Nu zit ik met een vraag.. Tussen deze spijkerbroeken zit een ontzettend leuke en super lekker zittende spijkerbroek van America Today, 99% katoen en 1% elastan.. Alleen de broek loopt binnen een uur best behoorlijk uit, waardoor ik vooral in mn taille en op mn kont een overschot aan broek krijg (hij gaat dus vlot losjes zitten) en ik mn broek regelmatig op moet heisen..
En ik dacht altijd gehoord te hebben dat broeken met katoen niet veel uitlopen..Zou het een oplossing zijn om gewoon een maat kleiner te nemen (de broek is zo leuk dat ik er namelijk eigenlijk wel een tweede van wil.. als hij goed zit natuurlijk
). Ik zou het logisch vinden dat in een kleinere maat de rek dus ook minder is, de rek er dus eerder uit is.. Maar is dit ook zo? Mijn logica heeft namelijk niet zo veel verstand van spijkerbroeken...
De broek mag dan best een half uurtje iets te strak zitten en daarna dus iets uitlopen en goed zitten. Zoals deze nu het eerste halfuur goed zit en daarna te ruin wordt....
Wie helpt???? Alle suggesties en ervaringen welkom!
(heet wassen en dergelijke staan niet bovenaan het lijstje aangezien ik de broek pas 2x gewassen heb, de broek toch voor langere tijd mee moet en in principe moet een broek natuurlijk ook zonder standaard heet wassen goed zitten..)

Na een uurtje is ie gewoon wat uitgelopen en zit ie goed.
ik doe dat dus ook, mijn heerlijk zittende maar versleten broeken liggen ook een tijd achterin de kast, ik kan ze echt niet gelijk weggooien