Vraag over spijkerbroeken! HELP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BibicheB

Vraag over spijkerbroeken! HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 20:33

Ik heb eindelijk sinds tijden (lees: ruim een jaar!!) weer een spijkerbroek gekocht. Sterker nog ik heb er 3 gekocht! Haha!

Nu zit ik met een vraag.. Tussen deze spijkerbroeken zit een ontzettend leuke en super lekker zittende spijkerbroek van America Today, 99% katoen en 1% elastan.. Alleen de broek loopt binnen een uur best behoorlijk uit, waardoor ik vooral in mn taille en op mn kont een overschot aan broek krijg (hij gaat dus vlot losjes zitten) en ik mn broek regelmatig op moet heisen.. Tong uitsteken En ik dacht altijd gehoord te hebben dat broeken met katoen niet veel uitlopen..

Zou het een oplossing zijn om gewoon een maat kleiner te nemen (de broek is zo leuk dat ik er namelijk eigenlijk wel een tweede van wil.. als hij goed zit natuurlijk Lovers ). Ik zou het logisch vinden dat in een kleinere maat de rek dus ook minder is, de rek er dus eerder uit is.. Maar is dit ook zo? Mijn logica heeft namelijk niet zo veel verstand van spijkerbroeken... Nerd

De broek mag dan best een half uurtje iets te strak zitten en daarna dus iets uitlopen en goed zitten. Zoals deze nu het eerste halfuur goed zit en daarna te ruin wordt....

Wie helpt???? Alle suggesties en ervaringen welkom!
(heet wassen en dergelijke staan niet bovenaan het lijstje aangezien ik de broek pas 2x gewassen heb, de broek toch voor langere tijd mee moet en in principe moet een broek natuurlijk ook zonder standaard heet wassen goed zitten..)

Perzik

Re: Vraag over spijkerbroeken! HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:00

Ik zou dan inderdaad de broek een maatje kleiner nemen als hij zoveel uitloopt. Dan zou hij in t begin inderdaad wat strakker zitten en drna prima!

[edit]: vraagt het personeel in de winkel anders om raad. Die weten denk ik het beste wat ze verkopen en wat de broek doet!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:15

Ik neem spijkerbroeken standaart gewoon te strak.
Heb er ook wel een aantal waarbij ik dat niet gedaan heb en die zitten dan op een gegeven moment echt niet mooi meer.
Dusja, als ik moeite heb met het aantrekken van een spijkerbroek zit ie goed. Bloos Na een uurtje is ie gewoon wat uitgelopen en zit ie goed. Lachen

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:30

Dat raden ze in winkels vaak ook aan; zit de broek goed? Probeer een maat kleiner. Past net? Die dus nemen Knipoog

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:37

ik dacht dat katoen juist wel uitliep. gewoon maatje kleiner kopen.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:44

Het is per spijkerbroek ook een beetje verschillend. Een ook hoe de stof genomen is (verticaal/horizontaal)
Meestal is een net aan in de winkel na een tijdje goed. Maten moet je eigenlijk niet naar kijken is mijn ervaring.
Ik heb broeken tussen maat 27 en 30 en lengtematen 32 en 34.
Spijkerbroeken zijn altijd lastige kledingstukken, maar als je eenmaal een goede te pakken hebt Lovers
Die van mij slijten op een gegeven moment echt door en dan gooi ik ze pas weg (eigenlijk stop ik ze achter in mijn kast en hoop ik dat ze weer genezen en gooi ze na een jaar alsnog weg)

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 06:27

Is een riem geen idee?
Anders gewoon een maatje kleiner denk ik! Knipoog

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 06:28

_Sigrid_ schreef:
Het is per spijkerbroek ook een beetje verschillend. Een ook hoe de stof genomen is (verticaal/horizontaal)
Meestal is een net aan in de winkel na een tijdje goed. Maten moet je eigenlijk niet naar kijken is mijn ervaring.
Ik heb broeken tussen maat 27 en 30 en lengtematen 32 en 34.
Spijkerbroeken zijn altijd lastige kledingstukken, maar als je eenmaal een goede te pakken hebt Lovers
Die van mij slijten op een gegeven moment echt door en dan gooi ik ze pas weg (eigenlijk stop ik ze achter in mijn kast en hoop ik dat ze weer genezen en gooi ze na een jaar alsnog weg)

Nagelbijten / Gniffelen ik doe dat dus ook, mijn heerlijk zittende maar versleten broeken liggen ook een tijd achterin de kast, ik kan ze echt niet gelijk weggooien Bloos

maar inderdaad niet naar de maat kijken maar gewoon passen, passen, passen Ja

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:20

Het ligt volgens mij aan het soort spijkerbroek. Sommigen worden juist steeds wijder omdat ze iets te strak zitten en er dan altijd spanning op staat. Ik zou het gewoon in de winkel even vragen als je een broek koopt. Het zijn meestal wel de fijnste spijkerbroeken die steeds wijder worden Boos!

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 18:44

Heel erg bedankt voor jullie reacties!! Bedankt voor alle goede adviezen! OK dan!

Ik ben naar de winkel gegaan en heb een maatje 28 gehaald! Haha! Er werkte een hele aardige meid in de winkel en die stelde voor de broek gewoon mee te nemen en hem thuis een dagje aan te doen (labels er aan laten zitten). Als hij goed was: houden! En als hij niet goed was dan kan ik hem gewoon terug brengen!
Hij moet binnen 4 weken terug.. Wow! Huilen van het lachen

Maar even serieus; super dus, de ideale oplossing! Pling Go jij! Go jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:22

Wat aardig zeg, er zijn dus ook nog vriendelijke winkeliers Lachen
Dat is nog eens service.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 12:26

Ja zeker! Ik was ook erg blij verrast!

Moet eerlijk zeggen dat die optie nog niet in me opgekomen was.. Misschien toch iets te eerlijk voor deze wereld Tong uitsteken
Maar vind het een ideale oplossing! Leve dit soort winkeliers/winkelmedewerkers! Go jij! Go jij!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:47

was de broek eerst even en kijk of je er dan nog in komt Tong uitsteken mijn spijkerbroek loopt ook onwijs uit maar na 1 wasbeurt pas ik er bijna niet meer in.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 13:24

Daar maak ik me niet zo'n zorgen over! Dezelfde broek in mijn eigen maat is zelfs na het wassen nog ruim "pas'.. Deze zal dus misschien direct na het wassen even wat strak zitten maar ze lopen binnen een half uur uit en daarna moet hij dus ook goed wel zitten! Bovendien gaat het me echt te ver om hem eerst te wassen en daarna nog terug te brengen.. Tong uitsteken Fatsoen, wat moet je ermee.. Clown
Ik vertrouw er maar gewoon op dat als ik hem thuis de hele dag (ach dat hou ik toch niet vol, maar maak er halve van) aan doe en hij zit dan nog goed, dat het de goede maat is en ik hem gewoon hou! Haha!

Wel balen van jouw spijkerbroek trouwens! Tong uitsteken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:37

Over het algemeen koop je een jeans een maat te klein, omdat ze heel erg uitlopen.
Het is dus niet heel raar. Lachen

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:06

bij mij helpt het ook nog wel om een spijkerbroek die iets te ruim is, om die na het wassen in de droger te stoppen. Van het wassen zelf krimpt ie niet, omdat ik op 30graden was.