wie doet er aan line dancing?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

wie doet er aan line dancing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 12:42

het lijkt me leuk om eens een proefles te gaan nemen ergens bij mij in de buurt. wie doet er aan line dancing en kan mij vertellen of het wat is?

Nicje87

Re: wie doet er aan line dancing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:48

Toen ik zeven was heb ik line-dancing gedaan met mijn moeder..
İk vindt het nog steeds erg leuk.De sfeer dıe rondhangt op shows en tijdens de lessen enz...
iK zou zeggen gewoon een keer proberen, want voor iedereen is het natuurlijk anders..

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 12:50

wat voor soort mensen komen daar eigenlijk?? kan me er niet zo veel bij voorstellen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:06

het verschild heel erg per vereniging.. İn mijn groep toender tijd zat ik tussen allemaal leuke gezellige oude bokken hihihi

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 13:10

hmmmm ik weet niet of ik dat wel zo leuk vind Bloos tussen allemaal oude bokken. wat kost het trouwens ongeveer? en kan je ook meedoen aan wedstrijden?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:20

wat het nu kost? geen flauw idee.... Toendertijd was het heel goedkoop, maart het is alweer 13 jaar geleden...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:34

oh ja ik Haha! Heb een aantal jaar op line dance gezeten. Helemaal geweldig!!! Heb zelfs het laatste jaar dat ik op dansen heb gezeten mee gedaan in een theater show van bob de Jong. Samen met de Country Music Hall of Fame gingen we heel NL rond. Zo super gezellig..

Ik heb het op moeten zeggen omdat het niet meer met mijn werk samen kon. Het was ieder weekend en ik had weekend diensten. Door de weeks danste ik zo'n 4 dagen in de week. Maar ook dat ging op een gegeven moment niet meer met mijn werk ipv avonddiensten. Na 5 jaar intensief gedanst te hebben ben ik er helemaal mee gestopt. Soms mis ik het nog wel hoor..

Een week dansen was toen voor mij goedkoper dan een avondje stappen Haha! Haha!. En het was nog eens vele malen gezelliger. We waren altijd met een flink grote groep en gingen bijna ieder weekend (Als ik niet mee dee met de theatershow) op pad. Brabanthallen/Darlingmarket of gewoon naar een dansschool hier in debuurt die een cd avond oid had.. Zo leuk... Oh en de groep bij ons bestond ook uit wa toudere mensen. Ik was toen de jongste, maar dat mocht de pret niet drukken. De oudste was toen begin 60 en deed mee met de wereldkamioenschappen waarbij hij in zijn leeftijdsklasse gewoon heeft Haha! Haha! Haha!

Enne het is echt niet allemaal hakke teen hakke teen Knipoog

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:03

Ik heb ook zo'n 3 jaar aan line dancen gedaan. In de disco hadden we een speciale countrybar en daar kwamen zoveel mensen, dat we met line dancen zijn begonnen. Op het laatst deden we zelfs met wedstrijden mee! Ik vond het altijd wel leuk en er deden mensen van jong tot oud mee. Wat het kost weet ik niet precies meer....
Doe het nu helemaal niet meer (verhuisd) en ben eerlijk gezegd ook alle dansen vergeten... Bloos

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:19

haha ja er komen per week zo vreselijk veel dansen bij Haha! Haha!

Maar ach, als je de kick bal change en al die termen niet vergeet kan je zo weer instromen volgens mij Haha!

Ik vind dat als je bij een dans school gaat dansen je meestal wel meer betaal. Dus een school die naast country ook andere dansen doet. De dansscholen die echt gericht zijn op de country zijn vaak minder duur. Omdat ze meestal een zaal hebben die ze huren ipv een compleet gebouw...

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 10:40

hmmm het klinkt echt leuk. ik ga zodra ik in mijn nieuwe huisje zit maar eens onderzoek doen waar ik terecht kan. zie t soms wel eens op tv en het trekt me echt.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:44

ja het is ook echt heel erg leuk. Een groot voordeel is dat je het alleen kan doen.. De kosten kan je zo hoog maken als je zelf wil. Koop je laarzen en een hoed met bij passende blouse ed (hihi) dan ben je wel in style maar ook aardig wat centjes armer....

wij kregen na het einde van de les ook altijd de nieuwste dans op papier mee naar huis. Daar staat dan stap voor stap op uitgelegd hoe die dans in elkaar zit, welke pas je na welke pas moet zetten Haha! op een gegeven moment had ik twee mappen vol met de dansen die ik geleerd had. Erg leuk Haha!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 10:50

waar koop je zulke kleding eigenlijk?? heb er geen flauw benul van waar je dat kunt kopen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:55

Als je eenmaal aan het dansen bent zul je merken dat er echt OVERAl door NL verschillende dansscholen/zaaltjes en evenementen zijn zowel groot als klein waar gedanst word met een band of op cd's. De zogenoemde CD avonden. Waar je meestal voor 5 euro al naar binnen kunt om de godsganze avond je uit te leven op de dansvloer. Haha! Haha! Haha!

Meestal zijn daar ook verschillende stands van bedrijven die dan kleding/schoenen/hoeden ed verkopen..

Op de grotere evenementen zal je echt je ogen uit kijken wat er allemaal verkocht word. Ook heel leuk..

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 12:28

jeuhhh ik krijg er echt zin in. vind die kleding ook altijd wel leuk. vooral zo'n hoed vind ik wel gaaf.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:32

haha ja lache he!! Moet zeggen dat ik ook wel weer zin heb om te gaan dansen nu ik dit allemaal zo lees Haha!

Alles is alleen zo duur (kleding bedoel ik dan). Dus kijk goed en koop niet direct het eerste de beste wat je tegen komt Knipoog

TivoliJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:43

Ik heb ook jaren gedanst,we hadden een eigen countrycafé.
Toen ik net begon met wedstrijddansen,is het café helaas verkocht en is de groep naar een andere locatie verhuisd.
Helaas is hier in de buurt nu geen linedance meer,anders ga ik er zo weer heen!