mee ed Huilen van het lachen

heel tegenstrijdig eigenlijk ...

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:46

ik herken het , maar vind het eigenlijk altijd wel prettig als ik het moet regelen, als het dan fout gaat is er ook maar 1 de schuldige en dat ben ik zelf niemand om boos op te worden Knipoog

En wat die jongen betreft als jij zo ben dat je gelijk smsjes terug stuurt dan moet je dat ook gewoon doen, jij bent wie je bent!! dus gewoon terug sturen Haha!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:57

Ik ken het helemaal ik doe precies hetzelfde, gelijk smsjes terug sturen. Telefoon altijd oppakken wanneer iemand belt.

Het liefst de dingen van volgend jaar nu al plannen. Volgend jaar gaan we samenwonen en het liefst zou ik nu al de meubels uitzoeken.

Verder rondom het samenwonen, regel en plan ik altijd alles. Haha! Bloos

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:26

Ik heb dit ook, alleen in een wat mindere vorm. Als ik de kans heb om meteen terug te smse doe ik dat ook altijd direct daarna. Toen ik nog of eigenlijk nog niks met me vriend had en we smsde dacht ik idd ook dat ik dan wat opdringerig/wanhopig leek. Daarom wachte ik er soms ook expres mee. Gewoon even je telefoon opzij leggen, en er niet steeds aandenken. Dan vergeet je het een halfuurtje ofzo en dan denk je er ineens weer aan (zo ging dat teminste bij mij).
Dat regelen met uitgaan heb ik niet. Wel had ik dat 2 jaar geleden ook zo, ik wou perse altijd vroeg gaan zodat we er zeker optijd waren.. en ook wou ik altijd dat het vervoer perse geregelt was anders ging ik dat doen. Zoals jij het nu hebt, heb ik het dus ook gehad, maar nu in mindere vorm.

Het is idd soms erg irritant, vooral voor jezelf. Omdat je jezelf soms alleen maar loopt op te fokken. Hoe het bij mij is overgegaan weet ik eigenlijk niet, denk dat dat meer ophoud hoe ouder je word ofzo. Dat meteen terugsmse en bellen enz heb ik dan nog wel, maarja dat is toch geen slechte eigenschap Knipoog
Ik denk dat het vooral heeft te maken met geduld, ik denk dat je op zulke momenten ongeduldig bent en daarom dit soort dingen doet. Denk bij jezelf, blijf rustig.. Het gaat vanzelf over (dat had ik teminste wel, jij vast ook!).

Succes ermee! En denk maar zo, tis toch geen slechte eigenschap?

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:55

Meissie17 schreef:
Ik ken het helemaal ik doe precies hetzelfde, gelijk smsjes terug sturen. Telefoon altijd oppakken wanneer iemand belt.

Het liefst de dingen van volgend jaar nu al plannen. Volgend jaar gaan we samenwonen en het liefst zou ik nu al de meubels uitzoeken.

Verder rondom het samenwonen, regel en plan ik altijd alles. Haha! Bloos

Haha, erg he? Tong uitsteken Ik wil ook altijd alles van tevoren weten en probeer alles al ruim van tevoren uit te denken. En dan ook niet leuk vinden als een planning niet ging zoals dat ie moest gaan of er ineens onverwachte dingen gebeuren. Mijn maatschappelijk werkster dacht op een gegeven moment zelfs dat ik misschien een vorm van autisme zou hebben. Maar nee, ik wilde alleen houvast en hou niet van onverwachte, ongeplande dingen. Clown
Maar dat is voornamelijk met planningen enzo. Verder ben ik een chaotische perfectionist. Tong uitsteken

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 21:01

Ik denk idd dat het ook een vorm van ongeduld is. Ik ben zooo ongeduldig, als ik iets in mijn hoofd haal moet het ook meteen gebeuren. Nagelbijten / Gniffelen