Altijd achterdochtig...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Altijd achterdochtig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 18:23

Ik zit met een groot probleem.. voor mezelf dan...
Na 3,5 relatie gehad te hebben ben ik vanuit het niks gedumpt via een smsje..meneer had een ander...nooit meer iets van hem gehoord...

Ik vond het heel moeilijk om daarmee om te gaan,maar ik merk dat dat zijn sporen heeft achtergelaten...

Nu ik iemand heb ontmoet,waar ik dus wel een heel vertrouwd gevoel heb.. maar ik toch heel erg bang ben dat ik verliefd word of ben op iemand wat later een illusie blijkt te zijn..
Ik weet dat je moet genieten van de momenten dat het leuk is..maar als ik dan een keer geen smsje terug krijg.. niet te snel naar mijn zin Knipoog
dan zit ik me vanbinnen al op te eten.. terwijl er dan gewoon helemaal niks aan de hand is..

Kortom.. ik kan mezelf helemaal gek denken..
en dit wil ik gewoon niet..
Ik moet mezelf altijd op positieve gedachtes zetten.. anders ga ik weer vreemd denken..

Kom ik hier ooit vanaf?? zoja.. heeft er iemand tips ??

Abracadabra9

Re: Altijd achterdochtig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:48

Heb ik ook last van, maar denk dat je beter kan denken dat niet iedereen tijd heeft om snel terug te smsen? Ik ben ook een snelle sms'er en verwacht altijd antwoord terug binnen 5 minuten, anders gooi ik het liefst nog een sms erachteraan. Maar ik denk altijd bij mezelf hoe die ander dat zou vinden als hij ergens mee bezig is en dus niet kan antwoorden? Schijnheilig

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 18:52

Nee precies..
net ook weer...

heb een erg leuke turkse jongen ontmoet.. en we bellen elke dag..
Vandaag op de normale tijd.. geen belletje.. stomme doos aka IKZELF dacht weer...zie je wel.. toch een player..

maargoed, hij belde net.. en wat denk je??
Hij was zn telefoon vergeten mee naar zn kamer te nemen toen ie pauze had.. daarom belde ie nu maar terwijl ie aan het werk was.. op de wc stiekem Tong uitsteken

Gerustgesteld.. en nu hoop ik dat ik het kwijt ben...
want pfff.word af en toe gek van mezelf!!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:55

Phoee dáar heb ik dus ook echt last van, Bloos!
Idd wat jij dus dan denkt van 'dus toch een player', en dan geeft ie uitleg waarom, en dan geloof je hem Lovers

En dat heb ik ook altijd, bijvoorbeeld dan wil ik zelf bellen etcetera, of alsie ze telefoon niet opneemt denk ik meteen van 'gvd neem op want je hebt m wel bij je' etcetera Schijnheilig

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:10

oh heel herkenbaar idd.... kan mezelf ook altijd wel beheersen dan maar het kost wel moeite.....Gaat dit weg? Ik hoop het wel anders ziet het er niet goed uit voor mijn -en vele anderen- hun toekomst.....waar is een relatie namelijk zonder vertrouwen? 1 ding, tijd zal het leren....Heb je nog wel met je ex gepraat om te kijken wat het motief was en wat er verkeerd is gegaan etc? probeer je les te leren en probeer die bagage niet op je nieuwe vriend over te hevelen.
Er zijn een aantal kenmerken voor een player, let daar wel extra op.
zoals:
meerdere telefoons, meerdere msn's of accounts op internet, niet altijd opnemen, altijd overal een smoes voor hebben, vaag blijven etc etc....vertrouw ook nooit wat vrienden bevestigen want die dekken elkaar zeker weten....

ach ja Knipoog

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:14

Vertrouwen moet weer groeien. Of je er ooit helemaal van af komt weet ik niet, maar het zal met de tijd vast wel beter worden.
Heb een beetje het zelfde probleem, maar vertik het om mezelf helemaal gek te maken met wat misschien wel weer kan gebeuren. Valt niet mee maar ik probeer mezelf nuchter te houden en lukt redelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:19

NoaC schreef:
Vertrouwen moet weer groeien.

Presies, en dat heeft tijd nodig Lachen Soms heel veel tijd, soms wat minder,
ligt ook aan het type vriend die je aan de haak heb geslagen, zelf vertrouw ik op mn intuitie,
weet niet hoe dat bij jou zit?
Ik was vroeger heel erg paranoia, was gewoon niet leuk meer maar daar was ook een reden voor,
nogal wat meegemaakt met mannen, dat heeft het er niet beter op gemaakt...
Maar iedereen verdient een eerlijke kans in een relatie, probeer het een beetje te vertrouwen te geven.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 19:24

Precies..
Ik heb ook veel te veel mee gemaakt.. na mijn ex nog meerdere mannen gehad die me playden..
Maar echt..deze jongen is zoooo anders.. dit voelt heel anders..
Maar nu is er een andere angst.. niet van.. hij verteld de waarheid niet..maar meer van : stel als er ooit iets gebeurd..ben ik dan weer op een illusie gevallen??
Die gedachte maakt me gek..dat ik hoop en denk dat ik nu iemand wel kan vertrouwen..en dat het ooit uitkomt dat het niet zo is..bij mijn ex dacht ik immers ook dat hij niet zo was..maar hij was juist wel vaag,en diep vanbinnen wist ik het wel..maartoch...

Pfff!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:35

Inderdaad, vertrouwen op je intuïtie Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:37

Je zegt dat je een Turkse vriend aan de haak heb geslagen Sakkia,
versterkt dat niet extra dat gevoel bij jou omdat er zoveel verhalen
over in de ronte gaan?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 20:34

Heel vreemd,maar daar kan ik kort over zijn : NEE...
Er gaan inderdaad genoeg verhalen..
maargoed.. ik weet dat ze er zijn..maar ik durf voor het eerst in mijn leven voor een jongen NU,een hand in het vuur te steken..
maar ik mag hopen.. dat ik mijn intuitie kan vertrouwen..en die zegt bij hem een heel ander gevoel..dan bij al die andere nederlandse jongens die ik gehad heb..
daar wist ik vantevoren stiekem al dat ze zo waren...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:40

het zijn ook meer de marokanen en antilianen waar je veel verhalen over hoort..

maar TS.. ik weet precies hoe je je voelt hoor.. ik had dat gevoel ook.. ik ben tot 2 keer toe laten vallen door exen die terug gingen naar hun ex.. zomaar vanuit het niks.. en van de een op andere dag niks meer van ze gehoord..

en in de relaties erna heb ik dat gevoel ook gehad..
dat ze het niet menen en dat ze je alleen maar voor erbij hebben.. voor de sex ofzo..
en daar word je helemaal onzeker van en dat is niet goed Knipoog
al ze dan bv achter msn gingen zitten was ik bang dat ze verliefd zouden worden op iemand anders..
als ze dan ff weg waren dan dacht ik dat ze bij een ander waren...

ik ben nog altijd bang om mijn vriend kwijt te raken om wat voor een reden dan ook.. maar ja je kan niet in de toekomst kijken he Knipoog
leef met de dag en geniet ervan.. en van elkaar Knipoog

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 20:48

Nee precies.. je weet nooit wat er gebeurd,en stiekem weet ik ook wel, waarom nu al pijn hebben om iets wat er nog niet is??
Genieten van de leuke momenten..je niet zo gek laten maken door jezelf..

mensen gaan na 20 jaar nog scheiden..of worden bedrogen..dat houdt je nooit tegen..
Maar ik wil dat helemaal niet Haha!

Ik ben echt van het ouderwetse nog denk ik..
Als ik iemand wil dan sluiten mijn oogkleppen voor al het andere wat rondloopt..en dan ben ik gewoon bang om die ander kwijt te raken...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:50

Saskia9 schreef:
Nee precies.. je weet nooit wat er gebeurd,en stiekem weet ik ook wel, waarom nu al pijn hebben om iets wat er nog niet is??
Genieten van de leuke momenten..je niet zo gek laten maken door jezelf..

mensen gaan na 20 jaar nog scheiden..of worden bedrogen..dat houdt je nooit tegen..
Maar ik wil dat helemaal niet Haha!

Ik ben echt van het ouderwetse nog denk ik..
Als ik iemand wil dan sluiten mijn oogkleppen voor al het andere wat rondloopt..en dan ben ik gewoon bang om die ander kwijt te raken...

ja ach.. dat dacht ik ook.. totdat ik na 5 jaar relatie verliefd werd op mijn huidige vriend..
dus zoiets kan ook uit jezelf komen.. Knipoog

heb het overigens wel eerst netjes uitgemaakt met mijn ex.. vreemdgaan zou ik nooit doen.. ik weet namelijk hoe dat voelt als je bedrogen word dus doe ik dat een ander ook niet aan..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 20:54

Nee inderdaad.. ik heb daar ook een hekel aan!
Ben zelf ook eens verliefd geworden,altans,dacht ik Knipoog
En heb toen me huidige relatie ook verbroken zonder eerst iets te doen met een ander..

Eigenlijk is het normaal he, dat je bang bent om de ander kwijt te raken...
Maargoed.. de extreme gevoelens die ik had/heb.. waren echt niet leuk...
Heb tot een half jaar geleden met mijn achterdochtigheid ook mannen weg gejaagd...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:58

ja dat extreme is niet goed Haha!
en je moet het nooit een probleem van je vriend laten worden want dat is niet gezond.. hij moet zichzelf kunnen en blijven zijn Knipoog

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:08

Herkenbaar! Ik heb nu sinds een maandje een vriend en hoewel hij echt laat merken dat ie gek op me is en serieus met me verder wil, heb ik ook heel lang dat onzekere gevoel gehad. (en af en toe nog steeds) Als ik niet meteen een smsje terugkreeg dacht ik 'zie je wel...." En als hij zei dat ie gek op me was dan dacht ik 'ja, maar voor hoelang?" Hij kent zelf dit gevoel helemaal niet. Hij zegt heel simpel "ik voel dat het goed zit, en als het ooit fout loopt dan heb ik in ieder geval genoten van mijn tijd met jou" En hij heeft gelijk. Als het fout gaat dan gaat het toch wel fout. Dan kan ik beter van deze tijd genoten hebben dan dat ik me de hele tijd druk heb lopen maken! Maar dat is heel simpel gezegd natuurlijk....Dat gevoel blijft toch. Maar het wordt wel een beetje minder nu we wat langer samen zijn.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:21

Heel herkenbaar dit gevoel!
Heb ook veel meegemaakt en ben ook onzeker en kan moeilijk me lover vertrouwen, ik vertrouw hem wel maar toch maak ik me druk.

Ik probeer nu te genieten van alles, als ie niet meer van me hou en weggaat dan heb ik toch een leuke tijd gehad, maar goed, ik hoop niet dat ie weggaat en soms maken berichtjes van andere vrouwen me erg onzeker en begin ik weer over alles te twijfelen.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:33

pfff hier nog 1 Bloos

Het is echt het k utste gevoel wat je maar kan hebben die onzekerheid over alles echt een ramp!

Ik ben ook paar keer bedrogen dat ik er perongeluk achter kwam nou dan zak je echt door de grond Verdrietig

Mijn vriend die ik nu heb.. die heeft zoveel aanhang van meiden voor dat ik met hem ging had ie ook heel veel dates met meiden etc etc... is ook niet echt goed voor je vertrouwen vooral niet omdat hij ook af en toe nog contact met die meiden heeft Bloos

Ben zelf zo onzeker als de pest.. hij valt bijna altijd op donker haar ik ben blond... dus als ik dan knappe meiden zie met donker haar denk ik gelijk dat hij hun leuker vind..*zucht*

Ik ben super slecht in vertrouwen heel vaak als hij wat zegt of als hij gaat stappen of wat gaat doen .. zit ik mezelf weer dingen aan te praten wordt er echt gek van Boos! en is voor hem ook niet leuk Bloos

soms heb ik momenten dan gaat het echt goed... dan denk ik nergens over na en vin dik niks erg.. dan denk ik zo veer dat gaat goed Clown maarja paar uur later is het weer over en g aik zitten malen Bloos

Het is zelf zo erg dat ik ook in zn telefoon ben gaan kijken... ook ni et verstandig... en goed natuurlijk Bloos heb het wel eerlijk verteld Bloos Heb er zelf over nagedacht om het uit te maken omdat ik gewoon gek werd van mezelf, had echt zoiets van een relatie hoord relaxd en leuk te zijn ipv alleen maar rare dingen denken Bloos ...

pff kan er nog wel hele stukken over schrijven haha maar dit is alweer veelste lang Clown hoop ook echt dat het over gaat!!! Ik ga nu 8 maanden met hem Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:42

Vera, sommige stukken uit jou verhaal zijn echt herkenbaar...
Onzekerheid is echt kl.ote!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:59

Ik herken ook veel in Vera's verhaal. Ik ben niet in zijn telefoon gaan kijken, maar toen we net wat hadden heb ik ook overwogen om ermee te stoppen omdat ik gek werd van mezelf. Ik had het goed in mijn eentje en ik was gewoon bang dat hij me toch weer pijn zou doen, hoe leuk ik het ook met hem had. (in het verleden had ik altijd 'foute' vriendjes) Hij heeft ook ontzettend veel sjans met uitgaan en krijgt steeds hyvesberichtjes van vreemde vrouwen. Hij is zo knap, leuk, lief enz dus ik vraag me wel eens af wat hij met mij moet. Ik ben maar gewoon..... En dat maakt me wel eens onzeker. Maar ik probeer wel gewoon te genieten en dan zie ik wel hoe het loopt.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:06

kan nog zoveel punten op noemen haha.. niet normaal en gewoon buitenal vervelend ... kijk beetje onzekerheid heeft iedereen wel.. en is ook gezond maar zo bang zijn om iemand kwijt te raken of belazerd te worden is echt niet leuk!

Ik heb zelfs zo gedacht van, ik durf mezelf niet helemaal te geven.. heb periode gehad dat ik beetje afstandelijk werd.. om mezelf in bescherming te nemen.. van als hij nou wel vreemd gaat ofzo.. dan hoef ik mezelf niet voor mn kop te slaan dat ik weer belazerd ben , omdat ik het voor mezelf zeg maar al wist dat het zou gaan gebeuren... haha nou dat is wel erg hoor.. Bloos

het komt nou misschien over alsof ik een psyco ben ofzo helemaal niet hoor Knipoog .. mn vriend mag ook alles en verbiedt hem helemaal niks hebben allebei onze eigen dingen en hij merkt er ook niet heel veel van behalve als het er echt bij me uit moet en ik maak me ergens echt zorgen over dan vraag ik het gelijk..

haha maarja het is gewoon lastig.. mn vriedin heeft hetzelfde.. dus ik zeg tegen haar we gaan gewoon elke dag zeggen hoe leuk we wel niet zijn.. haha Clown mss stijgt ons zelfvertrouwen dan want dat is gewoon het grootste probleem... als je zeker vanjezelf bent gaat alles veel makkelijker geloof ik Knipoog en voel je je ook fijner Lachen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:09

Lotje02 schreef:
Ik herken ook veel in Vera's verhaal. Ik ben niet in zijn telefoon gaan kijken, maar toen we net wat hadden heb ik ook overwogen om ermee te stoppen omdat ik gek werd van mezelf. Ik had het goed in mijn eentje en ik was gewoon bang dat hij me toch weer pijn zou doen, hoe leuk ik het ook met hem had. (in het verleden had ik altijd 'foute' vriendjes) Hij heeft ook ontzettend veel sjans met uitgaan en krijgt steeds hyvesberichtjes van vreemde vrouwen. Hij is zo knap, leuk, lief enz dus ik vraag me wel eens af wat hij met mij moet. Ik ben maar gewoon..... En dat maakt me wel eens onzeker. Maar ik probeer wel gewoon te genieten en dan zie ik wel hoe het loopt.

idd dat heb ik ook... ben gewoon standaard figuur simpele kleding weet je wel helemaal niet elke dag goed gekleed of helmaal make up etc etc... en dan zie je van die goed gekleede meiden helemaal hip... en dan denk ik alweer van nou.. dat past veel beter bij jou en idd wat moet je met mij... ?

dat zeg ik dan ook wel eens.. maarja moet je niet te vaak doen dalijk gaat ie ook anders denken of wordt ie het zat dat jij zo denk weet je wel Bloos

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:26

vera23 schreef:
kan nog zoveel punten op noemen haha.. niet normaal en gewoon buitenal vervelend ... kijk beetje onzekerheid heeft iedereen wel.. en is ook gezond maar zo bang zijn om iemand kwijt te raken of belazerd te worden is echt niet leuk!

Ik heb zelfs zo gedacht van, ik durf mezelf niet helemaal te geven.. heb periode gehad dat ik beetje afstandelijk werd.. om mezelf in bescherming te nemen.. van als hij nou wel vreemd gaat ofzo.. dan hoef ik mezelf niet voor mn kop te slaan dat ik weer belazerd ben , omdat ik het voor mezelf zeg maar al wist dat het zou gaan gebeuren... haha nou dat is wel erg hoor.. Bloos

het komt nou misschien over alsof ik een psyco ben ofzo helemaal niet hoor Knipoog .. mn vriend mag ook alles en verbiedt hem helemaal niks hebben allebei onze eigen dingen en hij merkt er ook niet heel veel van behalve als het er echt bij me uit moet en ik maak me ergens echt zorgen over dan vraag ik het gelijk..

haha maarja het is gewoon lastig.. mn vriedin heeft hetzelfde.. dus ik zeg tegen haar we gaan gewoon elke dag zeggen hoe leuk we wel niet zijn.. haha Clown mss stijgt ons zelfvertrouwen dan want dat is gewoon het grootste probleem... als je zeker vanjezelf bent gaat alles veel makkelijker geloof ik Knipoog en voel je je ook fijner Lachen

Hier heb ik momenteel last van, ik durf mezelf niet helemaal te geven, zeg maar.
Mijn gevoelens niet los te laten... Bloos
Bang dat er weer een teleurstelling zal gebeuren Verdrietig

@Lotje02: dat van jou is ook heel herkenbaar!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:32

ja dat is echt heel vervelend.. ik heb het er met mn vriend toen over gehad want hij merkte het ook wel een beetje.. dus denk vertel het maar Bloos

vond hij helemaal niet leuk en ging zich zorgen maken en werd beetje bang dat ik het uit wilde gaan maken ... opzich was dat wel weer goed voor mn ego.. en daar werd ik weer even wat zekerder van Bloos klinkt mss beetje raar en lu llig Bloos

heb me voor dat hoofdstuk een beetje af kunnen sluiten nu... maar toch blijft het in mn achterhoofd kriebelen van wees wel op je hoede...

een meisje die ik ken.. die vertouwd der vriend echt voor 1000 % vind het echt knap en aan de andere kant denk ik dan je bent echt stom dat je dat doet Bloos .. maar dat komt omdat ik zelf gewoon slecht in vertrouwen ben... niet alleen bij mn vriend maar eigenlijk met alles...